וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן לאינסטגרם? אפליקציית הצילום picplz נסגרת

3.6.2012 / 11:59

picplz, אחת ממתחרות אינסטגרם הבולטות, הודיעה על סגירת השירות. המשתמשים מתקוממים על כך שאינה מספקת כלי גיבוי נוח

כשנתיים לאחר שהושק – שירות שיתוף התמונות picplz מודיע על סגירתו. מדובר באחד המתחרים הבולטים של אינסטגרם – שהציע עד עתה אפליקציה לאייפון ואפליקציה לאנדרואיד.

בהודעה שפורסמה היום נכתב: "ב-3 ביולי ייסגר picplz באופן קבוע וכל התמונות והמידע בו יימחקו. סיפקנו לינקים להורדה עבור משתמשים קיימים, כדי שישמרו על תמונותיהם. תודה על תמיכתכם ב-picplz ואנו מתנצלים על כל אי נוחות שצעד זה עלול לגרום. התחברו לשירות לפני ה-3 ביולי 2012 כדי להוריד את תמונותיכם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל התמונות והמידע יימחקו". הודעת הסגירה באתר picplz/מערכת וואלה!, צילום מסך

"להוריד כך כל תמונה? אתם בטח צוחקים"

האפליקציה פותחה על ידי חברת Mixed Media Labs, ומאוחר יותר הפכה לפרויקט עצמאי, שגייס כ-5 מיליון דולר. היא הושקה במאי 2010 – חמישה חודשים לפני אינסטגרם, והציעה את אותו השירות שמציעות כל אפליקציות הז'אנר הזה: צילום והעברת תמונות בפילטרים, שיתוף ברשתות החברתיות וצפייה בתמונות של חברים לשירות. על פי דיווחים, בחודשים האחרונים ירדה התנועה ב-picplz, ייתכן שבגלל השקת גרסת אינסטגרם לאנדרואיד – שהפכה את השירות לחיוני פחות – ומכאן, ככל הנראה הייתה קצרה הדרך להחלטה על סגירה. "זה היה תענוג להביא את picplz למשתמשים שלנו, אך החלטנו לעבור הלאה לפרויקטים אחרים והגענו להחלטה הקשה לסגור", כתבו המייסדים בבלוג החברה.

אך במקום להתקבל בהספדים סנטימנטלים, נמתחת כעת ביקורת על picplz, שאינה מספקת כלי גיבוי פשוט ונוח מספיק. כדי להוריד את התמונות שאחסנו בשירות – יצטרכו המשתמשים ללחוץ על לינק הורדה ליד כל אחת ואחת מהן. "להוריד כך כל תמונה? אתם בטח צוחקים", כתב דרו אולאנוף באתר thenextweb.com. "רק בגלל שלא עבד לכם זה לא אומר שהמשתמשים צריכים לשלם את המחיר. בטח יש כמה אנשים שהעלו כמות תמונות נכבדה. למה שתגרמו למשתמשים נאמנים לעבור כזו טרחה כדי להעביר אליהם את המידע החשוב, רק כי לא מתחשק לכם לנהל את העסק שלכם יותר? רק בגלל ש-Picplz לא נרכשה זה בסדר להפוך את הורדת התמונות לכזה קוץ בתחת? סטארט-אפים, כבדו את המשתמשים שלכם בבקשה. אפילו אם מגיע היום ואתם מחליטים לסגור – הם עדיין המשתמשים שלכם", הוא כתב.


עוד בנושא:

- יש עוד תחליפים לאינסטגרם
- פייסבוק קונה את אינסטגרם במיליארד דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully