וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא בגוגל: "תוך שנה נדע אם גוגל פלוס הצליחה"

מיה אפשטיין

20.3.2012 / 11:23

"המוצרים החברתיים הקודמים שלנו לא היו מוצלחים, לכן הופתענו מהצלחת גוגל פלוס" אומר ברדלי הורוביץ, סגן נשיא לניהול מוצרים בגוגל

ביוני לפני שנה, כשגוגל פלוס עלתה לאוויר, היא היתה הדבר החם ברשת. הימים היו ימי עייפות מפייסבוק, והענקית ממאונטיין ויו הצליחה לייצר סקרנות בזכות חידושים כמו כפתור ה-1+. העובדה שהרשת החברתית החדשה נפתחה בגרסת בטא, בהשקה שקטה עם שלט "הכניסה אסורה", רק עוררה את הדחף להצטרף - והיו כאלה שהיו מוכנים אפילו לשלם באי-ביי 27 דולר עבור "הזמנת שוק שחור".

על פני השטח, גוגל פלוס מצליחה לקשר בין כל השירותים היעילים של גוגל וליצור מעליהם רובד חברתי מעניין: קישור ליוטיוב, גוגל דוקס ופיקאסה, צ'ט, וידיאו צ'ט ויכולת לארגן קבוצות. אך כעת, כמעט שנה לאחר העלייה לאוויר, גוגל פלוס עדיין לא מתרוממת. גוגל לא חסכה בשבועות האחרונים מאמצי הסברה שנועדו לנער מעל גוגל פלוס את תדמית "בית הקברות לסטטוסים" שדבקה בה. המסר העיקרי שמנסה גוגל לשדר היא שלא מדובר ברשת חברתית, באתר נפרד שצריך לעבור בשעריו, אלא ב"שכבה חברתית" שעוטים כל השירותים של גוגל.

"אנחנו בונים מוצר שטוב לתרחישים משרדיים, לסיטואציות בין חברים, לכל מצב שבו צריך ליצור תקשורת. המשתמשים שלנו הם האנושות כולה", אומר ל-TheMarker ברדלי הורוביץ, סגן נשיא לניהול מוצרים בגוגל האחראי על החדרת השירות. הראיון בוצע באמצעות שירות ההנגאאוט של גוגל פלוס שנערך ביום חמישי האחרון לכתבים מאירופה. "גוגל פלוס היא צורת שימוש בכל מוצרי גוגל. קשה להגדיר את המשתמש הממוצע של גוגל פלוס", אמר הורוביץ. בניגוד לפייסבוק, שהוקמה כשלנגד עיניה משתמש בדמות סטודנט בקולג', בגוגל מכוונים למשתמשים בוגרים המחפשים פונקציונליות.

"גוגל נבנתה מרכישות: בלוגר, יוטיוב. גוגל פלוס היא ההזדמנות שלנו ליצור חוויית משתמש מאוחדת. המוצרים החברתיים הקודמים שלנו לא היו מוצלחים", אומר הורוביץ, "לכן הופתענו מההצלחה של גוגל פלוס". לדבריו, לגוגל פלוס יש כיום 50 מיליון משתמשים פעילים, ומדובר במוצר הצומח ביותר של גוגל. החברה מודעת לפוטנציאל ההרס, ולכן נוקטת משנה זהירות, אך הזהירות הזאת פוגעת בהעזה הנחוצה ליצירת מוצר חדשני.

"נחמד לראות שמחקים אותנו"

"היו חבלי לידה לגוגל פלוס", מודה הורוביץ. גוגל, שמכניסה כ-36 מיליארד דולר בשנה מפרסום, תצטרך למצוא דרך להמיר את המידע שחולקים עמה המשתמשים לפרסום ממוקד. "בדרכים רבות, גוגל פלוס נועדה לשפר חיפוש", אומר הורוביץ. "זה חלק מהתוכנית. כשאני מחפש אתר מסוים לחופשה, זה מעניין אותי, אבל כששלושה אנשים מחפשים את אותו אתר, זה אומר משהו. זה איתות".

גם הפיצ'ר החדשני ביותר בגוגל פלוס - המעגלים - הועתק לפייסבוק זמן קצר לאחר השקתה של גוגל פלוס, בדמות היכולת לשלוט בתפוצת הסטטוסים. "פייסבוק הוסיפה יכולת לנהל רשימות חברים, גם טוויטר - אך לא מדובר באותו דבר", אומר הורוביץ. "המעגלים טבועים בקונספט של המוצר שלנו. הם משמשים כפילטרים. נחמד לראות שמחקים אותנו, אבל אנחנו מאמינים בייחודיות של המוצר שלנו".

השירותים הצרכניים של גוגל נחלקים בדרך כלל לשני סוגים: כאלה שזוכים להצלחה מסחררת שעולה על הציפיות, כמו אנדרואיד או ג'ימייל - וכאלה שנקברים כמו גוגל באז או נכנסים לתרדמת כמו פרויקט מערכת ההפעלה כרום. במקרה השני מדובר תמיד בפייד-אאוט ארוך. לפי הורוביץ, עוד מוקדם לקבוע לאיזה סוג משתייכת גוגל פלוס. בראיון ב-Venture Beat אמר הורוביץ שבחצי השנה הקרובה תשיק גוגל פלוס מדי שבוע פיצ'רים חדשים שידברו בעד עצמם. "בעוד שנה נוכל לשפוט אם גוגל פלוס הצליחה", הוא אומר.


עוד בנושא:

- חדש בעמוד החיפוש של גוגל: שיתוף בגוגל פלוס
- גוגל משנה את החיפוש: מוסיפה תוצאות מגוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully