וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גוגל-מוטורולה מוביליטי אושרה בסין

20.5.2012 / 12:18

הרשות להגבלים עסקיים אישרה את קניית חטיבת הסלולר של מוטורולה על ידי גוגל - בתנאי שאנדרואיד תישאר פתוחה

גוגל הכריזה בסוף השבוע שהרשות להגבלים עסקיים בסין אישרה את רכישת חטיבת הסלולר "מוטורולה מוביליטי" על ידה – צעד שמסיים את תהליך האישור של עסקת הענק (12.5 מיליארד דולר) שנחתמה באוגוסט 2011.

הרשויות בארצות הברית ובאירופה כבר נתנו את האישור למיזוג – וכעת עשו זאת גם רשויות סין, אך עם תנאי אחד: התחייבות שמערכת ההפעלה אנדרואיד תישאר פתוחה, חופשית וזמינה ליצרנים אחרים למשך חמש שנים. גוגל מסכימה לתנאי זה, ולמעשה ממילא אינה יכולה להחליט אחרת על דעת עצמה – שכן למרות שהיא המפתחת העיקרית של אנדרואיד, המערכת למעשה שייכת ל- Open Handset Alliance - ברית עסקית של 84 חברות המפתחות סטנדרטים פתוחים לתקשורת סלולרית. גוגל מנהיגה את החבורה (שהוקמה ב-2007), אך משתתפות בה גם יצרניות מכשירים, מפתחי יישומים, משווקות סלולר ויצרניות רכיבים. גוגל לא יכולה להחליט לסגור את אנדרואיד על דעת עצמה וללא אישור שאר החברות.

גוגל פיתחה את אנדרואיד בעזרת מודל של קוד פתוח המאפשר למתכנתים מחוץ לחברה לעדכן ולשנות את המערכת. אנדרואיד זמינה לכל חברה המעוניינת להשתמש בה במכשיריה – סמארטפונים וטאבלטים. רכישת מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל העלתה חשדות שמעתה תקבל מוטורולה תיעדוף בתחום האנדרואיד, אך גוגל שוללת אפשרות זאת, ובשבוע שעבר אף נודע על אימוץ גישה חדשה שבמסגרתה תאפשר לחברות לקבל גישה מוקדמת לגרסאות אנדרואיד, ואף למכור מכשירים ישירות לצרכנים.


עוד בנושא:

- גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully