וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל החדש של יאהו - מריסה מאייר מגוגל

לאחר 13 שנים בגוגל, עוברת מריסה מאייר - מהנשים הבכירות בתעשייה - לנהל את יאהו, שהחליפה חמישה מנכ"לים בשנה האחרונה

מריסה מאייר מגוגל פורשת מהחברה לטובת ניהול של יאהו. מאייר, העובדת מספר 20 של גוגל, שהייתה בחברה 13 שנים ובתפקידה האחרון הייתה אחראית על שירותים מבוססי מיקום, החלה בתור מהנדסת תוכנה ונחשבת לאחראית על כמה מהתכונות הבולטות של מנוע החיפוש אשר מלווים אותו עד היום, ביניהם עמוד הבית הנקי, ג'ימייל, וממשק התמונות של גוגל.


כעת נכנסת מאייר אל אחת מחברות הענק הבעייתיות ביותר בעולם הטכנולוגיה כיום. יאהו, שהחליפה חמישה מנכ"לים במהלך השנה האחרונה (שניים זמניים, שלושה שהיו אמורים להיות קבועים), מנסה למצוא את דרכה בעולם בו רבים משירותיה הפכו ללא-רלוונטיים, ואלה שכן מתקשים להתחרות בהיצע של השוק. בו בזמן, עדיין מדובר באחד האתרים הגדולים בעולם, עם יותר מ-700 מיליוני משתמשים מדי חודש.


החודשים האחרונים היו קשים במיוחד עבור החברה, לאחר שהתגלה כי מי שיועד להיות מנכ"ל לטווח ארוך, סקוט תומפסון, נאלץ להתפטר כ-130 ימים אחרי שהחל לעבוד בחברה, לאחר שהתגלה כי שיקר בקורות החיים שלו, והוסיף לעצמו תואר בהנדסת תוכנה. את הצעד הזה עשה, על פי הערכות, כדי להעלות את המוניטין שלו בקרב מהנדסים. במאי האחרון פרש תומפסון, והוחלף באופן זמני על ידי רוס לווינסון, ראש מחלקת המדיה של החברה.


בראיון לניו יורק טיימס, סיפרה מאייר כי היא הולכת להתמקד בזיכיונות החזקים של החברה, ביניהם אימייל, חדשות עסקים וספורט. מעבר לכך, המנכ"ל החדשה לא מתעלמת גם מתחום המובייל ותחום הוידאו, באמרה כי היא רוצה להביא את יאהו אל הגולשים בתחומים האלה.


כחלק מתהליך הבחירה שלה, סיפרה מאייר לדירקטוריון יאהו - ואישרה לאחר מכן גם למגזין פורבס - כי היא בהריון ראשון, ומצפה לבן בסתיו הקרוב. בלוג הטכנולוגיה AllThingsD של הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי אנשי הדירקטוריון גורסים כי ההריון לא היווה שיקול בבחירתה של מאייר לתפקיד, וכי נבחרה על פי מניעים מקצועיים בלבד.

עוד בנושא:

המנכ"ל הקודם עזב, לאחר ששיקר בקורות חיים
לפני פחות משנה, המנכ"ל קרול בארץ פוטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully