וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג: נשקיע במובייל, לא נשיק טלפון

12.9.2012 / 11:05

מנכ"ל פייסבוק מנסה להרגיע את בעלי המניות בהבטחה להשקיע בתחום האינטרנט הנייד ומאמין שמניית החברה תחזור לעלות

מארק צוקרברג מנסה להרגיע את בעלי המניות של פייסבוק. בראיון שקיים אתמול עם מייקל ארינגטון מאתר טק קראנץ', באירוע הטכנולוגי TechCrunch Disrupt הודה מייסד ומנכ"ל פייסבוק בטעויות שעשתה החברה - בעיקר בתחום המובייל, והבטיח להשתפר בו. "הטעות הגדולה ביותר שעשינו הייתה להמר על HTML5 במקום על Native (אפליקציות הכתובות בקוד של מערכת ההפעלה עליה הן עובדות). כך שרפנו שנתיים", אמר, והכריז שבקרוב גם אפליקציית האנדרואיד של פייסבוק תעבור שדרוג שיכלול בניה מחדש בקוד המקור, כפי שקרה לאפליקציית האייפון.

צוקרברג התייחס לצלילת ערך מניית פייסבוק (יותר מחצי מאז שהחלה להיסחר בבורסה). "וודאי שזה מאכזב, אבל זה זמן טוב לאנשים להישאר ולהרוויח (מהמניה שעוד תעלה לשיטתו - א.ל.). לשיטתו, הישגיה של פייסבוק בעתיד יהיו תלויים בהצלחה בתחום המובייל, והיא מכוונת לעשות בו הרבה יותר מאשר בעבר. "להרבה יותר אנשים יש היום טלפונים ולא מחשבים, ומשתמשי מכשירים ניידים הם בסיכוי גבוהה יותר להיות כאלו המשתמשים בשירות מדי יום". צוקרברג אמר שמשתמשי מובייל הם כאלו שיותר סביר שהם ישתמשו בפייסבוק 6-7 פעמים בשבוע, וגילה שמאז שהושקה אפליקציית האייפון החדשה - מספר הסיפורים הנצרכים בפיד העדכונים הוכפל. "אני פחות או יותר חי מהנייד שלי", הודה.

עוד בנושא המובייל אמר צוקרברג שפייסבוק תתחיל לשלב מודעות בפלטפורמות הסלולריות ושצפויים עוד פיתוחים בתחום. לדעתו, המובייל דומה יותר לטלוויזיה מאשר לאינטרנט כאשר מדובר בפרסום - מכיוון שאי אפשר למקם את הפרסומות בטור הימני, כפי שעושה פייסבוק באתר שלה.

בנוגע לשמועות על כך שפייסבוק תשיק טלפון סלולרי מתוצרתה, אמר צוקרברג שאין בזה כל הגיון, ושהחברה מתמבקשת באינטרנט הסלולרי, במערכת ההפעלה iOS של אפל ובמערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.


עוד בנושא:

- טור: תיקון אפליקציית פייסבוק זה רק השלב הראשון
- פייסבוק השיקה אפליקציית אייפון מהירה פי 2
- מניית פייסבוק צנחה: קריאות להתפטרות צוקרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully