וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מגבירה את האבטחה

17.6.2012 / 16:05

פייסבוק יוצאת בקמפיין הסברתי הקורא למשתמשיה להבטיח את השליטה בחשבונם. לצורך כך היא רוצה גם את מספרי הטלפון שלהם

פייסבוק עומדת לתת למשתמשיה שיעור בבטיחות. בזמן הקרוב יחזה כל משתמש פייסבוק בהודעה שתתנוסס בראש פיד החדשות שלו, שתציע לו "לקבל שליטה על חשבונך על ידי מילוי מספר צעדי בטיחות פשוטים". הלוחצים על הלינק יובלו לעמוד האבטחה באתר פייסבוק, שם יוסבר כיצד לזהות תרמית, כיצד לבחור סיסמה ייחודית וכן יוצא למשתמשים לאמת את מספר הטלפון הנייד שלהם, כדי שיוכל לשמש להם להשבת החשבון במידה והוצא מידיהם על ידי גניבת סיסמה.

במצב בו לפייסבוק יש מספר טלפון מאומת של המשתמש – במקרה של גניבת סיסמה היא יכולה למחוק מיד מבסיס הנתונים את הסיסמה הגנובה ולשלוח למשתמש האמיתי סיסמה חדשה בהודעת טקסט. כך היא לא תצטרך לסמוך על הודעות מייל – חשבון שבעצמו יכול להיפרץ באותה הסיטואציה (במידה בו נגנבה סיסמה שמשתמשת את המשתמש למספר חשבונות שונים).

מדובר בצעד נוסף בתחום האבטחה בו נוקטת לאחרונה פייסבוק. לאחרונה הוכרז שתיקח חלק בקמפיין משותף עם ענקיות אינטרנט כגוגל וטוויטר שנועד לעורר מודעות למלחמה בנוכלי רשת ובנוזקות. ההודעה על נושא האבטחה צפויה כבר החלה להופיע אצל משתמשים מסוימים, והיא צפויה להופיע אצל כל המשתמשים כבר בימים הקרובים. פייסבוק טוענת שאין קשר בין הקמפיין ההסברתי לפריצות שאירעו לאחרונה לרשתות החברתיות לינקדין ו-last.fm, ושהוא תוכנן עוד לפני כן.

עם זאת, יש החוששים גם ממצב בו לפייסבוק יהיו רישומים של מיליוני מספרי טלפון של משתמשיה, שאולי ישמשו לצרכים פרסומיים – אך כמובן שהחברה מתחייבת לעולם לא לנהוג כך.


עוד בנושא:

- חשבונות בלינקדין נפרצו
- גוגל, פייסבוק וטוויטר יוצאות במלחמה נגד הנוזקות

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully