וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Aliyun רוצה להיות האנדרואיד של סין

10.9.2012 / 12:18

מערכת ההפעלה הסלולרית Aliyun מרימה ראש בסין ומתכננת להיות פופולרית יותר מאנדרואיד. הנשק: מחיר ומחשוב ענן

בזמן שאפל וסמסונג מתכתשות בבית המשפט על זכויות יוצרים, פטנטים ודמיון בין ה-iOS לאנדרואיד, יש מערכת הפעלה אחת שצצה מאחוריהן ומנסה להיות שחקן מרכזי גם כן בשוק הזה. הסיבה שסביר להניח שלא שמעתם עליה היא שלפחות כרגע היא מיועדת רק לשוק הסיני, שם היא נוצרה ושם היא משווקת. שמה הוא Aliyun, והיא הושקה ביולי 2011 על ידי תאגיד הענק הסיני Alibaba, ששולח ידו בשורה של מיזמי אינטרנט ומחשוב, כאשר המוכר שבהם הוא אתר הסחר alibaba.com.

בניית המערכת לקחה ל-Alibaba כשלוש שנים, במהלכן עבדו עליה יותר מ-1,600 מהנדסים. בניגוד ל-iOS ולאנדרואיד, המאפשרות התקנת אפליקציות מקומית על המכשירים, Aliyun (המבוססת על מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח לינוקס) מריצה אפליקציות שיושבות על שרתים, דרך שימוש במחשוב ענן. מדובר באפליקציות האנדרואידיות המוכרות, שכן Aliyun מכילה מצב תאימות לאנדרואיד.

"משתמשי הניידים רוצים מערכת הפעלה פתוחה ונוחה יותר, שמאפשרת להם ליהנות מכל מה שיש לאינטרנט להציע, ומערכת ההפעלה מבוססת הענן מאפשרת זאת", הכריז נשיא חטיבת מחשוב הענן של Alibaba עם השקת המערכת ב-2011.

מלבד היותה של סין שוק ענק, היא גם כזה בו תחום הטלפונים החכמים צומח במהרה - דבר שבהחלט מקנה פוטנציאל למערכת הפעלה המיועדת ספציפית אליו. כבר היום יש בסין כמיליארד משתמשי סלולר (המדינה צפויה לעבור השנה את ארצות הברית במספר מכשירים אלו, ולהוות יותר מרבע מכלל השוק העולמי), וסמארטפונים זולים (כאלו המתומחרים בפחות ממאתיים דולר) היא קטגוריה שצמחה בחדות בשנה האחרונה.

"אנדרואיד לא מסוגלת לספק חוויית משתמש טובה לשוק הסיני. אנחנו כן"

בראיון שנתן לאחרונה הכריז זנג מינג, סמנכ"ל האסטרטגיה של קבוצת Alibaba, שהחברה רואה דרישה הולכת וגוברת למערכת ההפעלה שיצרה בקרב יצרני סמארטפונים. בעוד שכיום טלפוני Aliyun מיוצרים על ידי שתי חברות - Beijing Tianyu Communication Equipment Co (המשווקת אותם תחת שם המותג K-Touch) ו-Haier, ב-Alibaba צופים שעוד שלוש חברות יחלו להשתמש במערכת בקרוב. "אנחנו רוצים להיות האנדרואיד של סין. יש לנו כבר כמה שותפים בדרך. אם הייתי יצרן טלפונים והאפשרות היחידה שלי הייתה אנדרואיד - זה היה מפחיד. כל חברה רוצה שיהיו לה לפחות שני ספקים", אמר. הוא אף הזכיר שגוגל נמצאת בעמדת נחיתות בסין, מכיוון ששירותי החיפוש, הדואר והמפות שלה מוגבלים במדינה, והחברה מאבדת נתחי שוק בתחומים אלו. "אנדרואיד לא מסוגלת לספק חוויית משתמש טובה לשוק הסיני - אבל אנחנו כן", אמר זנג.

לעומת נחיתות זו של אנדרואיד, יתרונותיה של Aliyun כוללים אינטגרציה של שירותי תשלומים מקומיים. עדכון מערכת שהוכרז לאחרונה יכלול שדרוג למנוע החיפוש המובנה וניהול זרימת מידע יעיל יותר. Alibaba גם מתכננת להטמיע את אתרי הקניות שלה במערכת, ולהפוך את השימוש בהם לקל יותר. עם זאת, ההערכה היא כי אנדרואיד לא תיעלם מהר כל-כך מסין, בין השאר בזכות האקו-סיסטם שבנויה מסביבה. גם זנג מ-Alibaba מודה שיקח זמן עד ש-Aliyun תהפוך לשחקן משמעותי בשוק הסמארטפונים.


עוד בנושא:

- גוגל מגיבה לפסק דין אפל-סמסונג: ”אין נגיעה לאנדרואיד”
- אנדרואיד 4.1 מתחילה להיות זמינה

  • עוד באותו נושא:
  • Aliyun

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully