וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם מצליחה היכן שגוגל פלוס נכשלה

גדי להב

6.12.2011 / 13:26

התובנה שתמונה שווה אלף מילים גרמה לאפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם להצליח איפה שגוגל פלוס נכשלת

מהו המקום הכי מגניב ברשת? הנה תשובה - אינסטגרם (Instagram). מבין כל זוללי הזמן שמסביב, אינסטגרם היא שואב אבק של דקות מהזן המענג במיוחד. חמש דקות של רגש, שעשוע, אירוניה בין פגישות. או בעצם, כל שעתיים. למי שלא מכיר, אינסטגרם היא אפליקציית אייפון לשיתוף תמונות. כמה אפור זה נשמע. אתם יודעים, אנשים מצלמים דברים, אנשים אחרים עושים לייק לדברים והיתר אחרים כותבים תגובות לדברים. השטויות הרגילות של כל הפייסבוק-וואנאביז.

ובכל זאת, בספטמבר, פחות משנה מאז שיצאה לאוויר באפ-סטור, אינסטגרם הגיעה ל-10 מיליון משתמשים. החודש היא כבר הגיעה ל-12 מיליון משתמשים. היא עושה את זה כשהיא זמינה במכשירי אפל בלבד (היא עדיין לא פיתחה אפליקציית אנדרואיד), ועם צוות של חמישה אנשים בלבד. אינסטגרם מצליחה היכן שגוגל נכשלה: היא לא רק רשת חברתית. אינסטגרם היא אחד המקומות המרעננים ביותר ברשת, מה שאי אפשר לומר על גוגל פלוס.

אז מה גורם דווקא לאינסטגרם להצליח? הסיבה הראשונה היא עצם קיומם של הטלפונים החכמים. לולא היינו מסתובבים בכיס עם מצלמה באיכות טובה שמחוברת באופן רציף לאינטרנט, אף אפליקציית שיתוף תמונות לא היתה מצליחה. אבל למה אינסטגרם מנצחת גם אפליקציות דומות, למשל את פליקר, שהיה ממש שם נרדף לשיתוף תמונות? לכך אחראית הסיבה השנייה והחשובה מכל: ממשק משתמש בלתי מנוצח ורעיון גאוני בפשטותו. אם טוויטר מגביל אותנו ל-140 תווים, הגישה של אינסטגרם היא "מי צריך תווים בכלל"? תמונה שווה 1,000 ציוצים ומיליון סטטוסים. האפקט הרגשי של תמונה הוא אינסטינקטיבי, נטול פילטרים, וזו הסיבה שהוא ממכר. על המסך מופיעה תמונה, כשבכל פעם תמונה אחת תופסת את מלוא תשומת הלב - שנייה של ריכוז בתוך ים הפרעות קשב. 20 שניות רצופות של ריכוז ב-20 תמונות מאנשים שונים.

לא מתחרה בפייסבוק

ובכל זאת, שום דבר כאן לא חדש. את הכל יש בפייסבוק, אז איך אינסטגרם מנצחת את פייסבוק? אז זה העניין, שהיא לא מנצחת כי היא לא מתחרה בפייסבוק. למעשה, עצם קיומה של פייסבוק כממותה של הרשתות החברתיות, היא הסיבה השלישית להצלחתה של אינסטגרם. פייסבוק היא המקום שבו אתה מנהל את חייך החברתיים הרשמיים. מעורבבים בה החברים שלך, הקולגות שלך וכנראה גם אמא שלך. פייסבוק היא הדוד השמרן, הסחי. המצב זועק לאלטרנטיבה. בתחילת דרכה ב-2007 היתה פייסבוק הדבר הכי קול בכדור הארץ. אם אינסטגרם היתה נולדת אז, לא היה לה סיכוי.

ההצלחה היחסית של אינסטגרם גם שופכת אור על הכישלון של גוגל פלוס. גוגל מציגה מתחרה לפייסבוק, אבל היא לא באמת אלטרנטיבה. ומכיוון שפייסבוק היא כבר הדוד השמרן, גוגל פלוס נולדה עם גנים דודתיים. לצד פייסבוק יכולה לצמוח רשת נוספת, אבל רק אם היא תציע חוויה אחרת. למשל, כמו אינסטגרם.


עוד בנושא:

- Instagram: להיט אינסטנט
- פייסבוק בעקבות אינסטגרם: תוסיף פילטרים לתמונות

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully