וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט באנגליה: "הגלקסי טאב אינו 'קול' כמו האייפד"

9.7.2012 / 15:50

נדחתה תביעת אפל להסיר את הגלקסי טאב של סמסונג מהמדפים בנימוק שהוא שונה מספיק מהאייפד ופחות 'קול' ממנו

פסיקה מעניינת עם נימוק יוצא דופן בעוד אחת מהקרבות המשפטיים בין סמסונג לאפל. שופט בבית משפט בריטי פסק לטובת סמסונג והחליט שהחברה לא הפרה זכויות יוצרים של אפל במחשב הלוח גלקסי טאב שלה. הסיבה: המחשב אינו "קול" מספיק כדי שיבלבלו אותו עם האייפד.

השופט קולין בירס קבע שגלקסי אינו מפר את זכויות היוצרים של העיצוב של אפל ושסביר להניח שצרכנים לא יתבלבלו בין השניים. "למחשבי הגלקסי טאב אין את הפשטות הרבה והמאופקת שיש לעיצוב של אפל. הם לא קוליים", אמר השופט. "הם דקים, מובהקים וכוללים פרטים שאינם רגילים".

סמסונג מסרה בתגובה שהשופט חיזק את עמדתה שהגלקסי טאב אינו מפר את זכויות היוצרים של אפל. "אם אפל תמשיך להציג במדינות אחרות טענות מוגזמות בהתבסס על עיצובים גנריים – החדשנות בתעשייה תיפגע, והמבחר לצרכן יהיה מוגבל", מסר דובר של החברה. לאפל יש 21 ימים לערער על פסק הדין. במקביל נמשכים מאבקיה בסמסונג במדינות כארצות הברית, גרמניה והולנד – בהם היא מבקש מבתי המשפט להורות על הסרת הטאבלטים של סמסונג מהמדפים, בטענה שהם מעתיקים את עיצובו של האייפד. בחודש שעבר אף הצליחה בכך אפל חלקית, כאשר בית משפט אמריקאי פסק שעד לפסק הדין בנושא – יורדו המחשבים מהמדפים במדינה.

חזית נוספת בין סמסונג לאפל מתקיימת בימים אלה בפרסומות הטלוויזיה. בסוף השבוע אחרון העלתה סמסונג סדרה של פרסומות לסמארטפון שלה גלקסי S3, שממשיכות בקו הפרסומי שלה מ-2011, שהציג את האייפון כטלפון שההתלהבות כלפיו מוגזמת. המודעות החדשות מציגות את הדברים שמתחרי הגלקסי S3 לא יכולים לעשות, כמו לחלוק תמונה שצולמה במכשיר גלקסי אחד עם מכשירי גלקסי אחרים, לחלוק קבצים ללא חיבור פיזי. האייפון לא מוזכר במפורש או נראה במפורש, אך המסר מהצפייה ברור למדי.


עוד בנושא:

- אפל מצליחה להוריד את גלקסי נקסוס מהמדפים
- אפל נגד סמסונג: עוד נצחון לאפל בבית משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully