וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכת נוזלית - העתיד של מוצרי אפל?

3.5.2012 / 11:37

לאחר שמועות על כך שהאייפון 5 ייבנה ממתכת נוזלית, התראיין מגלה החומר והעריך שארוכה הדרך עד לייצור מכשירים ממנו

האם אפל עומדת להשיק מוצר חדשני שיהיה עשוי ממתכת נוזלית? אטאקן פקר, אחד מממציאי חומר זה, אומר שהוא מאמין שתעשה זאת - בעתיד. לאחר גל שמועות לפיהן האייפון 5 יתבסס על הטכנולוגיה החדשנית, התראיין פקר ל-Business Insider ושפך אור על הנושא.

את הנוסחה להפקת החומר גילה פקר בזמן לימודי הדוקטורט שלו. מדובר בסגסוגת מתכתית עם מבנה אטומים ייחודי המזכיר זכוכית – אך בניגוד אליה מדובר בחומר חזק במיוחד. ניתן לעצב אותו לצורות שונות ומורכבות, והוא חסין לשריטות ולקורוזיה. מבחינת מראה – היא נראית כמו פלדת אל-חלד אפורה. במגע איתה היא נותנת תחושה מעט חמה יותר ממתכת רגילה.

לדבריו, אפל רכשה זכויות בלעדיות להשתמש בחומר כבר ב-2010, אך עד עתה עשתה בו שימוש רק בכפתור פולט כרטיס ה-SIM באייפון ובאייפד. מכיוון שמדובר בטכנולוגיה חדשה ושונה, עדיין אין תשתית ראויה לשימוש בה בעיצוב תעשייתי למוצרים, והממציא מעריך שאפל תצטרך להוציא בין 300 ל-500 מיליון דולר במהלך השנים הקרובות כדי להביא אותה למצב של שימוש המוני. כך שניתן להבין שהרעיון שהאייפון 5 (שאמור לצאת עוד פחות משנה) ייבנה מחומר זה – אינו סביר.

"זוהי מתכת שונה וחדשה לחלוטין. היא יכולה לשלב את היתרונות של הפלסטיק, המתכת והזכוכית. אני מצפה שאפל תשתמש בטכנולוגיה במוצר פורץ דרך בו תציג ממשק משתמש ועיצוב תעשייתי חדשניים שיהיו קשים להעתקה או לשכפול בעזרת טכנולוגיות חומרים אחרות. יש לה יתרונות בחוזקתה ובמבנה האסתטי שלה. ניתן ליצוק אותה בדייקנות לתוך צורות מורכבות", אמר פקר.

בתשובה לשאלה לגבי אפשרות שמחשבי המקבוק ייבנו ממתכת נוזלית, ענה פקר שלהערכתו זה לא יקרה בקרוב. "יותר סביר שישתמשו בה לחלקים קטנים. מקבוק ממתכת נוזלית ייקח עוד שנתיים עד ארבע שנים לפיתוח".


עוד בנושא:

- האם פיליפ סטארק עובד על פרויקט סודי עם אפל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully