וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: מעכשיו גם חברים 'מוקפאים' נספרים

18.6.2012 / 12:16

פייסבוק החלה להציג ברשימת החברים גם משתמשים שהקפיאו את חשבונם, וכך הקפיצה לכולם את מספר החברים הקיים

האם גם אתם הצצתם ברשימת חברי הפייסבוק שלכם בימים האחרונים ולא הבנתם כיצד עלה מספרם בעשרות, אם לא יותר? התשובה לתהייה אותה מעלים רבים השבוע היא שינוי מודע שעשתה פייסבוק – במסגרתו היא מציגה ברשימה גם חברי עבר שהקפיאו את חשבונם ברשת החברתית.

משתמש פייסבוק שייכנס לרשימת החברים המלאה שלו ימצא בתוכה גם כאלו שהיו פעם חבריו, ואז החליטו לסגור את חשבונם – בצורה זמנית או קבועה, מבלי למחוק אותו כליל. הם מיוצגים בשמם ובתמונת פרופיל ריקה. כאשר לוחצים על שמם מתקבלת ההודעה: "החשבון הוקפא. רק אתה יכול לראות את המשתמש ברשימת החברים". לצד הודעה זו ניתנת גם אפשרות לעשות פעולת Unfriend – שתסיר את איש הצללית מהרשימה. עד אז הוא ייספר כחלק מהחברים, אפילו אם המשתמש עבר את גבול 5,000 החברים המותרים לו. בעיה שנוצרת מכך היא שאדם עם 4,999 חברים פעילים, למשל, לא יוכל להוסיף עוד חבר שמותר לו – בגלל עשרות/מאות נוכחים-נפקדות שנספרים עתה גם כן כחלק מהמכסה ומקפיצים אותו אל מעל הרף.

מדוע החליטה פייסבוק לנקוט בצעד זה? הרשת מגדירה את תהליך ההקפאה בשונה מתהליך המחיקה. פרופיל המשתמש נשמר במצב כזה עד שהוא מחליט להחזירו לפעילות, בעוד שמחיקה מסירה אותו לחלוטין מהרשת. לכן, מבחינתה, עדיין יש לספור את הנעדר. "חשוב לציין שבעוד שאנחנו מראים ספירת משתמשים שונה, לא מוצג עוד מידע משתמש של המוקפא. הסיבה שאנו מראים את המוקפאים ברשימה היא כדי לאפשר את הסרתם מרשימת החברים וכך למנוע סיכון בטיחותי אפשרי שקיים ממחברים שהקפיאו חשבון זמנית".


עוד בנושא:

- פייסבוק מגבירה את האבטחה

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully