וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק דוחפת את המייל שלה למשתמשים

26.6.2012 / 8:32

פייסבוק שינתה על דעת עצמה את כתובת המייל המוצגת בפרופילים של משתמשים לכתובת פנימית שלה

פייסבוק שוב מפשלת עם הגדרות פרטיות של משתמשיה. רק שהפעם, במקום לחשוף מידע אותו הייתם רוצים לשמור לעצמכם, היא דווקא מסתירה את המידע שלכם ומחליפה אותו במה שנוח לה. בניסיון לדחוף את השימוש בכתובות המייל של פייסבוק, אשר מגיעות אל תיבת ההודעות שלכם ברשת החברתית, הוחלפה התצוגה של כתובות המייל בעמודי פרופיל של כל המשתמשים - בין אם הציגו את המייל שלהם קודם או לא - אל התיבה בפייסבוק.

בשיחה עם בלוג הטכנולוגיה AllThingsD הגדירה אשת דוברות של הרשת החברתית את המהלך ככזה שנועד להגביר את הפרטיות. "בנוסף לכך שנתנו לכולם כתובת מייל, אנו גם השקנו הגדרה חדשה שמאפשרת לאנשים לבחור אילו כתובות מייל יוצגו בעמודי הפרופיל" נמסר. ואכן, אתם יכולים לבחור ולחזור לכתובת המייל שהצגתם קודם, או לא להציג כתובת בכלל, אם רק תלחצו על "אודות" בפרופיל המשתמש שלכם, ותכנסו לעריכת פרטי התקשרות.

יש להניח שלא מדובר בטעות, כי אם בצעד מחושב. אמנם יהיו משתמשים שלא יאהבו את הרעיון, ישנו את הכתובת ואף יתלוננו על מה שפייסבוק עשתה, אך מרבית המשתמשים כלל לא תהיה מודעת לשינוי. מה שכן יקרה, זה שאנשים יתחילו לשים לב לכך שבפרופילים של חבריהם מופיעה פתאום כתובת מייל של פייסבוק - אשר אמנם הייתה זמינה עבור כולם עוד מ-2010 אך מעולם לא צברה פופולריות - ואולי אף יתחילו להשתמש בכתובת הזו בעצמם.

מדובר כבר בהחלטה מעוררת מחלוקת שניה של פייסבוק השבוע. רק לפני כמה ימים השיקה הרשת החברתית בשקט את Find New Friends - מנגנון מעורר מחלוקת שמאפשר לכם לראות אילו אנשים נמצאים בסביבתכם, אשר פתחו את עמוד השירות בדפדפן שלהם. בתוך 24 שעות הספיקה פייסבוק לשלב את המנגנון בצורה רשמית באפליקציית iOS שלה, ואז להוריד אותו מהאוויר. כעת כל ניסיון לגשת אליו מוביל לדף שגיאה או דף ריק.

עוד בנושא פייסבוק:
פייסבוק תקל עליכם למצוא חברים
חדש בפייסבוק: עריכת תגובות שפורסמו
פייסבוק מוותרת על המטבע שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully