וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב המשפטי בוטל: פייסבוק ויאהו הסכימו על שיתוף פעולה

7.7.2012 / 15:30

לאחר מאבק משפטי: שתי ענקיות האינטרנט החליטו לשתף האחת בפטנטים של השניה ולאחד כוחות בתחום הפרסום

סוף לקרב המשפטי בין פייסבוק ליאהו. הבלוג הטכנולוגי All Things Digital דיווח היום (ש') שבכירים בשתי החברות הגיעו להסכם אסטרטגי להרחבת שיתוף הפעולה, שאף יאפשר לכל אחת מהן להשתמש בפטנטים של השנייה – הנושא סביבו נסוב המאבק המשפטי. כל זאת ללא כל תשלום כספי מצד אחד למשנהו. לפי הדיווח, ההסכם קיבל את אישור מועצות המנהלים של שתי החברות ויוכרז רשמית בשעות הקרובות. פייסבוק אישרה את הפרטים בהודעה רשמית.

מקורות מסרו ל-All Things Digital שהשאיפה היא שהרחבת שיתוף הפעולה, שתפתח פתח לאפשרויות חדשות להרחבת הפרסום אחת אצל השנייה, תגדיל משמעותית את ההכנסות של שתיהן בתחום זה. בין הכוונות של החברות: למכור במשותף חבילות פרסום גדולות. פייסבוק גם תיתן ליאהו גישה ל-Social Graph שלה, שתאפשר ליאהו להטמיע כפתורי "לייק" בתוך פרסומות. יאהו, מצידה, תתן לפייסבוק גישה לפרטי משתמשים שלה.

המגעים להסכם החלו עם החלפתו של מנכ"ל יאהו הקודם סקוט תומפסון במנכ"ל הזמני הנוכחי רוס לווינסון. תומפסון האמין שניצחון בתביעה על שימוש לא חוקי בפטנטים מצד פייסבוק יוכל להניב ליאהו רווח נכבד, אך לווינסון העדיף פשרה ושיתוף פעולה בין החברות. כעת ישנם גם דיווחים הטוענים שבכוונת מועצת המנהלים להפוך את לווינסון למנכ"ל יאהו הקבוע.

"יאהו ופייסבוק נכנסות להסכם שמשיק שיתוף פעולה פרסומי חדש, מרחיב את הסכמי ההפצה ומסדיר את כל הטענות בדבר שימוש בפטנטים בין שתי החברות", נאמר בהודעתה הרשמית של פייסבוק.


עוד בנושא:

- יאהו תובעת את פייסבוק
- מנכ"ל יאהו ששיקר בקורות החיים יעזוב את תפקידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully