וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירופי אומר 'לא' להסכם סחר נגד זיופים

רוב מוחץ של חברי הפרלמנט האירופי הצביע נגד אחת מחקיקות הרשת הדרקוניות ביותר אותן ניסה לכפות הממשל האמריקאי

הפרלמנט האירופי סירב לאשר את ACTA – הסכם סחר נגד זיופים, אחת מחקיקות הרשת הדרקוניות ביותר אותן ניסה הממשל האמריקאי לכפות על העולם. 478 מחברי הפרלמנט הצביעו נגד החקיקה, ורק 39 שהצביעו בעד, מה שאומר שאף מדינה אירופית לא תוכל להשתתף בהסכם. כדי שההסכם ייכנס לתוקף עכשיו, צריכות שש מתוך שמונה המדינות הלא-אירופאיות שחתמו עליו לאשר אותו בפרלמנטים שלהן, והדבר לא נראה סביר.

ACTA, שהדיונים עליו החלו לפני כחמש שנים בין ארה"ב ויפן, נועד לגרום למדינות המשתתפות להקשיח את החוקים שלהן נגד מוצרים מזוייפים והפרת זכויות יוצרים. בתחילת הדרך, כלל ההסכם סעיפים שהיו מאפשרים לשוטרים בגבולות לחפש תוכן פיראטי בנגני מוזיקה ומחייב ספקיות אינטרנט לנתק את המשתמשים שמשתפים קבצים המוגנים בזכויות יוצרים. גם לאחר שאלה ירדו, כלל החוק קרימינליזציה של פריצת תוכנות, והטיל אחריות על מעשי המורידים על הספקיות.

רק מדינות עם כלכלות חזקות-יחסית השתתפו בניסוח ההסכם, ומתנגדיו גרסו כי המטרה היא לנסות ולכפות אותו לאחר מכן על מדינות חלשות יותר, תוך איום בהפסקת המסחר אם הן לא תחתומנה. המתנגדים אף דאגו להדליף את הפרוטוקולים של הדיונים ואת טיוטות ההסכם, בהן נראה היה כי ארצות הברית היא הגורם שמנסה להקשיח את התנאים כמה שיותר.

בשנה האחרונה, ובמיוחד לאחר שבאירופה החליטו להביא את ההסכם לאישור הפרלמנט, יצאו מתנגדי ההסכם לרחובות, עם הפגנות המוניות ברחבי אירופה שנערכו בחורף האחרון. בו בזמן, הגוף האחראי על ההסכם בפרלמנט האירופי גרס עוד לפני שבוע כי גם אם הפרלמנט יצביע נגד, ינסו אנשיו להגיש את ACTA להצבעה חוזרת "לאחר פעולת הסברה" בקרב חברי הפרלמנט.

להסבר מפורט על ACTA

  • עוד באותו נושא:
  • ACTA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully