וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בצרפת נגד גוגל: ה-Auto Complete אנטישמי

2.5.2012 / 14:33

ארגוני אנטי-גזענות תובעים את גוגל על כך שמנוע החיפוש מציע להשלים שאילתות בעזרת המילה 'יהודי'

ארבע קבוצות אנטי-גזענות צרפתיות תובעות את גוגל בגלל ה-Auto Complete שלה. הארגונים מוחים על כך שכאשר מקלידים שמות של ידוענים – פעמים רבות מציע הפיצ'ר השלמה עם המילה "יהודי". כך, לדוגמה, כאשר מקליד משתמש את שמו של השחקן ג'ון האם, יציע לו ה-Auto Complete של גוגל להשלים את השאילתא ל"ג'ון האם יהודי".

"משתמשים רבים של המנוע בצרפת ובעולם נאלצים להיתקל כל יום בשיוך סיסטמטי של המושג "יהודי" לשמות המשפחה של דמויות ידועות בפוליטיקה, תקשורת ועסקית", נכתב בתביעה. עורך הדין של אחד מהארגונים התובעים – SOS Racisme – אמר בראיון שה-Auto Complete מאפשר את "יצירת מסמך היהודים הגדול בהיסטוריה", זאת כאשר בצרפת אסור לייצר מסמכים הממיינים אנשים לפי זהותם האתנית. בשנה שעברה הגיש הארגון בקשה לאפל להסיר מחנות האפליקציות שלה אפליקציה בשם "יהודי או לא" שאפשרה למשתמשיה לגלות מי מהידוענים שייך לדת – ונענתה בחיוב.

אין זו הפעם הראשונה בה הפיצ'ר מסבך את גוגל בקרבות משפטיים. בשנים האחרונות היא נתבעה באיטליה על ידי אדם שהתלונן שמנוע החיפוש משלים את שמו עם המילים "רמאי" ו"הונאה", וביפן על ידי אדם שהתלונן על השלמת שמו עם שמות תואר של פשעים. חברה צרפתית תבעה את גוגל בטענה דומה – שלצד שמה מוצעת המילה "הונאה".

גוגל נוהגת לטעון שה-Auto Complete נובע מאלגוריתם המציג חיפושים שכיחים של משתמשים, ולכן האחראים לתוצאות המוצעות הם הגולשים ולא החברה. החברה טוענת שהיא מתאמצת כדי לשקף את הגיוון של התוכן ברשת (טוב, רע ונטול במחלוקת) ולכן צמצמה את מדיניות הסרת התוכן שלה לפורנוגרפיה, אלימות והסתה גזענית.


עוד בנושא:

- אפליקציית אייפון חדשה: מי יהודי ומי לא
- בצרפת מחפשים את היהודים

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully