וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו מאיימת על פייסבוק: "שלמי על פטנטים שלנו - או שנתבע"

28.2.2012 / 11:35

ענקית האינטרנט המדשדשת יאהו טוענת שעל פייסבוק לשלם על עשרות פטנטים שלה בהם היא משתמשת

יאהו ובפייסבוק בדרך לעימות חזיתי? הניו-יורק טיימס מדווח שיאהו מאיימת בצעדים משפטיים על הרשת החברתית הגדולה בעולם, בטענה שהיא משתמשת ב-10 עד 20 פטנטים הרשומים על שמה. לטענת יאהו, מדובר בפטנטים העוסקים בפרסום, פרסונליזציה של אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ושירותי מסנג'ר.

לפי הדיווח, התקיים השבוע דיון בנושא בין שני הצדדים, בו דרשה יאהו מפייסבוק לשלם לה על השימוש בפטנטים או להתכונן לתביעה משפטית. "ליאהו יש אחריות לבעלי המניות שלה, עובדיה ועוד בעלי עניין השואפים להגן על קניונה הרוחני. עלינו להתעקש שפייסבוק תחתום עמנו הסכם שימוש, או שניאלץ להתקדם בתביעת זכויותינו", מסר דובר יאהו. בתגובה מסר דובר פייסבוק: "יאהו יצרה עמנו קשר באותו הזמן בו פנתה לניו-יורק טיימס, כך שלא הייתה לנו עדיין ההזדמנות לבדוק את טענותיה".

"יאהו לא הצליחה לצמוח זה זמן רב הודות למוצרים גרועים ומינימום חדשות, ועכשיו מצאה תחום עיסוק חדש: להיות 'טרול פטנטים", כתב בלעג ניקולאס קרלסון ב-Business Insider. מה שיאהו באמת חייבת לבעלי המניות שלה זה התמקדות – רצוי על עסקי המדיה שלה. כאשר מנכ"ל יאהו החדש סקוט תומפסון נכנס לתפקיד, הוא אמר שיגוון את מקורות ההכנסה של יאהו ויכניס אותה לעסקים חדשים. מי ידע שהוא מתכוון למשהו כה בזוי. ליאהו אין כל טענה לגיטימית על המצאת הרשתות החברתיות".

אחד החששות שצצים בפייסבוק עקב היתכנות לקרב משפטי כזה הוא שהעניין יפגע בהנפקה המתוכננת של החברה ויוריד את ערכה. לא ברור כמה כסף תוכל לקבל יאהו מפייסבוק במסגרת הסכם שימוש בפטנטים, אך בקרב משפטי דומה שערכה עם גוגל ב-2004, קיבלה ממנה 2.7 מיליון מניות של החברה – עוד לפני שהונפקה.


עוד בנושא:

- פייסבוק: ”אנחנו לא קוראים הודעות”
- דיווח: גוגל מעוניינת לרכוש את יאהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully