וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל לאייסר: אל תשווקי סמארטפון עם מערכת הפעלה מתחרה לאנדרואיד

16.9.2012 / 11:15

אייסר תכננה להשיק בסין סמארטפון עם מערכת ההפעלה Aliyun, המתחרה באנדרואיד. גוגל חסמה את המהלך - ואייסר צייתה

גוגל מנסה לעצור מתחרותיה בשוק הסלולר בכוחניות? החברה מתנגדת לכך שיצרנית המחשבים והסמארטפונים הטאייוונית Acer תשתף פעולה עם קונצרן הענק הסיני Alibaba ותשווק טלפון סלולרי העובד על מערכת ההפעלה שלו, Aliyun. כתוצאה מכך, דחתה אייסר - שיותר מ-90% מהסמארטפונים שלה עובדים על אנדרואיד - את השקת המכשיר בסין.

גוגל הצהירה כי היא מתנגדת למכשיר של אייסר מכיוון שמערכת ההפעלה הסינית Aliyun היא למעשה "גרסה לא תואמת לאנדרואיד" - טענה ממנה משתמע ש-Alibaba לקחו את אנדרואיד ועשו בה שינויים -ולא בנו מערכת הפעלה משל עצמם. "אייסר התחייבה לבנות פלטפורמה אנדרואידית אחת ולא לשווק מכשירי אנדרואיד לא תואמים", מסרה גוגל בהודעתה. אנדי רובין, ראש מחלקת אנדרואיד בגוגל, כתב בעמוד שלו ברשת החברתית גוגל פלוס: "הופתענו לקרוא שהמנהל האסטרטגי של קבוצת עלי-בבא אמר שהם רוצים להיות האנדרואיד של סין, כאשר למעשה Aliyun נובעת מאנדרואיד. תאימות היא הלב של האקו-סיסטמה של אנדרואיד. גרסאות לא תואמות של אנדרואיד, כמו Aliyun, מחלישות את המערכת".

בהכרזה נגדית מסר ג'ון ספליץ', סגן נשיא לענייני חברות חיצוניות בעלי-בבא, ש-Aliyun אינה חלק מהאקו-סיסטמה של אנדרואיד ולכן ברור שאינה תואמת לה. "זה אירוני שחברה מדברת על פתיחות, אך תומכת באקו-סיסטמה סגורה", מסר. "גוגל אמרה לאייסר שהיא תסיים את יחסיה עמה בתחום האנדרואיד אם הטלפון יושק" טענה עלי-בבא.

מוריאל קוואן, מנהל השיווק של אייסר לתחום הסמארטפונים מסר ש"כיצרנית חומרה, אנו מנסים לשתף פעולה עם חברות צד-שלישי שיכולות לעזור לספק חוויית משתמש טובה". אייסר ביטלה את מסיבת העיתונאים שתכננה ליום חמישי (אתמול) בה היה אמור להיחשף טלפון ה-Aliyun שלה, ששמו CloudMobile A800. בינתיים, כך נראה, יצטרך השוק הסיני להסתפק במכשירי Aliyun מתוצרת שתי חברות אחרות שכבר משווקות אותם שם (Haier ו-Tianyu) או לעבור לאנדרואיד - שגם כך מהווה 68% משוק הסמארטפונים במדינה.


עוד בנושא:

- Aliyun רוצה להיות האנדרואיד של סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully