וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: מגבים את הענן למחשב

חששתם לגורל תמונות האינסטגרם שלכם? המדריך הבא יעזור לכם לגבות אותן, ואת שירותי הרשת הפופולריים האחרים, על המחשב

התקלה הגדולה של אינסטגרם, במהלכה השירות לא היה נגיש יותר מחצי יממה, הזכירה לרבים ממשתמשי השירות את מה שנוח מאוד לשכוח בעידן האינטרנט – אם זה נמצא בענן האינטרנטי, זה לאו דווקא יישמר לנצח. החומרים אותם אתם מעלים לענן אמנם זמינים מכל מכשיר, ונראה כי הם בטוחים מפני קריסת מחשבים ורשתות, אך מה קורה כשהשרת עצמו קורס?

יש מעט מאוד מקרים של קריסה גדולה שלקחה עמה כמויות ענק של מידע. שני הבולטים שבהם הנם היעלמות אחת מפלטפורמות הבלוגים הראשונות באינטרנט – Diary-X, וקריסת השרתים של חברת Danger אשר סיפקה את השירותים של מכשירי הסלולר סיידקיק בארה"ב וקנדה. מאידך, יש לזכור כי שני המקרים התרחשו בתקופה בה יחסית מעט מידע היה בענן, ואילו היום העננים הפרטיים והציבוריים שלנו כוללים הרבה יותר דברים חשובים.

מה עושים עם הפחד הזה? מגבים, כמובן. כפי שאנו נוהגים לגבות מידע לוקאלי לענן, כך כדאי גם לגבות את המידע החשוב ביותר שלנו שמאוחסן על שרתי אינטרנט גם בצורה לוקאלית. ואם אפשר, כדאי גם לפזר את המידע בין שירותי ענן שונים. זה אמנם לא יציל אתכם אם כל האינטרנט יקרוס, אבל אז יהיו לכולנו בעיות קצת יותר גדולות משמירה על התמונות של הכלב שהועלו לאינסטגרם.

התקלה הגדולה של אינסטגרם

משחררים את המידע של גוגל

גוגל היא אחת המובילות בכל הקשור ל"שחרור המידע מהענן". לטובת כך, הציגה החברה מיזם בשם "חזית שחרור המידע", המוצג כארגון גרילה לוחם חופש. הפיתוח הראשון של המיזם הוא Google Takeout – פלטפורמה ש"הופכת בריחה ממוצרי גוגל לקלה ככל האפשר". נכון לעכשיו, תומכת הפלטפורמה בחלק מיישומי גוגל+, המסמכים של גוגל דוקס, אנשי קשר ששמורים בגוגל, תמונות מ-Picasa Web Albums וחומרי גוגל ווייס.

ומה באשר לשירות הפופולרי יותר, ג'ימייל? יש מספר תוכנות בשוק שמסוגלות לעשות גיבוי של Gmail אל הדיסק הקשיח שלכם. אחת הפשוטות ביותר לשימוש היא Gmail Backup, שגם מאפשרת לכם לקבוע טווח תאריכים לגיבוי. וכן, היא חינמית לגמרי.

פתרון נוסף, אגב, הוא לעשות גיבוי ענן לג'ימייל, לגבות אותו לשירות מייל אחר – הוטמייל של מיקרוסופט או מייל של יאהו, למשל. כדי לעשות את זה, תצטרכו ליצור תיבה חדשה בשירות המבוקש, ואז להגדיר שכל מייל אשר מגיע לג'ימייל מועבר אוטומטית גם לתיבה נוספת. ההגדרה נמצאת בתפריט Settings, לשונית "Forwarding and POP/IMAP", ומדובר באופציה הראשונה: Add a forwarding addres. לחלופין, ההגדרה נמצאת בתפריט "הגדרות", לשונית "העברה ו-POP/IMAP", הגדרה ראשונה: הוסף כתובת להעברה.

חזית שחרור המידע של גוגל
Gmail Backup

משחררים את המידע של פייסבוק

בעמוד ההגדרות הראשי של פייסבוק קיימת אפשרות שמעטים מודעים אליה, בשם "הורד את המידע שלי". האפשרות הזו מאפשרת לכם להוריד למחשבכם קובץ ובו כל התמונות וסרטוני הוידאו שהעליתם לרשת החברתית, כל הסטטוסטים הודעות ושיחות הצ'אט, וכל השמות של חבריכם (אצל חלקם גם כתובות מיילים).

ארכיון מורחב יותר כולל גם מידע על כתובות IP שלכם שמאוחסנות בפייסבוק, בקשות חברות עליהן טרם הגבתם, מידע על אירועים ומידע מהטיימליין שלכם, ואפילו מידע על ה-Poke שהחלפתם עם אנשים אחרים.

דף ההגדרות בפייסבוק

משחררים את המידע של אינסטגרם

נכון לעכשיו, לא כוללת אינסטגרם אף אפשרות גיבוי מובנית. עם זאת, שירותי צד שלישי מאפשרים לכם לגבות את כל התמונות שלכם על המחשב. אחד הבולטים שבהם הוא Instarchive, שבכמה רגעים שולף את כל התמונות שלכם ברשת החברתית ומאפשר לכם להורידן בקובץ זיפ.

שירות נוסף, instaport.me, מאפשר ליצור גיבוי הרבה יותר מתקדם, כשאתם קובעים אילו תמונות ייכללו בקובץ הזיפ על פי פרמטרים שונים – מתאריכי צילום, דרך תגיות ועד לתמונות של אחרים להם עשיתם לייק. הבעיה ב-Instaport היא שהשירות לא מאוד אמין, ולא תמיד עובד.



Instarchive

Instaport

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מגבים גם את טוויטר

גם טוויטר לא מאפשרת היום לגבות את הציוצים שלכם ללא שימוש בשירות צד שלישי, וכאן אפשר להמליץ על TweetBackup – שירות שהינו חלק מחבילת Backupify. השירות עצמו חינמי, ויכול לגבות את הטוויטים שלכם בצורה אוטומטית, כשהוא לא רק שומר אותם בענן שלו אלא גם מאפשר לכם להוריד אותם למחשב בפורמט בו תרצו.

התשתית עליה הוא מבוסס, אגב - זו של Backupify – היא אחת מתשתיות הגיבוי הפופולריות ביותר ברשת כיום. בקאפיפיי תשמור לכם על שלושה חשבונות בחינם, עם הגבלת אחסון של גיגהבייט אחד, ובתשלום תוכל לשמור לכם על יותר שירותי רשת עם יותר שטח אחסון.

TweetBackup

Backupify

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully