וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Surface: ההימור הגדול ביותר של מיקרוסופט

קשיים רבים ניצבים בפני מחשבי הלוח של מיקרוסופט: כעסם של שותפי החומרה, סיכוי כישלון חלונות 8 ומחזור באפליקציות. פרשנות

37 שנים לקח למיקרוסופט לבנות לעצמה מחשב. כמעט ארבעה עשורים של התמקדות בתוכנה ובמוצרים נלווים, תוך כניסה לתחום ה"ברזלים" בתעשיות משיקות כמו משחקים (הצלחה כבירה) או מוזיקה (כישלון צורם). אבל עכשיו כל זה משתנה, עם ההכרזה על Surface - קו מחשבי הלוח החדש של החברה. אם לכם זה נראה מוזר, דמיינו לעצמכם מה בטח חושבות כל יצרניות המחשבים מלבד אפל - חברות שעד כה ראו במיקרוסופט שותפה בכירה שמספקת את מערכת ההפעלה העיקרית שלהן, ואילו עכשיו חוזות בה מתכננת להתחרות בהן ישירות.

כי בניגוד להערכות שהושמעו לפני ההכרזה, מיקרוסופט לא תנסה להתחרות רק באייפד. יש לה Surface אחד שזו מטרתו, אבל בנוסף אליו מציגה החברה גם סוג-של-אולטרהבוק - מחשב לוח עם מעבד של אינטל וגרסה מלאה של Windows 8. ולא נראה שמדובר בסתם ניסיון להראות לשוק איך טאבלט של חלונות 8 אמור להיראות - מסוג הדברים שגוגל עושה עם אחת משותפות החומרה שלה בכל פעם שגרסה חדשה של אנדרואיד מגיעה לשוק. בניגוד לגוגל, מיקרוסופט מייצרת את המכשיר בעצמה ונראה כי גם מתכננת לשווק אותו בעצמה. ולמיקרוסופט, זכרו, יש שרשרת הפצה כלל עולמית בת עשרות שנים, עם מערך תמיכה נרחב במדינות רבות בעולם.

נישואים בין חומרה לתוכנה

אם מנסים להבין איפה בתוך הפאזל של עולם הטכנולוגיה הצרכנית נכנס ה-Surface, מקבלים תמונה מסובכת להפליא, שתואמת להצהרה על "נישואים בין חומרה לתוכנה" אותה השמיע מנכ"ל החברה סטיב באלמר באירוע ההכרזה.

מצד אחד, הסרפס תלוי ב"חלונות 8" כדי להצליח. אם המערכת תכשל, גם המוצר ייכשל, כי מי ירצה לקנות טאבלט - אפילו אם הוא סקסי וחדשני - עם מערכת הפעלה לא טובה? ומהצד השני, נראה כאילו אחת הסיבות העיקריות להשקתו, אם לא העיקרית, היא להפוך את "חלונות 8" לאטרקטיבית. אם החומרה תכשל בעיני הציבור, היא עשויה לפגוע בפופולריות של מערכת ההפעלה, למרות שמיקרוסופט לא תהיה היחידה לפתח טאבלטים עם חלונות 8.

במקרה של ה-Surface עם מעבד ARM - זה שמתחרה באייפד וטאבלטי אנדרואיד - זה הרבה יותר אקוטי, פשוט כי מדובר בסביבה חדשה לגמרי. נכון לעכשיו, אחת הסיבות העיקריות לכך שהאייפד מצליח כל כך היא ריבוי היישומים. כדי שגם חלונות 8 תהיה אטרקטיבית מהבחינה הזו, מיקרוסופט תצטרך "לדחוף" אותה כמה שיותר חזק. נכון, הסביבה הזו תגיע גם עם כל "חלונות 8" למחשבים רגילים, אבל באלה תהיה תוכנית גיבוי בדמות סביבת העבודה הקלאסית של חלונות. בכל מכשיר ARM יצטרכו המשתמשים להסתפק באפליקציות החדשות, כשאת הגלגל של מכירות-מבחר אפליקציות עשיר-מכירות תצטרך מיקרוסופט להתחיל ולסובב כשבדרכה עומדות הן iOS והן אנדרואיד.

הפוטנציאל להצלחה הוא חרב פיפיות

בדגם המתקדם יותר של Surface, זה שהינו בעצם אולטרהבוק, ההימור פחות מסוכן, פשוט כי לכל הפחות מדובר בנייד סטנדרטי שנראה כמו טאבלט. מיקרוסופט ממש לא רוצה שתתייחסו אליו ככזה - היא רוצה שתחשבו כי מדובר במוצר חדשני שישנה את עולמכם - אך אם הממשק החדש של "חלונות 8" ייכשל, לפחות יהיה לה ענף לרדת אליו מזה הגבוה עליו היא טיפסה הלילה.

הפוטנציאל להצלחתם של מחשבי Surface הוא חרב פיפיות עבור יצרני המחשבים האחרים, השותפים של מיקרוסופט לדרך. מחד, שני ה'סרפס' הם מתחרים ישירים למוצרים אותן החברות האלה מתככנות להשיק - ורבות מהן כבר התחייבו למחשבים וטאבלטים של "חלונות 8". מאידך, הצלחתם, במיוחד אם זו תגיע בשלב מוקדם בחייה של חלונות 8, עשויה להגדיל את הפופולריות של כל מוצר עליו מערכת ההפעלה החדשה מותקנת, ובכך להרחיב את השוק כולו.

אז כן, מיקרוסופט מהמרת - יותר משהימרה בתולדותיה. בנוסף להימור על "חלונות 8", היא מהמרת עכשיו גם שתוכל לנגוס בשוק הטאבלטים, שוק שנשלט על ידי אפל וכולל כבר אלטרנטיבה עבור שונאי-אפל בדמות אנדרואיד הפתוחה. ולמרות שהמכשירים שלה נראים מרהיבים, עם עיצוב מעניין וחשיבה על פרטים קטנים כמו כיסוי-מקלדת או חיבור מגנטי עבור עט המגע, ההימור של מיקרוסופט רחוק מלהיות בטוח.

אבל הוא כן הופך את משחקי החומרה למעניינים יותר. עצם הכניסה של חברה ענקית כמו מיקרוסופט לשוק החדש הזה, והספקולציות סביב הצלחתה, הולכות בחודשים הקרובים לגרום לשותפות-מתחרות של מיקרוסופט לעבוד קשה כדי לנסות ולעקוף אותה, ליצור מחשבי חלונות 8 דקים יותר, חדשניים יותר, עשויים טוב יותר. וגם אם המוצר ממנו הן מפחדות ייכשל - את השוק הוא כנראה יקדם.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט הכריזה על מחשבי לוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully