וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את סטיב ג'ובס בכנס של All Things D

31.5.2012 / 12:33

המרואיינים בכנס הטכנולוגיה הגדול דיברו רבות על מנכ"ל אפל המנוח. אהרון סורקין כותב תסריט על חייו ומנסה לפצח את דמותו

הכנס השנתי של הבלוג הטכנולוגי החשוב All Things Digital, שנערך בשלושת הימים האחרונים בקליפורניה, הציג מרואיינים רבים מבכירי ענפי הטכנולוגיה והבידור. צילו של מנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס (שהיה מרואיין קבוע בכנסים אלו) מרחף מעל הכנס, ורבים מהם מתייחסים אליו בדבריהם.

התסריטאי הנודע אהרון סורקין, שכתב בין השאר את התסריט לסרט "הרשת החברתית", דיבר בוועידה על כתיבת התסריט לסרט הביוגרפי אודות ג'ובס, עליו הוא שוקד בימים אלו. לדבריו, התקשה להשיב בחיוב להצעה לכתוב את התסריט לסרט, מכיוון שאנשים רבים כל-כך יודעים דברים רבים על ג'ובס ומעריצים אותו, ולתחושתו מדובר בכניסה לשדה מוקשים. "הוא היה אדם מורכב, אך ניתן להגדירו כגיבור, גם אם אחד עם פגמים. מה שתפס את תשומת ליבו של הציבור בסטיב ג'ובס היה שהוא יצר דברים. פעמים רבות מדי אומרים לנו שהעתיד הוא בשירותים, אבל האנשים בתעשייה הדיגיטלית ובהוליווד עדיין יוצרים דברים. אם הייתי יכול לשאול את סטיב ג'ובס שאלות עכשיו, הייתי שואל אותו מה הטריק? איך זה עובד?".

סורקין הוסיף ואמר שקשה מאוד ליצור תסריט על דמות "מהעריסה עד הקבר". "בכל פעם שאתם רואים בסרט את המשפט "מבוסס על סיפור אמיתי" אתם צריכים להסתכל על זה כעל ציור ולא כעל תמונה", אמר. "כנראה שמה שאעשה זה לזהות נקודות של בדיון ולעשות להן דרמטיזציה".

עוד סיפר סורקין על סדרת טלוויזיה חדשה עליה הוא עובד כיום – "חדר החדשות" (The Newsroom). העלילה מתרחשת בחדר חדשות של תחנת כבלים, ולדברי סורקין – מדיה דיגיטלית משחקת תפקיד בה תפקיד משמעותי.

וידאו: אהרון סורקין מדבר בכנס

מנכ"ל אוראקל: מחשוב ענן? היינו שם קודם

מרואיין נוסף שדיבר על סטיב ג'ובס הוא מנכ"ל אורקל לארי אליסון. "יש הרבה מעתיקים, אך ג'ובס היה המקור", אמר. "מה שהפך אותו להצלחה היה שהוא עבד קשה והיה אובססיבי לגבי הפרטים הקטנים ביותר. הוא עבד על דברים באובססיביות עד שמצא פתרון שהיה מצוין. הוא תרגם רעיונות טובים למוצרים מוגמרים מבריקים".

עוד דיבר אליסון על התפתחות מחשוב הענן ועל עתידו של התחום, וגילה כי אורקל תשיק שורה של שירותי ענן חדשים בתחילת יוני. "זה לקח זמן רב לטכנולוגיות התוכנה והחומרה להבשיל למצב בו האינטרנט הפכה לדבר מורכב להפליא, אך מהצד של הצרכן – פשוט להפליא. אנחנו מעבירים את המורכבות ממחשב הדסקטופ לשרתי אינטרנט מורכבים".

אליסון זקף לזכותו שימוש במחשוב ענן כבר לפני שנים רבות, אך תחת שם אחר. "התחלתי את NetSuite, זה היה הרעיון שלי", סיפר על שירות ישן של "תוכנה כשירות", שלטענתו הועתק על ידי Salesforce.com חצי שנה לאחר שהושק.

בהתייחסו לפייסבוק אמר אליסון כי אינו משתמש אינטנסיבי ברשת החברתית. "באופן כללי, ארוחות הבוקר שלי יותר מעניינות מאלו של חבריי. אחרי כשלושה חודשי שימוש הפסקתי", אמר.

בהתייחסו לעסקה שבמסגרה רכשה אורקל את חברת 'סאן' תמורת 5.5 מיליארד דולר אמר כי היא כבר "שילמה את עצמה והיא רווחית ביותר".

לתביעה נגד גוגל, בה הוחלט לבסוף כי גוגל לא השתמשה בפטנטים של אורקל, סירב אליסון להתייחס.

וידאו: לארי אליסון מדבר בכנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully