וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט Glass: הפיצ'רים הם לא רק בדמיון

31.5.2012 / 17:17

מנהל פרויקט משקפי גוגל אומר שרוב הפיצ'רים שהוצגו בסרטון על המוצר העתידי הם ריאליים וייכללו בגרסתו הראשונה

כאשר גוגל הודיעה לראשונה על פרויקט משקפי המציאות הרבודה שלה היא פרסמה סרטון שמתאר את השימוש העתידי בהן. הסרטון הזה נראה דמיוני, כמעט אוטופי. בין השאר, המשתמש במשקפיים מנהל דרכן שיחות וידאו עם חברתו, מקבל עדכוני GPS על המיקום של חברו ורואה מפה שמסבירה לו בדיוק איך להגיע למדור ספרי המוזיקה בחנות הספרים בה הוא נמצא.

כעת אומר ראש הפרויקט סטיב לי שהפיצ'רים וממשק המשתמש שהוצגו באותו סרטון אינם דמיוניים. למעשה, כך הוא סיפר לאתר fastcompany.com – מדובר במטרות ממשיות של הפרויקט, כבר לגרסה הראשונה שתצא ממנו – שרובן נמצאות כבר בשלב האבטיפוס, כמו פיצ'ר המפות, למשל. "בהחלט לא הוצאנו את הווידאו עם הכוונה שהוא יהיה עתידני ברמה של משהו שיקרה רק עוד שנים רבות", אמר. "משהו כזה מעולם לא הומצא. אני אישית מסתכל על המשקפיים כיותר ממוצר מבוסס מיקום. חוויית הצילום, לדעתנו, היא אספקט מפתח שלו. גם המיפוי והניווט ושירותי המיקום יביאו סוג חדש של חוויה".

ומתי אמורות לצאת המשקפיים המהפכניות? לי אומר שגוגל עצמה לא יודעת מתי המוצר יהיה מוכן, ושהדלפה שטענה שמדובר בסוף 2012 היא מוגזמת. אך זה גם לא ייקח שנים ארוכות. "אם היה מדובר בפרויקט של חמש שנים – לא הייתי משתתף בו. הכוונה בסרטון לא הייתה 'גוגל בשנת 2019'". עם זאת, רק השבוע התארח מייסד גוגל סרגיי ברין בתוכנית טלוויזיה אמריקאית בה הרכיב את המשקפיים ואמר שהוא "מקווה להוציא אותן לשוק בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully