וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק The Elder Scrolls Online: מגיע לו לרשת את World of Warcraft

עידן זיידרמן, לוס אנג'לס

11.6.2012 / 11:50

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: בעידן בו למשחקים המוניים אין סיכוי, משחק חדש ומעניין מנסה לתת אלטרנטיבה

שוק המשחקים ההמוניים היום הוא לא מה שהוא היה לפני עשור. פעם היו מכריזים על משחק חדש כזה בקצב של פעם בשבוע, בהתרגשות אין-קץ. "זה כמו Everquest, אבל בחלל!", "זה כמו Ultima Online, אבל עם יותר דרגות!". אבל זה היה, ובכן, פעם.

היום, צל כבד מרחף מעל כל הז'אנר הזה. לצל הזה קוראים World of Warcraft. גם אחרי ירידה משמעותית יחסית, עדיין קיימים מיליוני אנשים שמוכנים לשלם סכום קבוע בכל חודש כדי להמשיך ולעבור הרפתקאות בעולם הפנטזיה של אזרות'. במקביל, משחקים המוניים אחרים, אפילו פופולריים במיוחד, מוצאים את עצמם נופלים במהירות לממלכת ה- Free to Play, או ה- Fremium, או ה- "אנחנו לא מצליחים להתחרות ב- World of Warcraft" – איך שלא תקראו לממלכה הזאת שבה כולם יכולים לשחק במשחק בחינם, ורק חלק מהשחקנים משלמים בשביל לקבל גישה לדרגות הגבוהות יותר או לכל מיני אפשרויות נוספות בתוך המשחק.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: משחק סים סיטי החדש: מנהלים את העיר ביחד
- E3: המשחק 1313: סטאר וורז למבוגרים בלבד
- E3: משחק X-COM: Enemy Unknown: החייזרים חוזרים
- E3: משחק סטאר טרק: להיכנס לראש של קירק וספוק

עלילה אישית לכל שחקן

לעולם הזה נכנס The Elder Scrolls Online בראש מורם. נכון, הוא נכנס לז'אנר רווי וקשה, אך הוא נכנס אליו כשמאחוריו מיליוני המעריצים של עולם The Elder Scrolls (כפי שהדבר התבטא במכירות של Skyrim, המשחק האחרון בסדרה) והוא משוכנע שהוא נכנס לעולם הזה כשהוא מנפנף בכמה חידושים מעניינים שימשכו אליו את הגיימרים שחושבים שהם כבר ראו את הכל, וש- World of Warcraft בכל מקרה עושה את ה"הכל" הזה בצורה הטובה ביותר.

בתור התחלה, The Elder Scrolls Online משוכנע שהקרבות בו פשוט יהיו מעניינים יותר מכל משחק המוני אחר. מפתחי המשחק אומרים שהקרבות יהיו מהירים יותר, ובאמת ידרשו מהשחקן להגיב להתרחשויות בזמן אמת ולא רק לחכות שזמני ה- Cool down (הזמן המינימלי שצריך לעבור בין כל שימוש ביכולת מיוחדת כלשהי של הדמות) יסתיימו. בשביל להוכיח את זה, המפתחים מסבירים לנו שכל דמות, לא משנה לאיזה גזע או מקצוע היא שייכת, יכולה להשתמש במהלך "חסימה" בעת הקרב בשביל לחסום, אם היא מבצעת את זה ברגע המתאים, את המכה שמכוונת כלפיה.

הדבר השני שהמפתחים של The Elder Scrolls Online משוכנעים שהם עושים יותר טוב מכולם הוא תוכן לשחקן יחיד. רוב הקווסטים במשחק מתוכננים ככאלה שמיועדים לשחקן בודד. למעשה, כל שחקן שישחק במשחק יחווה עלילה אישית שבה הוא יוצא להציל את העולם מאיזשהו ארכי-נבל איום (ובמקביל, להשיג בחזרה את הנשמה שלו, או משהו כזה). בשביל לחזק אצל השחקנים את הרושם שהם אכן משנים את עולם המשחק ולא חווים את אותה ההרפתקה הגנרית כמו כולם (רושם שקשה מאוד ליצור במשחקים המוניים, בהם משחקים מיליוני שחקנים), יוכל השחקן למצוא המוני קווסטים משניים, שאינם חובה לצורך סיומו . אלו יכולים לתת לשחקן רמזים לגבי קווסטים ראשיים שעליו לעבור. יותר מכך – הם ישפיעו בצורה כלשהי על עולם המשחק שהשחקן יוכל לראות בכל המשחקים שלו מעתה והלאה. אגב, שחקנים אחרים שלא יסיימו את הקווסטים הללו, יראו את העולם שלהם בצורה שונה משחקן שכן סיים אותם, ובכך נוצרת אצל השחקן תחושה חזקה יותר של השפעה בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה, על הדרך: המוני קווסטים משניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגיע לו לגנוב את הכתר

גם ב-PVP (קרבות נגד שחקנים אחרים בעולם ההמוני) בטוחים החבר'ה שמפתחים את המשחק שיש להם קלף חזק מאוד בשרוול: קרבות ענק על שטחים בעולם המשחק, בהם נלחמים זה בזה כמה מאות אנשים בו-זמנית. באמצעות הקרבות האלה, מסבירים המפתחים, יוכלו השחקנים להשיג את המטרה הגדולה ביותר שלהם: להפוך לקיסר ששולט על כל הממלכה בה מתרחש המשחק - לפחות עד ששחקן אחר יצליח לגנוב את התואר הזה ממנו.

האם כל הדברים הללו יעזרו ל- The Elder Scrolls Online, במיוחד לאור העובדה שאפילו המשחק ההמוני החדש והמצליח ביותר שיצא לפני כמה חודשים (The Old Republic) עבר גם הוא לאחרונה למודל של "חינם עד דרגה 15"? לא ברור. למעשה, אני די פסימי. אבל אי אפשר להכחיש שהוא נראה טוב, ולמרות שהוא לא יצליח לעשות את זה, אם למשחק כלשהו מגיע לגנוב את הכתר מ- World of Warcraft - כנראה שזה יהיה הוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully