וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבוק פרו החדש הקפיץ את המחשבים הניידים דורות קדימה

הטמעת פייסבוק ב-iOS אינה הבשורה החשובה ביותר בהכרזת אפל. מקבוק פרו החדש הוא זה שיצעיד קדימה את עולם המחשוב. פרשנות

קל מאוד לאבד פוקוס אחרי אירוע כמו זה שערכה אפל אתמול (ב'). במהלך שעתיים דיבר אנשי החברה על מערכות ההפעלה החדשות למחשבי מק ולמכשירים הניידים, הכריזו על מקבוק חדש (ויש שיאמרו חדשני), הציגו שיתופי פעולה חדשים (פייסבוק, בעיקר) והפסיקו שיתופי פעולה ותיקים (גוגל כבר אינה ספקית המפות של אפל). אבל מה כאן חשוב באמת, ומה פחות?

הבשורה הגדולה היא דווקא הנדסית

החידוש הכי בולט, זה שהכי הרבה ממשתמשי מכשירי אפל יראו וישתמשו בו, הוא ככל הנראה המנגנון החדש שמשלב את פייסבוק במערכות ההפעלה של החברה. לאחר שטוויטר זכתה לאינטגרציה דומה ב-iOS 5, שיתופי טוויטר מהמכשירים הניידים של אפל עלו ב-300 אחוזים. אבל האם זה השינוי החשוב ביותר? נראה שלא. השילוב של פייסבוק ב-iOS וב-MacOS אמנם ישפר את נוחות השיתוף ברשת החברתית, אך בניגוד לטוויטר, לא נראה שהוא צפוי להכיר את פייסבוק למשתמשים רבים חדשים, ולא ברור עד כמה תהיה לו השפעה על שיתופי התוכן בקרב משתמשים חדשים.

הבשורה הגדולה מהאירוע היא דווקא הנדסית. המקבוק פרו החדש של החברה, שמתהדר הן בעיצוב דקיק להפליא והן במסך שלפחות על הנייר מקדים את המתחרים בדור או שניים לפחות, הוא מוצר נישה. קשה לערער על כך, כשתג המחיר שלו גבוה יותר מ-2,000 דולרים. מעטים יכולים להרשות זאת לעצמם, ומעטים יקנו אותו. ממש כמו מה שקרה ב-2008, עת הושק המקבוק אייר.

אבל אייר לא רק זכה להצלחה רבתי בדורות המאוחרים (והזולים משמעותית) שלו, אלא גם נחשב לאחד האחראיים הגדולים לגל האולטרהבוקים ששוטף אותנו בשנה האחרונה. המקבוק אייר התווה את הדרך בה הולכות כעת כמעט כל יצרניות המחשבים הניידים, הראה לתעשייה ולצרכנים מה אפשרי - ולפרו החדש יש סיכוי לעשות את אותו הדבר.

יש לזכור כי אפל, בניגוד לרוב יצרניות המחשבים האחרות, לא מרכיבה את מחשביה מחלקים סטנדרטיים. חשוב מכך, אחד הדגשים של החברה בעשור האחרון הוא על השגת בלעדיות על טכנולוגיות ייצור חדשות, מה שמאפשר לה להקדים את המתחרים בתחומים רבים. זוכרים את מסך המגע הרגיש-להפליא של האייפון הראשון ואת הזמן הרב שנדרש למתחריה של אפל כדי להשיג את אותה רמת דיוק? אז מה שאפל מראה כרגע הוא כנראה הדור הרביעי-חמישי של האולטרהבוק (כרגע אנחנו בדור 2) - העתיד של הניידים.

והעתיד הזה הוא לא רק בעובי ומשקל (זה מחשב 15 אינץ' עם עובי של 1.8 ס"מ ומשקל של שני קילוגרמים!) אלא גם במסך בעל רזולוציה מדהימה של 2880x1800 (הכפלה של 1440x900 במקבוק פרו הרגיל) - מסך שנראה מדהים, על פי דיווחים של אנשים שראו אותו. עכשיו הכדור הוא בידיים של יצרניות הניידים האחרות - מתי הן תצלחנה לחקות את מה שאפל הציגה היום.

מערכות הפעלה חכמות יותר

כשסמסונג הציגה את הגלקסי S3 בחודש שעבר, דגש רב הושם על חוכמת המכשיר - חוכמה שנבעה לא רק ממערכת השליטה הקולית - המתחרה של סמסונג לסירי של אפל - אלא גם מפונקציות מינוריות יחסית, כמו מעקב אחר עיני המשתמש ואי-כיבוי המסך כל עוד המשתמש מסתכל עליו. עם הצגת iOS 6, נראה שאפל מנסה לעשות דבר דומה. אין כאן שום שינוי חשיבה רדיקלי, כי אם מקצה שיפורים עם כמה אפשרויות חביבות להפליא, בנוסף לאינטגרציה של פייסבוק וזניחת גוגל שהוזכרו כאן כבר.

קחו, למשל, את מצב "לא להפריע" - מנגנון אוטומציה חכם ולא מתוחכם לטלפון הסלולרי שלכם. אם טרם שמעתם עליו, מדובר במנגנון שמאפשר לכם לקבוע שעות בהן שיחה או הודעה נכנסת לא תדליק את מסך הסלולר ולא תגרום לטלפון להרעיש. ההודעות תגענה, השיחות גם, אבל לא תקבלו על כך שום התראה. ולא, אם זה כל מה שהמנגנון הזה היה עושה, הוא לא היה טוב. אבל יש בו כמה תנאים לוגיים שהופכים אותו לקטן אך משמעותי. קודם כל, אתם יכולים להגדיר רשימת אנשים לגביהם המנגנון הזה אינו תקף. ושנית, אתם יכולים להגדיר שאם מישהו מתקשר פעמיים בתוך שלוש דקות, המנגנון ייתן לו לעבור. זה פשוט, זה חכם, זה בדיוק מה שרבים ממשתמשי מערכת ההפעלה צריכים, ולאפל יש כמה חידושים כאלה.

סירי מתוחכמת, מתחכמת

כיאה לאירוע שהתחיל בבדיחות אותן סיפרה העוזרת הווירטואלית של מכשירי אפל, סירי, היא תפסה חלק נכבד מהמצגת. בדור השני שלה, סירי חכמה יותר - היא יודעת להפעיל תוכנות, היא יודעת להשוות גבהים של שחקני כדורסל (זה מאוד חשוב, מסתבר), והחיפוש המקומי שלה יעבוד מעכשיו בכל העולם, לא רק בארצות הברית. אה, וסירי גם מגיעה לאייפד החדש.

כל זה טוב ויפה, אבל הקילר פיצ'ר של סירי - זה שיכול להפוך אותה מגימיק שימושי של אפל למוצר עם פוטנציאל לשנות לחלוטין את דרך האינטרקציה שלנו עם מכשיר הטלפון, עדיין לא הוצג. סירי עדיין לא יכולה לדבר עם תוכנות שאפל לא הגדירה. להפעיל אותן, כן, אבל לא לדבר איתן. מנגנוני זיהוי הקול שלה יכולים, תיאורטית, להפוך שיחה לפקודות, ולאפשר אינטרקציה עמוקה באמצעות קול עם כל תוכנה שמותקנת על האייפון, אבל אפל עדיין לא נותנת למשתמשים לשלב את סירי ביישומיהם. ספק אם תיתן בעתיד הקרוב - זה מסוכן מדי עבורה, וגם ייצור, כנראה, עומס על שרתי זיהוי הקול.

אבל לשם כך הממשק הזה חייב ללכת כדי להיות שימושי. אנחנו צריכים להיות בעלי יכולת להגיד "סירי, תבדקי לי בבקשה מתי משודר הפרק של "בברלי הילס 90210" בו צבי ענק משתלטים על השכונה ותגידי ליס מקס להקליט אותו". ובינתיים זה לא קורה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מחיר שווה לכל נפש

מערכת ההפעלה Lion של אפל, אשר הושקה ב-1 ביולי אשתקד, הייתה הראשונה שהופצה בעיקר בהפצה דיגיטלית, והשנייה עם מחיר של כ-30 דולר לרישיון. ביולי הקרוב תשיק החברה את מערכת ההפעלה השלישית שלה בשלוש שנים, Mountain Lion, שתעלה גם 20 דולרים. וזה לא עדכון מינורי - יש במערכת הזו מגוון רחב של שיפורים ושינויים.

כשמסתכלים על המתחרה הגדולה של אפל בתחום מערכות ההפעלה, מיקרוסופט, מתחילים לתהות למה באמת ענקית התוכנה הרשתה לעצמה לגבות מאות דולרים על "חלונות 7", ואיך תוכל להצדיק את התמחור של "חלונות 8" שתושק בהמשך השנה. הבעיה היחידה כאן היא שמערכת ההפעלה מבית אפל שמותקנת רק על מקים לא יכולה להתחרות ב"חלונות", אבל יש לקוות שמשתמשי Windows כן רואים מה רוכשי מק מקבלים בתמורה לכספם, ושהם יוכלו להסביר למיקרוסופט שגם להם מגיע.


עוד בנושא:

- שורת ההכרזות באירוע המפתחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully