וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה: גרסת התיירות בדרך

דיווח חדש גורס כי הקרן האחראית על ויקיפדיה תקים אתר תיירות חינמי המבוסס על תוכן גולשים

דיווח חדש גורס כי האחראיים על ויקיפדיה רוצים להביא את כוח ההמונים למדריכי תיירים. אתר Skift מדווח כי קרן ויקימדיה - הקרן שאחראית על האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, אישרה באמצעות חבר הנאמנים הקמה של מדריך תיירות שממנף את הידע של ההמונים. לא מדובר במיזם הראשון מהסוג הזה, WikiTravel ו-WikiVoyage עושים את זה כבר לא מעט שנים, אך המיזם החדש אמור להיות בשיתוף פעולה עם מנהלי שתי הקהילות.

על פי הדיווח של Skift, מלאכת הפיתוח של המדריך החדש תחל בספטמבר הקרוב, כשהתוכן ייכתב על ידי משתמשי אינטרנט מהשורה. לא ברור האם התוכן שקיים ב-Wikitravel ו-Wikivoyage יהגר לאתר החדש, או שמא כל הערכים ייכתבו מאפס.

בשנים האחרונות, חדרו יישומי תוכן גולשים עמוק אל תוך עולם התיירות, הן כשמדובר בהמלצות על מקומות - תחום בו Tripadvisor שולטת ללא עוררין - והן בתחומים כמו שכירת מקומות לינה, שם מתפתחת קהילה סביב אתרים כמו Airbnb המצליח. בו בזמן, בתחום מדריכי התיירות נהנים דווקא המדריכים הקלאסיים מייתרון שבעריכה מקצועית, בניית מסלולים ומוניטין בהמלצות. אתרי תיירות ויקי כיום לא נותנים מענה למשתמש שרוצה מידע מעובד על היעד שלו, ומתמקדים במתן מידע רב ככל האפשר ללא סינון.

בו בזמן, קיימים כיום גם פתרונות היברידיים, שמשתמשים במידע הקלאסי של מדריכי תיירים אך מאפשרים למשתמשים להתאים את המדריך לצרכיהם. הן הוצאת הספרים DK והן אתר OffBeatGuides נותנים לכם לבנות מדריך מותאם אישית, ולהדפיס אותו או לשים אותו על הטלפון או הטאבלט שלכם. כל זה בתשלום, כמובן.

עוד בנושא ויקיפדיה:
הויקיפדיה הרוסית מוחשכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully