וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו למחשב לחשוב

מנהל המחקר העולמי של אינטל כבר רואה את היום בו מחשבים יהיו חכמים יותר מאנשים, אבל ממש לא מודאג מחזון המטריקס או שליחות קטלנית

"סמארטפונים - טלפונים חכמים, הם למעשה מוצרים טיפשיים למדי" אומר ג'סטין רטנר, מנהל המחקר העולמי של אינטל וה-CTO של החברה, בתחילת אירוע העיתונאים שנערך לרגל השקת מכון המחקר לאינטליגנציה חישובית. "הם לא יודעים שום דבר עלינו, וזהו השטח בו יש לנו הזדמנות לחדש".

ההתייחסות של רטנר לעולם הסלולר אינה מקרית. רק לפני כחודש הושק מכשיר הטלפון הראשון עם מעבד של אינטל - Santa Clara של אורנג' - והחברה הצהירה בשנה האחרונה פעם אחר פעם כי היא מתכננת להיות שחקנית גדולה בשוק הזה.

המחשב של העתיד - חכם, לא מפחיד

"בשנים הקרובות, כל המכשירים הניידים האישיים יתחילו "להכיר אותנו", במובן הרחב של המלה, ולהתאים את עצמם עבורנו", פורש רטנר את משנתו. "נתחיל לחשוב עליהם כעל שותפים לדרך, והם יחזו את צרכנו ויענו עליהם. קחו, לדוגמה, את הטלפון ומכשיר הניווט לרכב. כבר היום יש תוכנות ניווט שיודעות להתחשב בפקקים, אבל התוכנה הזו לא מדברת עם היומן שלכם, לא מדברת עם השעון המעורר שלכם, ולא יכולה להחליט שבגלל עומס שונה מהרגיל בכבישים כדאי להעיר אתכם קודם או לתת לכם עוד זמן לישון".

הלמידה הזאת היא אחת המטרות של מכון המחקר החדש. הכוונה איננה ליצירת מחשב שמדמה בן אדם - באינטל לא מעוניינים ליצור את סקיינט או את המכונות של מטריקס, כי אם פשוט מחשבים שיכולים ללמוד (וזה מאוד שונה ממחשבים שמפתחים תודעה). לפיכך, כשנשאל ג'סטין רטנר על הבעיות שעשויות להיות לאנשים עם הקונספט של חיים לצד מחשבים החכמים יותר מבני אדם, דעתו היא שגם כשהאינטליגנציה של המחשב תעלה על זו האנושית, לא צפויה להיות לנו בעיה או אי-נוחות מנוכחותם. "אנשים יצפו מהמחשבים להתחיל ולדבר אחד עם השני, לשתף מידע".

אתם צריכים להחליט עם מי לשתף מידע

הבעיה הגדולה אותה באינטל כן צופים היא אבטחת המידע. למחשבים האינטליגנטיים של העתיד יהיה הרבה יותר מידע עלינו, ואחד התפקידים העיקריים של יצרני המערכות האלה יהיה הגנה על המידע הזה. לדבריו של רטנר, זהו אתגר גדול, שמתחיל כעת - כשהסטנדרטים על פיהם יפעלו המכונות של העתיד נבנים. אנשי אינטל מזכירים את היעדר האבטחה הבסיסית בתשתית רשת האינטרנט, שנוצרה ללא שום מחשבה על חיבורים מאובטחים, מה שיצר בעיות אחר כך והצריך להתחיל ולהוסיף שכבות של אבטחה כשהרשת התפתחה.

רטנר עצמו, אגב, חושב שכבר היום יש יותר מדי מידע אישי ברשת האינטרנט. לדבריו, מעבר לבניית תשתית של אבטחת מידע,, גם האנשים עצמם צריכים לשנות את צורת החשיבה שלהם. "החברה כולה צריכה להבין שהמידע הזה אישי ופרטי, ואנשים צריכים ללמוד להחליט עם מי לשתף את המידע ועם מי לא" הוא אומר.

העתיד על פי אינטל

ומה באשר לתפקידה של אינטל עצמה בעתיד הזה? נזכיר כי בשנה שעברה, השיקה החברה יוזמה טכנולוגית-שיווקית בשם אולטרהבוק - ניסיון ליצור קטגוריה של לפטופים קלים עם ביצועים גבוהים - כשתפקידה של אינטל הוא לשווק את המותג ולעזור ליצרני המחשבים להגיע לדרישות המינימום אותן אינטל עצמה קבעה.

בתשובה לשאלת וואלה! TECH אודות האפשרות לניסיון לקדם מחשבים אינטליגנטיים באותה הדרך, רטנר מסביר שזה קורה כבר עכשיו, אך לא ברמה הצרכנית כי אם ארגונית. לדבריו, טכנולוגיות זיהוי הפנים ועיבוד המידע של אינטל מובילות לכך שרשתות שיווק באות לאינטל כדי לבנות מערכות פרסום אלקטרוניות חכמות - כאלה שיכולות לזהות את מי שעומד מולן.

אך מה באשר לצרכנים? "נראה לי בטוח לומר שבשנים הקרובות תראו מכשירים חדשים שישלבו, כמו אולטרהבוק, חלקים מוכרים כדי ליצור את הרמה הבאה של חווית משתמש, ביניהן גם אינטליגנציית מחשב. והכוונה אינה דווקא למחשבים או טלפונים - לאינטל כבר יש הרבה טכנולוגיה בתוך כלי רכב, וכיום אנחנו מפתחים פלטפורמות ועיצובים חדשים לדור הבא של מחשבי רכב" אומר רטנר, כשלדעתו המכשירים הראשונים שבאמת יתחילו להנגיש לצרכן את הבסיס של אינטליגנציה חישובית יגיעו כבר בזמן הקרוב, תוך כמה שנים. חלק מהבסיס עליו הם ייבנו נגיש כבר עכשיו, באמצעות שירותי רשת שנועדו לחבר בין מכשירים, אך זוהי רק ההתחלה.

עוד בנושא:

אינטל פתחה את המכון לאינטליגנציה חישובית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully