וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך הסלולר השלם של וואלה! TECH

ממערכת הפעלה ועד לדגמים ספציפיים: המדריך השלם של וואלה! TECH לבחירת הטלפון הסלולרי הבא שלכם

בשנים האחרונות, צרכנים שרוצים לקנות "סתם טלפון סלולרי" נמצאים בבעיה. עשרות דגמים קיימים כיום בשוק, ומילא אם אתם מתלבטים בין אחד או שניים ספציפיים שראיתם אצל חברים - לפעמים אין ברירה אלא להתחיל מאפס. וזה אומר שכל ההיצע האינסופי של טלפונים סלולריים הנמצאים בחברות הסלולר ובשוק החופשי מתחרה על תשומת הלב שלכם. בסופו של דבר, הרי, תקנו רק אחד - וזה אומר שאייפון פתאום הופך בר השוואה לטלפון ב-200 שקל שמציעים לכם לקנות על הדרך כשבאתם לקנות נורה חדשה לבית.


מדריך הסלולר של וואלה! TECH נועד לעזור לכם לצמצם את המבחר הזה למשהו שעמו תוכלו להתמודד. מדריך הדגמים הנבחרים מתעדכן מדי כמה חודשים, וחודש העדכון שלו מופיע בכותרת, אבל המטרה היא הרי לא רק להציג לכם את הטלפונים הכי טובים בשוק כיום - אלא להסביר לכם מה ההבדלים בין קטגוריות המכשירים השונות, להבין מה ההבדלים בין אייפון לאנדרואיד, האם כדאי כיום לקנות מכשיר טלפון עם מערכת ההפעלה של נוקיה, סימביאן, ומה קורה עם חלונות מובייל. כדי לענות על השאלות האלה, המדריך כולל שלבים שיעזרו לכם בצמתים החשובות של ההחלטה על רכישת טלפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלק הזה של המדריך תוכלו לקבל מידע על הסמארטפונים הבולטים שנמצאים היום בשוק. על המעניינים שבהם אף נרחיב יותר. אבל קודם צריך להחליט - על איזו מערכת הפעלה הולכים, והאם בכלל אתם צריכים סמארטפון. את זה תוכלו לעשות באמצעות המדריך המלא שלנו:

סמארטפון או לא סמארטפון: מי בכלל צריך "טלפון חכם"?

אם כן סמארטפון - מאיזה סוג: אנדרואיד, iOS, או אולי בכלל מערכת הפעלה אחרת?

איפה קונים את הטלפון: במה עדיפה רשת הסלולר על השוק הפרטי, ובמה לא?

בונוס: הערות לרכישת טלפון סלולרי בסוף רשימת הסמארטפונים

iPhone 4S

מועד ההשקה המקורית: אוקטובר 2011

מתי צפוי הדור הבא: יוני-אוקטובר 2012, לא ברור עדיין.

אייפון – אחד הסמארטפונים הפופולריים בישראל כיום, הגיע למעמד הזה מכמה סיבות. הראשונה שבהן היא היותו "סמארטפון שער", הסמארטפון הפשוט ביותר לתפעול שקיים היום בשוק, כנראה. והפשטות הזו היא רק חלק מהקסם, כשהחלק השני הוא עולם האפליקציות העשיר להפליא אותו הביאה אפל אל המכשיר הזה. מאות אלפי אפליקציות יש כאן, עם היצע הרבה יותר מרשים - נכון להיום, לפחות – מאשר בחנויות המתחרות. אנדרואיד היא אולי מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בשוק, אך אייפון 4S הוא עודנו אחד המכשירים הנמכרים בארץ.

מצד שני, יש כמה וכמה סיבות לא לקנות אייפון כיום, ולא רק כי הדור החדש צפוי להיות מושק בחודשים הקרובים. מתחרים גדולים וחזקים כמו גלקסי S3 מציעים חוויה שבכמה וכמה מקרים טובה יותר – ממסך גדול ונוח, דרך איכות שיחה טובה יותר, ועד לזמן סוללה הרבה יותר טוב משל האייפון.
מעבר לכך, אל לנו לשכוח את הסיבות האידאולוגיות לא לקחת אייפון: מערכת ההפעלה של אפל היא מערכת הפעלה סגורה, ורק אפל מחליטה מה נכנס לגן הסגור הזה, אלא אם אתם פורצים את המכשיר.

הרשמים מאייפון 4S בוואלה! TECH

מחיר: החל מ-3,299 בשוק החופשי, בהשוואת המחירים של Kama.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג גלקסי S3

מועד ההשקה המקורית: יוני 2012

מתי צפוי הדור הבא: הטלפון הזה רק הגיע, תחכו קצת!

המתחרה הגדול מבית סמסונג לאייפון נחת בארץ במקביל השקתו לאירופה, בתחילת יוני, וכעת מנסה להשתלט על השוק. להגיד שזה הטלפון של היום ואייפון הוא טלפון של יום האתמול זה סתמי, כי אייפון הוא באמת טלפון של יום האתמול - שלושת רבעי שנה עברו מהשקתו. אבל כן, גלקסי הוא מכשיר הסמארטפון הבולט ביותר בשוק היום.

סיבות רבות יש לכך. מכשירי דגל בסדרת גלקסי כבר שנתיים מצליחים לעשות חיל בכל העולם, בזכות עיצוב נוח, מפרט מרשים ודברים ייחודיים לסמסונג. והטלפון הזה אינו יוצא דופן, כשהדגש בו הוא על אינטליגנציה. שיתוף נוח של תכנים, אפשרויות ייחודיות כמו מעקב אחר עיני המשתמש כדי לא לכבות את המסך כשמסתכלים עליו, וממשק שמטרתו לזהות מה אתם עושים ולעזור לכם הם רק חלק מהסיפור כאן. החלק השני הוא במסך שגודלו 4.8 אינץ', מעבד ארבע ליבות, סוללה מדהימה ואחת המצלמות הטובות ביותר שראינו בטלפון סלולרי מאז ומעולם.

מצד שני, קשה להכחיש שמדובר גם באחד הטלפונים היקרים ביותר בשוק. ולא רק זה, מערכת ההפעלה אנדרואיד לפעמים מצליחה להרוס לסמסונג את החגיגה - בזמן שהממשק של סמסונג עצמה נוח וקל להבנה, אנדרואיד 4.0 עדיין לא מותאמת מספיק למשתמש פשוט, וכוללת אי-אחידות ממשק שפוגעת בחוויה וגורמת לטלפון להיות מעט פחות נוח.

לביקורת בוואלה! TECH

מחיר: החל מ-3,298 ש"ח בהשוואת מחירים דרך אתר Kama

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

HTC One X

מועד ההשקה המקורית: מאי 2012

מתי צפוי הדור הבא: סתיו, כנראה.

One X של HTC, מכשיר אנדרואיד נוסף ברשימה, מושק בימים אלה בארץ, כחודש לאחר השקה אירופאית. ב-HTC הלכו על מסך גדול של 4.7 אינץ' – ולא סתם מסך, אלא המסך הטוב מסוגו, כנראה מסך טלפון הטוב ביותר שיש כיום בשוק – מעבד חזק, וגרסה חדשה לממשק העל של HTC שמציג הרבה פתרונות יפים ושימושיים עבור אנדרואיד.

ומעל לכל, רוצים ב-HTC שתבינו כי המכשיר הזה מהיר לא רק בכל הקשור לעבודה רגילה, אלא כולל גם את מצלמת הסלולר המהירה ביותר (ואחת הטובות ביותר) שיש בשוק היום. היא מצלמת תמונות תוך פחות משניה, מסוגלת לצלם רצף תמונות ולאפשר לכם לבחור את הטובה ביותר, יודעת לצלם תמונות סטילס בזמן צילום וידאו וכוללת עוד כמה אסים בשרוול.

המכשיר נותן פייט קשה לגלקסי S3, לפחות על הנייר, והבעיה הגדולה שלו היא אותה הבעיה של מכשיר הדגל מבית סמסונג: מערכת ההפעלה אנדרואיד, עמה לא כולם יוכלו להסתדר בנוחות ובקלות. מצד שני, כיוון שמדובר במכשיר אנדרואיד, ניתן לשפצר את המערכת ולהתקין תוכנות בצורה קלה הרבה יותר מאשר באייפון.

מ-2,852 ש"ח באתר השוואת המחירים Kama

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטורולה RAZR

מועד ההשקה המקורית: נובמבר 2011, הן בעולם והן בארץ.

מתי צפוי הדור הבא: לא ידוע.

למה כן: הוא דק, הוא סקסי, הוא מהיר מאוד ומוטורולה שיפרה את ערכת התוכנות שמגיעה איתו כך שעכשיו היא עוזרת, ולא מפריעה.

למה לא: כי אי אפשר להחליף את הסוללה, כי יש מכשירים חזקים ומעניינים ממנו בשוק, וכי העיצוב של ה-RAZR לא קוסם לכל אחד.

לביקורת בוואלה! TECH

מחיר: החל מ-2,001 ש"ח באתר השוואת המחירים Kama.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג גלקסי NOTE

מועד ההשקה המקורית: פברואר-מרץ 2012 בישראל

מתי צפוי הדור הבא: כנראה ספטמבר.

למה כן: אם אתם חושבים שהמסכים בטלפונים הסלולריים כיום קטנים מדי, ואם אתם מתגעגעים לכתיבה עם עט - זהו הטלפון עבורכם. גרסה מוגדלת, עם מסך 5.3 אינץ', של הגלקסי S2 עובדת היטב.

למה לא: כי הוא טלפון עצום, ולא כולם יהנו מזה. כי המעבד שלו הוא מעבד של הדור הקודם, ועצם זה שהמכשיר הוכרז בתחילת ספטמבר אשתקד אומר שהדור הבא שלו כנראה יוכרז בעוד פחות מרבעון.

לביקורת בוואלה! TECH

מחיר: החל מ-2,599 באתר השוואות המחירים Kama.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוני Xperia S

מועד ההשקה המקורית: מושק בימים אלה בישראל

מתי צפוי הדור הבא: לא ידוע.

למה כן: כי הוא ממש יפה. זהו כנראה מכשיר האנדרואיד היפה ביותר בשוק היום. מעבר לכך, סוני שמה דגש על שימוש בטכנולוגיית NFC, שאמורה להקל על שימוש בטלפון במשימות אותן אתם מבצעים פעם אחר פעם.

למה לא: כי העיצוב של ה-Xperia S הופך אותו ללא-נוח, מהירות הפעולה שלו לא מרהיבה והמצלמה שלו - שאמורה להיות בין הטובות בתחום - פשוט לא עובדת טוב.

לביקורת בוואלה! TECH

מחיר: החל מ-2,499 באתר השוואות המחירים Kama.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

LG Optimus One

מועד ההשקה המקורית: חורף 2012 בישראל

מתי צפוי הדור הבא:

למה כן: למה באמת?

למה לא: מכיוון שיש בו הרבה מאוד כשלים: פלסטיקי מאוד, מסך קטן עם רזולוציה נמוכה, טאץ' לא רגיש מספיק, מעבד חלש ואיכות שיחה בעייתית. במחיר שלו ניתן למצוא מכשירים טובים בהרבה.

מחיר: 1,908 - 2,124 ש"ח ברשת סלקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוני אריקסון ווקמן

מועד ההשקה המקורית: חורף 2012 בישראל

מתי צפוי הדור הבא:

למה כן: כי מדובר במכשיר טוב בטווח הבינתיים. מסך ברור, חווית גלישה טובה. ומכיוון שהוא ממותג כווקמן - ניתן בו דגש על סאונד טוב.

למה לא: לא כולם יכולים להסתדר עם מסך קטן, עם מקלדת וירטואלית שאינה QWERTY ועם מצלמה שלוקח לה זמן ארוך מדי בין הלחיצה לבין הצילום עצמו. כמו כן, במחיר שלו בשוק הפרטי אפשר להשיג סמארטפונים טובים עם מסך גדול יותר.

מחיר: 1,435 ש"ח בשוק הפרטי, 2,124 ברשת פלאפון.

לביקורת בוואלה! TECH

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטורולה Defy Plus

מועד ההשקה המקורית: אביב 2012

מתי צפוי הדור הבא: לא ידוע.

למה כן: סמארטפון שמתהדר בעמידותו מול פגעים נוסח נפילות, שריטות ומים. לכן הוא אידיאלי לחיילים ולשאר אנשים שנוהגים להתעלל בטלפון שלהם. מעבר לכך הוא סמארטפון הגון, שבלי רעש וצלצולים עושה את העבודה הבסיסית שהייתם מצפים ממנו.

למה לא: כי המפרט כמעט ולא שודרג מאז הדגם הקודם שלו, ובסך הכל מדובר במוצר קצת אפרורי ולא מספיק מרשים. יש סמארטפונים מהירים יותר, יפים יותר ובעלי מסך עם תצוגה טובה יותר.

מחיר: מ-1,310 בשוק הפרטי עד 2,304 ברשת אורנג'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יחצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות לרכישת טלפון:

"ליבה כפולה" או "ליבה מרובעת" - למי אכפת? המכשירים היחידם בהם יש דגש שיווקי על המעבד הם מכשירי אנדרואיד, וכאן המעבד הוא לפעמים רק כלי שיווקי. מכשירים שטרם שודרגו לאנדרואיד 4, למשל, לא מנצלים כמעט את יכולת הליבה כפולה, פשוט כי מערכת ההפעלה לא תומכת בזה.

מה שאתם צריכים לראות זה את מהירות התגובה של המכשיר. אחד ההישגים הגדולים ביותר של האייפון, למשל, הוא שלאנשים לא אכפת מהחומרה שלו - ולא משנה להם שהיא עשויה להיות פחות חזקה משל מתחרים - פשוט כי הכל רץ חלק. אם הטלפון מרגיש איטי, שכנוע עצמי בכך שזה בלתי אפשרי כי יש לו מעבד כפול ליבה לא יהפוך את האיטיות שלו לפחות מתסכלת.

--

סוללה נשלפת זה פאסה. אייפונים מסתדרים בלעדיה, ועכשיו גם חברות נוספות החלו לוותר על סוללה מתחלפת, בראשן מוטורולה עם מכשירי RAZR. אך כדאי לזכור שהיכולת להחליף סוללה יעילה לא רק כשאתם מסתובבים עם סוללה נוספת בכיס - מעטים עושים זאת - אלא גם אחרי שנה של שימוש בטלפון, כשחיי הסוללה כבר הרבה פחות מאופטימליים.

אם הכוונה שלכם היא לא סתם לשלם על מכשיר ב-36 תשלומים, אלא באמת להסתובב איתו 36 חודשים, סוללה שלא ניתן להחליף בקלות תוביל אתכם לפחות פעם אחר למעבדה להחלפת סוללה.

--

אם המכשיר יצא לשוק לפני יותר מחצי שנה, בקרוב כנראה כבר יוכרז היורש שלו. רוב החברות עובדות עם מחזורי השקה של שנה לכל היותר. האייפון הבא צפוי להיות מוכרז בחודשים הקרובים, חברת HTC משיקה מספר דגמי דגל בשנה, וכמוה גם מוטורולה וסוני.

למה זה משנה לכם? כי הכלל הלא-כתוב הוא שתמיכה במכשירים ישנים תתבצע 18-24 חודשים מרגע השקתם. הכוונה היא לתמיכה בדמות עדכוני מערכת הפעלה ותיקוני באגים, כשמכשירים ישנים יותר כבר לא מקבלים אותה. אם אתם מתכננים לרכוש טלפון לכמה שנים טובות, כדאי שהוא יהיה דגם חדש במועד הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully