וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים משפט אפל-סמסונג

22.8.2012 / 17:28

האם סמסונג העתיקה את מוצרי אפל? המושבעים מתכנסים להכריע, לאחר ששני הצדדים נתנו את דברי הסיכום שלהם

משפט אפל-סמסונג מתקרב לקו הסיום. אמש (ג') נתנו שני הצדדים את הצהרות הסיכום שלהם ושלחו את המושבעים להתדיינותם.

בדברי הסיכום שלו אמר למושבעים עורך הדין של אפל, הארולד מק'ליני, שעליהם להתמקד בראיות ובמסמכים, מכיוון ש"עדים יכולים לא לדייק, אך מסמכים היסטוריים כמעט תמיד חושפים את האמת". "אם אתם רוצים לדעת מה קרה - אתם רוצים לראות את האמת, ולעשות ממנה כרונולוגיה". מק'ליני אמר שסטיב ג'ובס זעזע את העולם ושינה את הנתיב של תעשיית הסלולר. כך גם גרם לסמסונג להיראות כמו חברה תקועה עם ירידה במכירות, והפתרון שלה היה להעתיק את "המוצר המצליח ביותר בעולם" תוך שלושה חודשים, וכך להוציא את הגלקסי S. "אף עד מטעם סמסונג לא אמר כאן שהעיצובים אינם דומים. המבחן הוא מראה חיצוני, לא ההבדלים הקטנים", טען, והאשים את סמסונג במשחקי מילים. "הם הוציאו מיליארדי דולרים בחיקוי העיצובים שלנו והפצתם, כך שהעיצוב של אפל כבר לא נראה ייחודי".

מאבק על החלום האמריקאי?

עורך הדין של סמסונג, צ'רלס ורהובן, ניסה להציג את הקרב המשפטי כמאבק על החלום האמריקאי. לשיטתו, אפל מנסה לחסום את המתחרה הרציני ביותר שלה מ"אפילו לשחק במשחק". "תחרות היא הדבר עליו בנויה המדינה הזאת", אמר, וציין שהחלטת המושבעים יכולה לשנות את הצורה בה עובדת תחרות בארצות הברית. ורהובן אמר כי טענותיה של אפל על הטעיית צרכנים הן שטותיות ושצרכנים עושים בחירות ולא טעויות. "אין הטעיה, אין בלבול ולאפל אין ראיה אמינה לכך. הם יודעים כמוני וכמוכם שאף אחד לא הולך להתבלבל כשהוא קונה סמארטפון. אפל חושבת שזכותה למונופול על מלבן מעוגל עם מסך מגע. ובואו גם לא נעמיד פנים שאפשר לרשום פטנט על שורה צבעונית עם אייקונים צבעוניים".

וויליאם לי, אחד מעורכי הדין של אפל, הגיב לדברי ורהובן באומרו בפשטות שהגישה של סמסונג היא להעתיק את המוצר אבל לא לשלם על כך. הוא אף הזכיר את המזכרים הפנימיים של סמסונג שנחשפו במשפט בנוגע לאייפון. "אם לסמסונג היה את כל זה, כפי שהם טענו, למה היה משבר בנוגע לעיצוב?", שאל. "לקח לאפל חמש שנים ליצור את המהפכה הזאת, וסמסונג נזקקה לשלושה חודשים להעתיק את זה. זו האמת, וזה פשוט, ברור ולא במחלוקת. אם תמצאו את סמסונג אשמה - תחזקו את מערכת הפטנטים האמריקאית ותהפכו על פיו את המשחק הציני שסמסונג משחקת".

כעת עבר הכדור לתשעת המושבעים, שמתחילים בדיוניהם היום.


עוד בנושא:

- אפל נגד סמסונג: כרוניקה של משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully