וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון אפליקציית פייסבוק זה רק השלב הראשון

24.8.2012 / 13:35

פייסבוק תיקנה את אפליקציית האייפון שלה באיחור ניכר. אסף לבנון חושב שאסור לה לעשות את אותו הדבר לגבי סוגיית הפרסום בסלולר

תשמעו קטע מוזר: הבוקר פתחתי את אפליקציית הפייסבוק באייפון שלי – והיא נטענה מהר. דפדפתי בפיד – והוא ממש זז. לחצתי על תמונה – והיא נפתחה עוד לפני שחזרתי מהכנת הקפה שהתחלתי לאחר הלחיצה. גם לחיצות על תגובות לסטטוסים של חברים פתחו אותן במהרה ואפילו פעולת ריענון התצוגה (זו הטוענת מחדש את הפיד, עם פוסטים חדשים שנוספו אליו) – לא גרמה לאפליקציה להתבלבל ולהגיב תוך חמישה ימי עבודה – הדרך בה נהגה עד אתמול.

אפשר לצחוק על שדרוג אפליקציית פייסבוק הכושלת – אבל האמת היא שמדובר בעניין עצוב. בלתי נתפס כיצד אחד משירותי האינטרנט הגדולים והחשובים בעולם, "המדינה השלישית בגודלה" כפי שאוהבים להגיד כיום, הרשה לעצמו במשך זמן ארוך כל-כך לספק חוויית מובייל כה לוקה בחסר. האפליקציה של פייסבוק זכתה לאין ספור דאחקות ברשתות החברתיות (טוויטר, ופייסבוק עצמה) על הדמיון הניכר שלה לצב. מי יודע כמה משתמשי אייפון הפחיתו דרסטית את השימוש שלהם ברשת החברתית פשוט מכיוון שלא היה להם כוח להתמודד עם הטעינה הארוכה של כל פעולה ופעולה הנעשית באפליקציה. משתמשי אייפד, אגב, כמעט ולא נזקקו לה – מכיוון שהאתר עצמו עולה ופועל בצורה תקינה כמעט לחלוטין על דפדפן ספארי המובנה במכשיר, מספק חוויית שימוש נוחה ונותן גישה לפיצ'רים שלא נכללו באפליקציה – למרות שחלקם, לפחות, הם בסיסיים מאוד (Share על תוכן של חבר אחר, למשל).

המטרה הבאה: קליקים גם במובייל

שובו ושוב תהינו איך יכולה פייסבוק להרשות לעצמה להיות גם הרשת החברתית הגדולה בעולם וגם האפליקציה הצולעת בעולם – שתי תכונות שלא סביר שיהיו שייכות לגוף אחד. בוודאי לא כאשר מדובר בגוף משגשג כל-כך שבימים אלה נדרש לעצור את צלילת המניה שלו, שהשילה כבר חצי מערכה מאז ההשקה. כאשר במקום לשדרג את האפליקציה בחרה פייסבוק להוציא אפליקציות נלוות (אחת להודעות, אחת לצילום) - לא הצלחנו להבין את סדר העדיפויות שלה. עם הצילום אנחנו מסתדרים - עם האיטיות של אפליקציית האם - לא.

בהתחשב בעובדה שכחצי ממשתמשי פייסבוק עושים שימוש גם (או רק) באפליקציה הסלולרית, חוסר התפקוד שלה היה צריך להדליק אור אדום חזק יותר ומוקדם יותר במשרדי החברה, ולהפוך את בנייתה מחדש לפרויקט מספר אחד של פייסבוק כיום. לדברי מהנדסי פייסבוק, העבודה על אפליקציה חדשה – כזו שבנויה לחלוטין מחדש, זונחת את קוד ה-HTML5 של קודמתה ומתבססת על טכנולוגיה שנועדה מראש למערכת ההפעלה iOS – החלה לפני תשעה חודשים. מעט מדי, ונקווה שלא מאוחר מדי. אולי אם היו מטפלים שם בפייסבוק בבעיה הזאת כבר לפני שנה ויותר, בתשעת החודשים הללו היו מתפנים שם לפיצוח השאלה הגדולה מכולן: כיצד משלבים את פרסומות פייסבוק בסלולרי, וחושפים אותן גם לאלו המשתמשים ברשת החברתית בדרך זו. זו, כך אומרים אנליסטים, הבעיה העיקרית של פייסבוק היום – שהפרסום שלה חשוף למשתמשיה בצורה חלקית מאוד, מכיוון שקשה להטמיעו באפליקציית מובייל. זו גם צריכה להיות המשימה הבאה של מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, שמתמודד בימים אלה עם קריאות להדיחו מהתפקיד ולשים במקומו איזה מבוגר עם חליפה, שידע ליצור סדר עדיפויות נכון יותר.

אז עכשיו, אחרי שאפשר לסמן V על "אפליקציה עובדת", מומלץ לפייסבוק להתחיל לעבוד על השלב הבא. זה בו היא תצליח לפצח את סוגיית הפרסום בסלולרי ולספק למפרסמים שלה קליקים גם שם. מי יודע, אם זה יקרה, אולי נזכה לצפות במחזה אותו טרם ראינו: גרף מניה במגמת עליה, שלידו הסימון FB.


עוד בנושא:

- פייסבוק השיקה אפליקציית אייפון מהירה פי 2
- ביקורת אפליקציית פייסבוק לאייפד
- ביקורת אפליקצייית הודעות פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully