וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושקה אפליקציית פייסבוק לאייפד

11.10.2011 / 10:35

לאחר המתנה ארוכה השיקה פייסבוק אפליקציה רשמית לאייפד, המנצלת את יתרונותיו ואפשרויותיו של המכשיר

זה לקח הרבה זמן וגרר עיכובים רבים, אבל לבסוף זה קרה: פייסבוק השיקה אפליקציית רשמית למכשיר האייפד, כשנה וחצי לאחר צאת המכשיר לשוק. החברה הוציאה אתמול (ב') גרסת אפליקציה חדשה למערכת ההפעלה iOS של אפל, שתואמת גם את מחשב הלוח הפופולרי (ואף מהווה עדכון לגרסת האייפון של האפליקציה). "רבים מכם שאלו על פייסבוק לאייפד, והיום זה סוף סוף כאן", כתב לאון דובינסקי, מהנדס מפייסבוק, בפוסט רשמי. "בעזרת אפליקציית האייפד אתם מקבלים את חוויית הפייסבוק המלאה בקצות אצבעותיכם".

האפליקציה החדשה מספקת חווייה דומה לגלישה באתר פייסבוק. ניתן למצוא בה את כל הכלים השכיחים (פיד חדשות, הודעות, צ'ט וכדומה) בתפריט שנגלה ומוסתר בלחיצת כפתור. כאשר הכפתור אינו לחוץ מופיע הפיד על כל מסך המכשיר. האפליקציה אף משתמשת בטכנולוגיית הרב-מגע (מולטי טאץ'), שמאפשרת, למשל, להגדיל תצוגת תמונה על המסך על ידי 'מתיחתה' בעזרת האצבעות. ניתן אף לצלם תמונות ישירות מהאפליקציה ולהעלותן לפיד (כפי שניתן לעשות באפליקציות הסלולריות הרשמיות של החברה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לנצל את יתרונות האייפד"

אפליקציית פייסבוק כבר הייתה מוכנה ביולי, וקבציה התגלו בתוך אפליקציית האייפון של החברה. לאחר הפרסום בנושא חסמה אפל אפשרות Login דרך האפליקציה שהתגלתה, כך שלא היה ניתן להשתמש בה עד אמש, כאשר הושקה רשמית. אפל ופייסבוק ניהול שיחות במשך חודשים כדי לפתור חילוקי דעות ביניהן לגבי נושאים שונים והאחרונה הקפיאה את השקת האפליקציה עד לפתרונם.

לטענת ברט טיילור, סמנכ"ל הפיתוח של פייסבוק, האפליקציה לא הושקה עד עתה רק מכיוון שעדיין לא הייתה מוכנה. "הרגשנו שהאתר של פייסבוק באייפד סיפק חוויה טובה מאוד, ורצינו לנצל את יתרונות האייפד לפני ההכרזה על מוצר חדש. כעת אנו מרגישים שבנינו אפליקציה שמנצלת את מלוא האפשרויות של הטאץ', התמונות והצ'אט", אמר. משתמשי האייפד לא חיכו לפייסבוק כדי שתועיל לספק להם אפליקציה, ויכלו להשתמש עד עתה בשורה של אפליקציות תואמות וחליפיות.

פייסבוק אף הודיעה שהיא מאפשרת למפתחים אפליקציות ומשחקי פייסבוק לייצר לינקים ייעודיים לאפליקציות שלה למכשירים ניידים. "אנו מרחיבים את פלטפורמת פייסבוק לנייד, ומביאים לאפליקציות הניידות את כל הערוצים החברתיים שעזרו לאפליקציות ולמשחקים להגיע למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם", אמר לוק שפרד, מהנדס תוכנה בחברה. פייסבוק מעודדת מפתחים ליצור גרסאות אפליקציה נפרדות לאתר ברשת ולמערכת ההפעלה iOS, ומתכננת להרחיב בעתיד את התמיכה בפלטפורמוטת ניידות אחרות, דוגמת אנדרואיד של גוגל.

אפליקציית פייסבוק זמינה מחנות האפליקציות של אפל להורדה ללא תשלום.

אייפדיסטים, אתם רצים להוריד את האפליקציה? בואו לספר לנו בפייסבוק


עוד בנושא:

- נחשפה ונחסמה אפליקציית פייסבוק לאייפד
- לא מחכים לצוקרברג: סקירת אפליקציות פייסבוק לאייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully