וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר החדשות מגבילות את ה'הוט ספוט'

15.5.2012 / 13:13

חיבור המחשב לאינטרנט על ידי שימוש בקישוריות הסלולר שיספקו הוט מובייל וגולן סלקום ייתקל בקשיים שונים

מי שחשב לנצל את המסלולים נטולי ההגבלה שהוכרזו אתמול על ידי שתי חברות הסלולר החדשות "גולן טלקום" ו"הוט מובייל" כדי לחסוך על האינטרנט הביתי שלו – צפוי לגלות קשיים שונים. הפיכת המכשיר הסלולרי ל"הוט ספוט" – תחליף לראוטר ביתי שמאפשר למחשב להתחבר לאינטרנט דרכו (פעולה הקרויה Tethering), תהיה אמנם אפשרית אצל שתי החברות מבחינה טכנית – אך תחת הגבלות.

בפרטי תנאי השימוש של החבילה ללא הגבלה שמציעה הוט מובייל נכתב כי גלישת הלקוח תואט לאחר ניצול 3 ג'יגה לקצב של 512KBPS (עם העלאת נתונים בקצב של 128KBPS). בעוד שמדובר בגזירה קלה יחסית – שכן נדיר שמשתמש ממוצע חורג מהקצבת תעבורה זו - שימוש במכשיר כ'הוט ספוט' –יוריד את מהירות הגלישה ל-64KBPS בלבד. מדובר בקצב גלישה כה נמוך, שהוא מזכיר את אלו של מודמי חיוג מהסוג שהיה נפוץ בשנות ה-90.

במסיבת העיתונאים של גולן טלקום שנערכה אתמול (ב') הכריז מנכ"ל החברה מיכאל גולן כי לאחר שימוש בשני ג'יגה של דאטא תאט החברה את מהירות גלישתו של הלקוח. בהסכם השימוש הרשמי של החברה אין התייחסות ספציפית ל-Tethering, אך נכתב כי "החברה רשאית להאט את קצב הגלישה, מטעמים טכניים ולצרכי הגנה על הרשת ו/או המשתמשים בה. יתרה מזו, החברה תהא רשאית להאט את קצב הגלישה כאשר נפח הגלישה עולה על פי 3 מנפח הגלישה הממוצע ברשת או כל נפח אחר, בהתאם לקבוע בתכנית התעריפים החלה עליך".

שתי החברות מדגישות בתנאי השימוש של החבילות שלהן שסעיף ה"ללא הגבלה" תקף למה שהן קוראות "שימוש הוגן" – וניסוח זה יכול להיות נתון לפרשנות. גישה לפיה שירות הגלישה מיועד למכשיר הסלולרי בלבד, ולא לתיווך למכשירים אחרים – יכולה להיות תקפה, במיוחד לאור העובדה שלקוחות סלולר בארצות הברית נדרשים לשלם תוספת תשלום עבור הפעלת פונקציית ה- Tethering במכשיריהם.


עוד בנושא:

- התחרות בסלולר: מי עדיפה גולן טלקום או הוט?
- התגובה של הוט: חבילת ’הכל כלול’ ב-89 ש”ח לחודש
- גולן טלקום מציעה: חבילת דיבור וגלישה ללא הגבלה ב-99 ש"ח לחודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully