וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון ופרטנר נגד hallo: אין להם הסכמים איתנו

פלאפון ופרטנר טוענות כי כלל אין להן הסכמים מול הספקית הוירטואלית hallo, שהכריזה על חבילת שיחות בלי הגבלה ב-99 ש"ח בחודש

פרטנר ופלאפון מתכחשות ל-hallo. לאחר שהכריזה הבוקר (ג') חברת היל"ת, המפעילה את המותג hallo, כי תשווק חבילות שיחה והודעות סמס ללא הגבלה ב-99 ש"ח בחודש תוך שימוש בתשתית של פלאפון ופרטנר, הודיעו שתי הרשתות הגדולות כי כלל אין להן הסכם עם היל"ת. לטענת פרטנר, לא היה לה הסכם גם עם סלראן, החברה שאותה היל"ת החליטה לרכוש. לטענת פלאפון, ההסכם בים פלאפון וסלראן בוטל לפני שבוע עקב אי קיום תנאים בחוזה.

במסיבת העיתונאים בה הושקה הפעילות הסלולרית של hallo נשאל מנכ"ל החברה, רוני לשצ'ינסקי, האם ההסכמים של סלראן עברו להיל"ת וענה כי כן. עוד טען כי הרשת צפויה לעלות במהלך חודש אפריל כשהיא מסתמכת על שתי הרשתות.

לוואלה! נודע כי נכון להיום, היל"ת טרם השלימה את הרכישה של סלראן. האישורים הנדרשים התקבלו, אך הכסף טרם הועבר. באשר להסכמים עם חברות הסלולר - בין סלראן לבין פרטנר היה מזכר הבנות, אך חוזה סופי לא נחתם לפני שהחברה החליטה למכור את הפעילות להיל"ת. בין סלראן לפלאפון היה חוזה חתום, אך עוגנה בו הזכות של פלאפון לדרישות נוספות אם הפעילות עוברת מסלראן לחברה אחרת. בו בזמן, לא ברור האם מבחינה רגולטורית, תוכל פלאפון לפרום את ההסכם.

מה hallo מבטיחה?

התוכנית עליה הכריזה hallo הבוקר היא תוכנית אחידה, ללא התחייבות כלשהי וללא צורך לרכוש מכשיר, שנועדה לספק ללקוחות חבילת שיחות וסמסים בלתי מוגבלת ב-99 שקלים בחודש. בחברה מזהירים כי לא תינתן האפשרות לבצע בסים שימוש מסחרי (הפיכת הטלפון הסלולרי לטלפון ציבורי, למשל).

בחברה מדברים גם על בשורה בתחום השיחות מחו"ל לישראל ושימוש באינטרנט סלולרי בחו"ל. דקת שיחה יוצאת או נכנסת מכל מדינה בעולם (שאינה ישראל, ובה יש ל-hallo הסכמי נדידה) תעלה 1.5 ש"ח, הודעת SMS תעלה 50 אגורות ומגהבייט של גלישה יעלה 8 ש"ח.

מעבר לחבילה הבסיסית, יוכלו הלקוחות לרכוש חבילת גלישה "ללא הגבלה" ב-19.90 בחודש. החבילה, שתספק את המהירות הגבוהה ביותר האפשרית עבור הרשת, תוגבל בהסכם של "שימוש הוגן". ב-Hallo לא יקבעו מהו השימוש ההוגן, אך בחברה מדברים על שימוש מקסימלי שהינו כפול מהממוצע ברשת.

גילוי נאות: פלאפון ואתר וואלה! הם חלק מקבוצת בזק

עוד בנושא:

hallo מכריזה על פעילות סלולר

תגובת hallo

בין חברת סלראן (איתוראן) לבין פלאפון נחתם הסכם מחייב לאירוח בתאריך 14.7.2011. העברת מניות סלראן לידי היל"ת אינה טעונה – עפ"י ההסכם – אישור של פלאפון. לאחר רכישת סלראן ע"י היל"ת נערכו מספר פגישות של מנהלי היל"ת עם פלאפון, שלאחריהן הודיעה פלאפון בכתב: "חברתנו תסכים לכך שמניות סלראן תקשורת סלולארית בע"מ תועברנה מנגב תקשורת עולמית בע"מ להיל"ת – החברה הישראלית לתקשורת". פלאפון התנתה את הסכמתה בפתיחת מספר סעיפים בחוזה האירוח, שעיקרם העלאת הערבות הנדרשת, דרישה שלהבנת היל"ת אינה מוצדקת בתנאי החוזה. ועם זאת היל"ת ניאותה לקיים שיחות עם פלאפון, שבמהלכן הצטמצם הפער בין הצדדים לסכומים קטנים.

בכל מקרה, להבנת היל"ת עפ"י הייעוץ המשפטי שבידה, ההסכם עם פלאפון תקף ומחייב ואינו ניתן עפ"י החוק לביטול חד-צדדי. במידה ופלאפון תנסה להתכחש להסכם המחייב ולהסכמתה (שכאמור אינה נדרשת) להעברת השליטה להיל"ת, יתבקש שר התקשורת לעשות שימוש בסמכותו כדי לאכוף את ההסכם על פלאפון.

מצער שחברה כמו פלאפון מנסה בטענות שווא לחבל בתחרות בניגוד לאינטרס הצרכני ולמדיניות משרד התקשורת, וזאת רק כדי להפיק רווחים שאינם מגיעים לה כדין, אולם אנו משוכנעים שהדבר לא יצלח בידה, וחברת היל"ת תחל לספק את שירותיה, כפי שהודיעה, במהלך חודש אפריל.

באשר לפרטנר, נפלה אי הבנה. היל"ת לא התכוונה להודיע שיש לה הסכם סופי עם פרטנר (בניגוד למצב עם פלאפון) אלא שנציגיה הגיעו לכלל הסכמות מסחריות עם פרטנר, שבעיני החברה מאפשרות חתימת הסכם מסחרי, ולכן היא משוכנעת שהיא תוכל לממש הסכם אירוח גם עם פרטנר. כזכור, עפ"י החוק, אין באפשרותה של חברה סלולארית שלא להסכים לארוח מפעיל וירטואלי כמו היל"ת, ובמידה והיא תנסה לפעול כך יכול שר התקשורת לחייבה באירוח בתנאים מסחריים שייקבעו על ידו. התמשכות הדיונים עם פרטנר אין בה כדי להשפיע על יכולת החברה להתחיל באספקת שירותיה.

לפיכך, בסופו של יום, היל"ת – כמו כל מפעיל וירטואלי אחר – תוכל לספק את שירותיה בלי תלות ברצון החברות המארחות, ולחולל את השינוי הנדרש בשוק התקשורת הסלולארית, לטובת הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully