וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Draw Something הציל מפשיטת רגל

27.3.2012 / 11:55

לחברת OMGPOP כמעט ונגמר הכסף בקופה, ולמייסד היו בבנק 1,700 דולר. ואז יצא המשחק שהפך אותו למיליונר

"היו לי בבנק 1,700 דולר אתמול, ועכשיו יש לי הרבה יותר", אומר צ'רלס פורמן, מייסד חברת OMGPOP, שנמכרה בשבוע שעבר לזינגה תמורת סכום המוערך בין 180 מיליון ל-200 מיליון דולר. הסיבה לרכישה הנדיבה היא הצלחתו של המשחק Draw Something, שבתוך מספר שבועות זכה לעשרות מיליוני הורדות, והפך חברה כושלת למדי לכזאת עם תג מחיר כה משמעותי.

הניו-יורק טיימס מספר כי לפני צאת המשחק החדש דשדשה החברה והייתה על סף פשיטת רגל. מייסד החברה פורמן, בן 32, לא היה מעורב בפיתוח המשחק, שכן הפסיק לעבוד ב- OMGPOP לפני שנה, אך המשיך להיות מושקע בה. כעת ההערכה היא שהרווח שלו מהמכירה הוא עשרות מיליוני דולרים. "החברה התחילה כבדיחה", גילה לניו-יורק טיימס. הוא בסך הכל פתח אתר עם משחק שידוכים בו יכולים רווקים לשים עצמם למכירה פומבית. כאשר גילה שגולשים רבים מעבירים באתר זמן רב, החליט לנצל את הרייטינג הקיים, והפך את האתר לאתר משחקים בשם Omgpop. לאחר מכן הביא מנכ"ל, עובדים נוספים וגייס 17 מיליון דולר ממשקיעים. החברה פיתחה 35 משחקים, אך אלו לא יצרו הכנסות משמעותיות. למעשה, הצפי היה שבמאי הקרוב ייגמר הכסף בקופה, וסימן שאלה גדול ריחף על המשך קיום החברה לאחר תאריך זה.

ואז הגיע Draw Something. המשחק פותח על ידי חמישה מעובדי החברה, לאחר שמשחק ציורים אחר של ה OMGPOP לא זכה להצלחה יוצאת דופן. הפעם הכוונה הייתה להכניס אלמנטים ממכרים ו'מדביקים', כמו למשל הספירה של התורים בין שני החברים המשחקים – שמתאפסת כאשר אחד מהם נכשל בזיהוי ציור. בסוף יום ההשקה עמד מונה ההורדות על 30,000 – לא מספר מרשים במיוחד. אך לאחר עשרה ימים נראו המספרים אחרת לגמרי, כאשר המשחק הפך לוויראלי (בין השאר הודות לשיתוף תמונות ממנו בפייסבוק ובטוויטר) והורד כמעט מיליון פעם. הפופולריות הזאת הביאה איתה גם לא מעט כסף: הכנסות של מאות אלפי דולרים ביום, מהורדות הגרסה שעולה דולר ומפרסומות המופיעות בגרסה החינמית.

ועם הצלחה כזאת, מי מתאימה יותר להיכנס לתמונה מאשר חברת המשחקים שהפכה את הוויראליות והחברתיות לאמנות – זינגה. החברה לא בזבזה זמן ותוך מספר ימים חתמה על קניית OMGPOP על כל מוצריה ו-40 עובדיה, וכעת מתכוננת לשלב את Draw Something בפורטפוליו שלה. המייסד פורמן סיפר שלאחר סגירת העסקה הוא הרגיש מסוחרר כל-כך, שכמעט ונדרס. "חציתי את הכביש וכל מה ששמעתי זה צפירות", סיפר. "זה היה סוריאליסטי".


עוד בנושא:

- סוד הקסם של Draw Something
- זינגה רכשה את יצרנית המשחק Draw Something
- צייר לי כבשה על האייפון

  • עוד באותו נושא:
  • Draw Something

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully