וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לרכישת טלפון: סמארטפון או לא סמארטפון?

מי, בעצם, צריך סמארטפון - טלפון חכם עם מערכת הפעלה מתקדמת, ולמי כדאי ללכת על טלפון פשוט יותר?

סמארטפון - הטלפון החכם, החל את ההשתלטות שלו על חיינו אי שם באמצע העשור הקודם. עם הגעת האייפון ודומיו קצב החדירה התגבר מאוד, והתוצאה, כיום, היא שרוב האנשים מעדיפים לקנות לעצמם סמארטפון. טלפונים "פשוטים" הופכים למכשירי מתנה עבור ילדים או הורים קשישים. הרציונל הוא שהם צריכים רק שיחות, אז אין סיבה להעמיס עליהם עם מכשירים מתוחכמים יתר על המידה, והטלפונים הפחות-חכמים עולים פחות, כך שאין בעיה אם הילד יאבד את המכשיר.

יש בכך הרבה מאוד הגיון, במיוחד אם אתם בוחרים לילד או לקשיש טלפון שהותאם עבור קבוצת הגיל הזו. קיימים כיום בחנויות סלולר טלפונים מיוחדים לילדים (אפשרות לקבוע לאילו מספרים ניתן להתקשר, מכשיר צבעוני ונוח, לחצן מצוקה) או לגיל הזהב (מקשים גדולים מאוד, מסך עם תאורה חזקה וטקסט גדול, לחצן מצוקה).

טלפונים סלולריים. ShutterStock
אילוסטרציה: Shutterstock/ShutterStock

בו בזמן, אל לכם לשלול רכישת סמארטפון גם אם מדובר בילדים או קשישים, אך רק בתנאי אחד: אתם מבינים מה אתם עושים, או מוכנים ללמוד. אם הילדים שלכם מקבלים סמארטפון, אתם צריכים לדעת מספיק על הטלפון כדי להבין איך מגבילים את הגישה של הילדים לתכנים אותם לא תרצו שיראו ופעולות אותן לא תרצו שיבצעו, מה כן כדאי להתקין על הטלפון (משחקי לומדה חינוכיים, למשל) ואיך לאבטח את המכשיר. וכן, תמיד קיימת האפשרות להתקין על הטלפון גם תוכנת מעקב שתאפשר לכם לדעת בכל רגע נתון איפה הילדים שלכם, אבל לא מומלץ להחביא את התקנתה מילדיהם - הם עשויים שלא להעריך את זה שאתם עוקבים אחריהם בחשאי.

באשר לגיל הזהב - בימינו יותר ויותר אנשים מבוגרים משתמשים בסקייפ כדי לדבר עם בני משפחה שנמצאים בחו"ל. סמארטפון יאפשר לעשות את זה בקלות רבה יותר, בלי הצורך להיות ליד המחשב כשקרובי המשפחה מתקשרים. מעבר לכך, יש כיום יותר ויותר יישומים לגיל השלישי בחנויות היישומים - מאפליקציות שמקריאות טקסט ועד לאפליקציות זכוכית מגדלת.

עוד במדריך:

מדריך המכשירים - יוני 2012

אם כן סמארטפון - מאיזה סוג: אנדרואיד, iOS, או אולי בכלל מערכת הפעלה אחרת?

איפה קונים את הטלפון: במה עדיפה רשת הסלולר על השוק הפרטי, ובמה לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully