וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפידשר - שירות חוקי

שירות אחסון הקבצים ראפידשר הוא שירות חוקי עם מודל הכנסות חוקי, זאת על פי קביעה של בית משפט בגרמניה

Rapidshare הוא שירות חוקי, לפחות בעיני בית המשפט הגרמני. החלטה של בית המשפט המחוזי בהמבורג גורסת כי מודל ההכנסות של האתר, המבוסס על אחסון קבצים וגביית כסף על הורדתם במהירות סבירה, הוא מודל חוקי. מי שטענו אחרת הם אנשי GEMA, ארגון זכויות היוצרים הגרמני.

GEMA תבעו את Rapidshare בטענה כי בעלי האתר מעודדים פעילות לא חוקית כיוון שהם מרוויחים ממנה, ולא נוקטים בצעדים הנדרשים כדי למגר את הפיראטיות בשירות אחסון הקבצים אותו הם מספקים. בית המשפט קבע כי לראפידשר אין מחוייבות חוקית לעקוב אחר קבצים שמועלים – המחוייבות היחידה שלהם היא לעקוב אחר אתרים שמפנים לתוכן מפר בשירות שלהם ולבטל את הקישורים האלה.

לטענת Rapidshare, הדבר נעשה כבר שנים ארוכות, באמצעות צוות ייעודי שעוקב אחר אתרי הורדות וחוסם קישורים אליהם אלה מפנים. בו בזמן, עורכי הדין של השירות לא מסכימים עם הקביעה כי מדובר בחובה חוקית, ועל כך הם מתכננים לערער לבית המשפט העליון של גרמניה.

מאז נסגר אתר האחסון MegaUpload בינואר האחרון, בעקבות דרישה של רשויות החוק בארה"ב, החלו שירותי אחסון אחרים לנסות ולהתגונן מפני תביעת ענק אפשרית. חלקם, דוגמת Filesonic, הפסיקו את שיתוף הקבצים, ואילו ב-Rapidshare ממשיכים לטעון כי המודל שלהם חוקי לגמרי וכי החברה לא עוברת על החוק.

עוד בנושא:

ראפידשר נגד GEMA - מאבק עוד מ-2009
גוגל החלה לחסום תוצאות מ-Rapidshare
משרד המשפטים האמריקאי סגר את Megaupload

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully