וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד גוגל סרגיי ברין נגד 'הגן הסגור' של אפל ופייסבוק

16.4.2012 / 15:00

בראיון שנתן סרגיי ברין הוא הביע דאגה ממדינות שמצנזרות את האינטרנט ומחברות מונופוליסטיות שחוסמות גישה למידע

הפתיחות המאפיינת את האינטרנט הולכת ונעלמת בגלל מדינות המפעילות צנזורה וחברות מונופוליסטיות. כך אמר סרגיי ברין, אחד ממייסדיה של גוגל, בראיון לעיתון הגרדיאן הבריטי. לדבריו, הוא מודאג כיום יותר מאי פעם. "ישנם כוחות חזקים מאוד שהתייצבו מול האינטרנט הפתוח בכל צדדי העולם", לדבריו.

לפי ברין, האיום מגיע משילוב של ממשלות המנסות יותר ויותר לשלוט על הגישה לרשת, יחד עם תעשיית הבידור שנלחמת בפיראטיות וכך "יורה לעצמה ברגל", יחד עם עליית חברות כמו פייסבוק ואפל שמגבילות גישה על ידי הפעלת "גן סגור" שבורר את התוכן הנכנס לפלטפורמה שלו. על פייסבוק אמר ברין שחוסר מתן גישה לתוכן משתמשיה עלול למנוע מחברות כמו גוגל להיווצר, אם האינטרנט כולו יפעל לפי כלליה "המגבילים מאוד". "היכולת לפתח את גוגל נבעה מכך שהרשת הייתה פתוחה. כשיש יותר מדי חוקים – החדשנות נעצרת. יש הרבה מה להפסיד. למשל, המידע שנמצא באפליקציות אינו זמין למנועי חיפוש, ואי אפשר לחפש בו", אמר.

"לפני חמש שנים לא האמנתי שמדינות כמו סין יוכלו להגביל את האינטרנט ביעילות, אך טעותי הוכחה", הוסיף ברין. "חשבתי שאין דרך להחזיר את השד לבקבוק, אך כעת נראה שבאיזורים מסוימים הוא הוחזר לשם". ברין ציין שהוא מודאג גם ממאמציהן של סעודיה ואירן לצנזר את האינטרנט ולהגביל את הגישה לרשת. בתגובה לטענות בנוגע לחוסר שמירה על פרטיות מצד גוגל טען ברין שהחברה עושה את כל הנדרש כדי להגן על מידע "הכי טוב שניתן בהתאם לנסיבות".


עוד בנושא:

- פיצול המניות יאפשר למייסדי גוגל שליטה לכל החיים
- סגן נשיא בגוגל: ”תוך שנה נדע אם גוגל פלוס הצליחה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully