וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתכלים מעבר לאייפד

לא ההכרזה על הדור החדש של אייפד, כי אם מספר הכרזות נלוות, היו החלק החשוב-באמת של אירוע אפל אתמול

אפל שתלה אתמול, בהשקה של אייפד מהדור השלישי, זרעים שעשויים להחזיק את החברה בפסגת שוק הטאבלטים שנים ארוכות. לחלופין, אם המהלכים האסטרטגיים של אפל ייכשלו, יהיו אלה ההחלטות שהציגה אתמול שיהוו חלק ניכר ממפלתה. ולא, לא מדובר בכלל בהשקה של מכשיר האייפד עצמו – הוא היה החלק הפחות חשוב של הערב.

אל תבינו לא נכון, לא מדובר בהכרזה מאכזבת. האייפד החדש הוא אבולוציה הגיונית וסטנדרטית למדי של קו מחשבי הלוח של אפל. הוא משפר את האייפד בנקודות החלשות ביותר שלו – המסך והמצלמה – בלי להכניס שינויים רדיקליים כדי לשמור על מחזור החדשנות הדו-שנתי של אפל. החברה יוצאת מנקודת הנחה שאנשים מחליפים טאבלט בקצב בו הם מחליפים טלפון – פעם בשנתיים – ורמת החידושים נגזרת מההשוואה למכשיר שני דורות אחורה.

אייפד - בקרוב נגיש יותר

אך את הצעדים האסטרטגיים האמיתיים לקחה אפל מסביב להשקת האייפד החדש. והחשוב שבהם הוא המשך מכירתו של אייפד 2, במחיר הנמוך ב-100 דולרים. היום, כמעט שנה לאחר השקתו, אייפד 2 הוא אחד הטאבלטים הטובים בשוק, והורדת מחירו ל-399 דולרים קובעת את הרף בו גם מתחרותיה של אפל צריכות לעבוד.

אז נכון, זה עדיין לא קינדל פייר או נוק קולור, שנמכרים במחיר הנמוך מ-250 דולרים, וזה גם לא הטאצ'פד שנמכר במכירת החיסול של HP ב-100-150 דולרים, אך לא הייתה לאפל ברירה – מכשיר "פרימיום" כמו אייפד 2 במחיר 199 דולרים היה פוגע במכירות של אייפד החדש.

מהרגע בו החליטה לבנות ליין אייפדים באמצעות הוזלת דגמים ישנים (כפי שעשתה עם מכשירי אייפון), הייתה אפל חייבת להתחיל משוק הביניים. בשנה הבאה – אם וכשייצא האייפד הרביעי – תוכל החברה לבנות מדרגה נוספת, של טאבלט זול, כשהיא מוזילה את אייפד 2 בצורה משמעותית. ויש להניח שגם בעוד שנה, הוא עדיין יהיה מכשיר לא רע בכלל לאנשים שרוצים טאבלט זול.

אייפד - כלי עבודה

הצעד האסטרטגי השני הוא שיווקי בעיקר – ניסיון לשנות דעה רווחת על כך שאייפד הוא מכשיר למשחקים וצריכת תוכן מולטימדיה בלבד, ולתת לו ערך כמה שיותר גבוה כחלק מהאקוסיסטמה של אפל. לא לחינם הקדישה אפל כל כך הרבה זמן אתמול ליישומי פרודוקטיביות ויצירת תוכן באייפד, כשהיא גם משיקה מכשיר Apple TV שמאפשר לשאוב תוכן מהאייפד למסך הטלוויזיה.

אפל יודעת שבעוד מספר חודשים, יהיה לה מתחרה חדש – 'חלונות 8' מוטית-הטאבלטים של מיקרוסופט. לא מעט מחשבי לוח עם 'חלונות 8' צפויים לצאת לשוק בסוף השנה הנוכחית ובתחילת השנה, ועצם זה שמדובר במערכת ההפעלה הפופולרית בעולם – כמו גם בממשק שבאמת עובד טוב עם טאבלטים – אומר שלאייפד צפויה תחרות קשה מצד מתחריו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חלונות 8. דניס ויטצ'בסקי
חלונות 8 מגיעה בקרוב/דניס ויטצ'בסקי

מכשירים כמו טרנספורמר פריים של אסוס וגלקסי טאב של סמסונג יכולים להתחרות היום בקלות באפל בכל הקשור לחומרה שלהם, אבל מערכת ההפעלה אנדרואיד עדיין מגששת את דרכה בכל הקשור לטאבלטים, עם ממשק לא מאוד בשל ומעט מאוד יישומים שמתאימים לשטח המסך הגדול. 'חלונות 8' מהווה פתרון טוב עבור אלה. ואם השנה הטאבלטים עליהם היא תפעל יהיו בעיקר עם מעבדי אינטל (תשכחו מזמן עבודה של 10 שעות), בשנה הבאה כבר נראה טאבלטים של 'חלונות 8' עם מעבדים מהסוג של אייפד.

מיקרוסופט תשים לא מעט דגש על פרודוקטיביות בשיווק של חלונות 8 לטאבלטים. עם יישומים כמו אופיס ותמיכה בתוכנות קיימות (לפחות במכשירים עם מעבדי אינטל), טאבלטים עם 'חלונות 8' ימותגו ככאלה שמאפשרים לא רק לצרוך אלא גם ליצור, ובאפל מנסים למנוע את ההשוואות האלה כבר עכשיו, כשהם מראים פעם אחר פעם שאפשר לצייר, לערוך תמונות ולהשתמש ביישומי המשרד של אפל על האייפד, בנוחות ובקלות.

מסתכלים על העתיד

ואיך האייפד החדש מתקשר לכל נושא הפרודוקטיביות? מסך איכותי יותר, צריך לזכור, עוזר לא רק לראות סרטים ולהציג תמונות, אלא מייעל את כל חווית השימוש בטאבלט. והמעבד הגרפי החדש עוזר לא רק למשחקים, אלא גם ליישומים משרדיים ויישומי יצירת תוכן גרפי. אז כן, האייפד החדש אינו מרגש במיוחד, אך האירוע בו הוכרז עוד עשוי לקבוע את עתידה של אפל בתחום הטאבלטים.

עוד בנושא:

אפל מכריזה על הדור הבא של האייפד
בדקנו: גרסת הבטא של חלונות 8 על מסכי מגע
אפל מנסה להשתלט על שוק הסמארטפונים עם שלושה דורות אייפון במקביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully