וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב חדש בעמק הסיליקון: יאהו תובעת את פייסבוק

יאהו תובעת את פייסבוק לפני הנפקת החברה בטענה שזו מפרה פטנטים. ב-2004 עשתה דבר דומה לגוגל, וגוגל התקפלה

יאהו מימשה את האיום שלה, תובעת את פייסבוק. בהמשך לאיומים שפורסמו לפני כשבועיים, הגישה יאהו לבית משפט תביעה נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם, בטענה שזו משתמשת בטכנולוגיות עליהן ל-Yahoo יש פטנט, תוך שהיא מסרבת לשלם עליהם דמי רישוי.

הפטנטים המדוברים כוללים טכנולוגיות הקשורות לפרסום - מקור ההכנסות הגדול ביותר של פייסבוק - כמו גם אל מנגנונים חברתיים ומנגנוני הודעות, המהווים את בסיס הרשת החברתית. יש לזכור כי עד 2011 הייתה יאהו מובילה בתחום הפרסום המקוון, כשבשנה שעברה הן פייסבוק והן גוגל עקפו אותה.

גם התזמון של התביעה ככל הנראה אינו מקרי, כי אם קשור ישירות להנפקה של פייסבוק בבורסה של ניו יורק. התקופה שבין ההכרזה על ההנפקה לבין ההנפקה עצמה הינה רגישה עבור החברה, זאת כיוון שמעשים המתרחשים בתקופה הזו עשויים להשפיע בצורה ניכרת על מחיר המניה. יאהו עשתה דבר דומה לגוגל לפני הנפקתה ב-2004, ובגוגל העדיפו להתפשר עם יאהו ולתת לה מניות כדי להעלים את התביעה.

בספטמבר האחרון, פיטרה יאהו את מנכ"ל החברה קרול בארץ, לאחר כהונה בעייתית של שנתיים וחצי, כשבתחילת השנה פרש גם מייסד החברה, ג'רי יאנג, מדירקטוריון החברה. בתקופה האחרונה, מנסים ביאהו למצוא מקורות רווח עדכניים, זאת על רקע צניחה של 20 אחוזים ברווחים רק במהלך 2011.

עוד בנושא:

יאהו איימה בתביעה הזו עוד לפני שבועיים

תגובות

תגובת יאהו לתביעה:

"יאהו! השקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח לאורך השנים, מה שהוביל למספר רב של המצאות טכנולוגיות מוגנות בפטנטים, עליהן חברות אחרות משלמות דמי רישוי. הטכנולוגיות האלה הן בסיס העסק שלנו, אשר נגיש ליותר מ-700 מיליוני משתמשים מדי חודש ומייצג את רוח החדשנות עליה יאהו! בנויה. לצערנו, העניין עם פייסבוק טרם נפתר, ואנו מחוייבים לפנות לבית המשפט הפדרלי. אנו בטוחים כי ננצח".

תגובת פייסבוק לתביעה:

"אנו מצרים על כך שהניסיון של יאהו לתקשר עמנו הוגבל למספר שיחות טלפון קצרות, ושאנחנו ממשיכים ללמוד על התפתחויות החדשות הנוגעות לשותף משכבר-הימים דרך התקשורת. נגן על עצמנו בכל כוחנו נגד הפעולות המפתיעות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully