וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק קונה את אינסטגרם במיליארד דולר

9.4.2012 / 20:24

עסקת ענק בעמק הסיליקון: פייסבוק רכשה את אפליקציית הצילום הסלולרי אינסטגרם במיליארד דולר

עסקת ענק: הרשת החברתית פייסבוק הודיעה הערב (ב') רשמית כי היא רוכשת את חברת אינסטגרם, המייצרת אפליקציית צילום פופולרית, בסכום של מיליארד דולר – כפול מהערכת השווי הרווחת של אינסטגרם - שישולם בכסף ובמניות של פייסבוק. מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, שמושלמת כאשר ידוע שאינסטגרם נמצאת בעיצומו של סבב גיוס כספים ממשקיעים, שמטרתו הייתה להכניס עשרות מיליוני דולרים לקופתה. עסקת פייסבוק-אינסטגרם צפויה להיות מושלמת עד סוף הרבעון.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו ש"צוות החברה המוכשר יצטרף לפייסבוק".
"במשך שנים התמקדנו בבניית החוויה הטובה ביותר לשיתוף תמונות", כתב צוקרברג. "כעת נוכל לעבוד בצמוד לצוות אינסטגרם כדי להציע את החוויה הטובה ביותר לשיתוף תמונות ממכשירים ניידים עכם אנשים, בהתבסס על תחומי העניין שלכם".

צוקרברג ציין כי הוא מאמין שמדובר בחוויות שונות שמשלימות אחת את השניה וכדי לשלב ביניהן בצורה הנכונה צריך לוודא שחוזקותיה של אינסטגרם נשארות, "ולא רק לנסות לשלב אותה בתוך פייסבוק". "אנו מתכננים לשמור על פיצ'רים כמו שיתוף תמונות ברשתות חברתיות אחרות, את היכולת לא לחלוק את תמונות האינסטגרם שלכם בפייסבוק אם אתם לא רוצים, ואת היכולות לעקוב ולהיעקב על ידי אנשים במנותק מרשימת החברים שלכם בפייסבוק". צוקרברג התחייב להמשיך ולבנות את אינסטגרם כמוצר עצמאי ולהפיץ את המותג לעוד אנשים ברחבי העולם.

מיליארד דולר תוך פחות משנתיים

מנכ"ל אינסטגרם קווין סיסטרום פרסם גם הוא הודעה בשמו, בבלוג אינסטגרם הרשמי. "עם שילוב רעיונות וכשרון במקום כמו פייסבוק אנו מקווים ליצור עתיד עוד יותר מרגש הן לאינסטגרם והן לפייסבוק", כתב. "חשוב להבהיר שאינסטגרם אינה הולכת לשום מקום. נעבוד עם פייסבוק כדי לפתח אותה ולבנות את הרשת. נמשיך להוסיף פיצ'רים למוצר ולמצוא דרכים ליצור חוויית שיתוף תמונות ניידות טובה יותר". גם סיסטרום הדגיש שניתן יהיה להמשיך ולשתף תמונות גם לרשתות חברתיות אחרות ושרשימת העוקבים והנעקבים לא תשתנה.

מבחינת אינסטגרם מדובר בהישג מדהים. החברה נוסדה לפני כשנתיים והשיקה את אפליקציית הצילום שלה לאייפון באוקטובר 2010. האפליקציה מאפשרת לצלם תמונות עם המכשיר, להעביר אותן דרך מגוון פילטרים המאפשרים לשנות את התמונה (צבעים, כהות וכדומה), ולשתף אותן לא רק עם "רשימת החברים" באינסטגרם - אלא גם בחשבונות הפייסבוק והטוויטר של המשתמשים. למרות שקיימות כיום אפליקציות העושות פעולות דומות עד זהות - אף אחת מהן לא זכתה לפופולריות העצומה של אינסטגרם, שהפכה למעשה לרשת חברתית עצמאית, כאשר המשתמשים מתייחסים לרצף התמונות שמעלים חבריהם כ-News Feed, מסמנים "לייק" על תמונות ומגיבים עליהן - בדומה לנעשה בפייסבוק. לא במקרה נודע באוגוסט 2011 שפייסבוק מתכננת להוסיף מאפיינים "אינסטגרמיים" לפיצ'ר שיתוף התמונות שלה, ולאפשר למשתמשים להעביר את תמונותיהם דרך פילטרים.

בזמן הקצר של קיומה זכתה אינסטגרם לא רק לאהדת הציבור, אלא גם למספר פרסים, ביניהם תואר "אפליקציית השנה" של אפל. כל זאת עשתה החברה כאשר במצבת כוח האדם שלה נמצאים בהתחלה שישה אנשים בלבד - מספר שעלה לתשעה רק החודש.

רק בשבוע שעבר ולאחר עיכובים ודחיות השיקה החברה גרסה לאנדרואיד. עוד לפניה כבר היו לה 30 מיליון משתמשים, וההשקה למערכת ההפעלה של גוגל הביאה לאינסטגרם עוד מיליון משתמשים ביום אחד בלבד, כאשר מאז היא כמובן ממשיכה להיות מורדת בקצבים מרשימים.

מה דעתכם על הרכישה - זה טוב או רע? הצביעו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully