וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית פייסבוק לאייפד: כבר לא צריך חלופות

11.10.2011 / 22:15

לפייסבוק לקח זמן רב להוציא אפליקציית אייפד, אך כשעשתה זאת זה קרה בצורה שייתרה את האפליקציות התואמות. סקירה

כאשר פרסמנו כאן לפני כחודשיים וחצי סקירה על אפליקציות תואמות פייסבוק לאייפד קצת התקשינו להגיע לשורה התחתונה. לכל אחת מהן היו את יתרונותיה וחסרונותיה, ונדמה שאף אחת לא באמת הצליחה לקחת את כל הקופה. "יהיה מעניין לראות כיצד תתמודד פייסבוק בשוק הזה כאשר תשיק את האפליקציה הרשמית", סיכמנו, ותהינו אם תוכל למתחרותיה.

לאחר מספר שעות התעסקות באפליקציית פייסבוק הרשמית שהושקה אתמול, הרושם הוא שהיא יכולה להן ועוד איך. למעשה, בהחלט ייתכן שמי שהתקין מספר אפליקציות תואמות וזיגזג ביניהן, ימצא את הנחלה באפליקציה הרשמית ומעתה והלאה יסתפק בה בלבד. במהלך יום השימוש הזה התחושה הייתה שהאפליקציה החדשה נותנת את כל הבסיס שבאמת צריך ושחוויית השימוש בה נוחה וטובה מאוד.

אפליקציית פייסבוק הרשמית מחזירה לחברה את מגע הקסם שהיה לה בעבר בתחום ממשק המשתמש. המגע הזה התעמעם משהו עם השקת עדכונים שלא תמיד היו נאים (הצגת תמונות על גבי מסך שחור ומכוער, למשל) או נוחים (ביטול השימוש בכפתור Enter עבור יצירת רווח בין שורות בכתיבת תגובה, והחלפתו בשיפט-אנטר). שימוש באפליקציה החדשה ממחיש, בדרך כלל, שצוקרברג וחבורתו עדיין יודעים נפש משתמשיהם ומצליחים לספק להם ממשק שזורם בטבעיות ואינטואיטיביות איתם ועם השימוש שהם עושים ברשת החברתית הפופולרית בעולם.

הולכת על שיטת השכבות

קונספטואלית, האפליקציה מזכירה את MyPad Plus – האפליקציה התואמת הראשונה שנבדקה בסקירה ההיא. זאת משום שהיא בוחרת לטפל בזרימת המידע על ידי שימוש בשכבות של לשוניות. במקום שמעבר בין עמוד הפרופיל לפיד החדשות לקריאת תגובות לסטטוסים וכדומה תגרור פתיחת עמודים חדשים (ועד אולי חזרה מסורבלת אחורה) - דבר המצריך טעינה רבה, רוב הבחירות שתעשו יכניסו במהירות לצד הימני של המסך עוד שכבת מידע המכילה את התוכן שביקשתם. ניתן להעיף אותה החוצה בחזרה בנגיעה קלה ולחזור לצפות במסך המלא – שמכיל את הפיד או את האיזור האחר בו הייתם. לעתים זה אפילו קצת מוגזם. ייתכן, למשל, שהיה עדיף שלחיצה על קריאת תגובות לסטטוס תיפתח אותן באותו העמוד במקום לשלוף עוד לשונית מימין.

העובדה שהאפליקציה בוחרת בשיטת שכבות המידע אינה אומרת שאתם נאלצים לוותר דרך קבע על חלק מהמסך תמורת סרגל ניווט (בניגוד ל-My Pad Plus). כן, הוא קיים והוא תופס גם כאן שליש מסך – אבל זה רק כאשר מוציאים אותו החוצה, בעזרת לחיצה על כפתור ייעודי הנמצא בראש העמוד מצד שמאל. לחיצה עליו – והסרגל שם, מציע לכם לעבור בין הפיד, להודעות, לאירועים, לתמונות וכדומה. עוד לחיצה עליו – והסרגל נעלם עד הפעם הבאה. כל לחיצה על אחת מהאפשרויות הללו תסגור את הסרגל גם כן, ותפתח את בחירתכם על מסך שלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכבות, אבל בלי סרגל מעיק שנתקע בדף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיימליין עדיין לא כאן

וזה נראה טוב עליו. למעשה, בחלקים ניכרים זה פשוט נראה ועובד כמו שפייסבוק נראה ועובד על הדפדפן במחשב שלכם. בטח פיד החדשות, שדומה עד זהה. גם עמוד הפרופיל שלכם הוא אותה הגברת בלי שינוי אדרת – אפילו לא האדרת החדשה של הטיימליין, שטרם הוכנס לאפליקציה החדשה. במקומו תקבלו עמוד פרופיל סטנדרטי, שבראשו תוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות מרכזיות: כתיבת סטטוס, העלאת תמונה/וידאו ופעולת Check In, שתספר לחבריכם היכן אתם נמצאים (הרי מדובר באפליקציה למכשירים ניידים). פעולת הצילום זהה בצורתה לזו שמציאות האפליקציות התואמות – קלה ופשוטה. בניגוד להן, אין בה אפשרות להעביר פילטרים על התמונה שצולמה. אנחנו כבר יודעים שפיצ'ר כזה אמור להיכנס לפייסבוק בעתיד, כך שנשאר רק לחכות.

מצד שמאל בעמוד הפרופיל (שלכם ושל החברים שלפרופילים שלהם תיכנסו) ניתן לבחור בין צפייה בקיר, במידע האישי, בתמונות וברשימת החברים. אם בחרתם לצפות במידע האישי, תופתעו לגלות שלינקים לאתרים שצוינו שם אינם "לינקביליים" – אי אפשר ללחוץ עליהם. מעבר לכך התצוגה זהה למה שאתם רגילים מהאתר.

גם החלק של התמונות עשוי היטב ברובו. האלבומים מופיעים אחד לצד השני, לחיצה עליהם מציגה את הגרסאות המוקטנות של התמונות ולחיצה על כל תמונה פותחת אותה על מסך מלא – דבר המספק תצוגה מרשימה. כאשר מזיזים את האייפד ממצב מאונך למאוזן התמונה ממלאת אוטומטית את השטח שהתפנה. ניתן לגלול בין התמונות בהזזת אצבע, או בבחירה נקודתית ממקבץ דוגמיות התמונות שלמטה. אלו, יש לציין, קטנות הרבה יותר מדי בכדי שניתן יהיה לראות מה הן מציגות. כדי ללחוץ עליהן צריך פינצטה, לא אצבע. אך בעיה זו גורעת רק במעט מאיכותה של חוויית התמונות באפליקציה. מה שקוראים – לא נורא, תתקנו בבקשה בגרסה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש דומה לזה שעושים באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעכלת מהר

אפליקציית פייסבוק לאייפד פועלת מהר. התחושה היא שהדברים נעשים בה בזריזות ושהיא לא משתהה לעכל ולעבד יותר מדי. היא קולחת וזורמת, ואינטואיטיבית מאוד – בוודאי למי שכבר בקיא בשימוש ברשת החברתית על מחשב.

כתיבת הודעות אישיות לחברים נעשית בצורה סטנדרטית, והצ'ט נראה כמו שנראות הודעות ה-SMS באייפון: בועות דיבור המוצגות אחת מתחת לשניה.

שילוב הדפדפן באפליקציה מוצלח בהחלט: היא פותחת לינקים בזריזות בחלון חדש, שאף מספק שורת כתובת בה ניתן לאחר מכן להקליד את כתובתו של עמוד אחר, במידה ומעוניינים להמשיך ולגלוש. זה אולי נשמע טריוויאלי, אך זהו פיצ'ר נדיר למדי באפליקציות שמשלבות פתיחת לינקים. אלו בדרך כלל נותנות את הלינק בעמוד "סגור" שאי אפשר לגלוש ממנו הלאה בחופשיות, למעט בלחיצה על לינקים בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צ'ט כמו באייפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום

אמנם לקח לאפליקציית פייסבוק זמן רב להגיע לשוק – אבל עכשיו כשהיא כאן, נראה שבאמת הושקע מאמץ בהפיכתה לתחליף הולם לשימוש בפייסבוק בכלים אחרים. אם היא אכן פועלת ביעילות ואמינות כפי שנראה לאחר מספר שעות התעסקות איתה - בהחלט אפשר לקחת בחשבון לאמץ אותה על חשבון האפליקציות התואמות.

נכון, היא לא עמוסת אפשרויות ולא מספקת כל פונקציה ופונקציה שמספק האתר (אפליקציית Friendly Plus, למשל, מקיפה יותר) – אבל סביר להניח שכאשר אתם גולשים בפייסבוק בעזרת האייפד אתם לא מתכננים לשנות סדרי עולם בפרופיל שלכם ולהעלות אין ספור אלבומי תמונות. סביר יותר שאתם פשוט רוצים לקרוא מה חדש ולתקתק איזה סטטוס או שניים. את זה עושה "פייסבוק לאייפד" בצורה אידיאלית. נסו בעצמכם, זה הרי לא עולה כסף.

יש לכם אייפד? כבר השתמשתם באפליקציה? בואו לספר לנו בפייסבוק על החוויה


עוד בנושא:

- הושקה אפליקציית פייסבוק לאייפד
- לא מחכים לצוקרברג: סקירת אפליקציות פייסבוק לאייפד
- נחשפה ונחסמה אפליקציית פייסבוק לאייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully