וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומיה 920: הסוס המנצח של נוקיה?

נוקיה תחל לשווק בקרוב בישראל את סמארטפון הדגל שלה, ובונה על מצלמה איכותית שאין לה אח ורע בקרב המתחרים

צילום: אבי כהן עריכה: רן צימט

גלקסי או אייפון, אייפון או גלקסי. לעיתים נראה כאילו אלו שני מותגי הסמארטפון היחידים שיש בישראל. האמת היא שיש הרבה יותר מהם: HTC, סוני מובייל, מוטורולה - לכולם נוכחות כאן. עכשיו גם מי שהייתה יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם - נוקיה, מנסה לחזור למשחק, עם סדרת מכשירי Lumia המבוססת על מערכת ההפעלה Windows Phone של מיקרוסופט. ומכיוון שהגרסה החדשה של ווינדוס פון תומכת גם בעברית, בעוד כחודש-חודשיים יגיעו הלומיות הראשונות גם לישראל.

ביום חמישי האחרון, אספה יורוקום - הנציגה של נוקיה בישראל, עיתונאים כדי להראות להם את לומיה 920, מכשיר הדגל החדש של נוקיה, שעתיד להיות מושק בשלוש רשתות הסלולר הגדולות. אמנם יעבור עוד מספר ניכר של שבועות עד שיושק, אך ביורוקום רצו להקדים את המתחרות HTC וסמסונג שעומדות להשיק מכשירי Windows Phone משלהן בשוק המקומי. ובטלפוני "ווינדוס פון", הרבה יותר קשה ליצור בידול מאשר במכשירי אנדרואיד. הממשק של כל הטלפונים המשתמשים במערכת זהה בעיקרו, אין בה אפשרות לממשקי על כמו Touchwiz של סמסונג או Sense של HTC.

וכך, הדגש במצגת של אנשי יורוקום לא היה על Windows Phone 8 בכלל. גרעין המערכת הוא אולי החלק המעניין ביותר עבור מי שמעולם לא השתמש ב-WP, אך ביורוקום מדלגים עליו לטובת הסבר ארוך ומפורט אודות מה שמייחד את הטלפון שלהם מבין ההמון. והחלק הארי של המצגת מוקדש למצלמה.

סוס מנצח?

אמנם שני הניסיונות הקודמים של חברות סלולר לשווק טלפונים סלולריים באמצעות המצלמה שלהם (Satio של סוני אריקסון, ו-One X של HTC) לא נחלו הצלחה, אך בנוקיה חושבים שיש להם כאן סוס מנצח. "ייצוב תמונה אופטי" אולי נשמע כמו משהו משעמם, וכך גם "צמצם f/2.0", אך בפועל נראה כי אכן אין למצלמה הזו אח ורע בעולם הטלפונים הסלולריים. הוידאו חלק הרבה יותר מבטלפונים אחרים, וביצועי המצלמה בתאורה בעייתית מרשימים להפליא.

דבר נוסף עליו נוקיה שמה דגש - באופן מעט מיותר, כי קשה לא לשים לב לזה כבר ברגע הראשון של השימוש במכשיר - הוא העיצוב שלו. הגוף של הלומיה 920 מעוצב מחתיכה אחת של פוליקרבונט בצבע הנדרש, מה שאומר שגם אם תשרטו את המכשיר, השריטה תהיה פחות בולטת. החלק הקדמי של המכשיר מכוסה בזכוכית מחוזקת Gorilla Glass.

כשמחזיקים את המכשיר הזה בידיים, הוא אמנם לא מרגיש מגושם, אך כן גדול וכבד. מנגנון הצילום, הסוללה הגדולה והחלטות עיצוב אחרות גורמות לכך שמדובר יהיה בטלפון עם מסך בגודל 4.5 אינץ', שעוביו 10.7 מילימטרים ומשקלו 185 גרם. לשם השוואה, גלקסי S3 שוקל 133 גרם, ועוביו 8.6 מ"מ; ואילו אייפון 5 שוקל 112 גרם, ועוביו 7.6 מ"מ.

סקירה מלאה על Windows Phone 8 תתפרסם כאן בימים הקרובים, אך בינתיים ניתן להגיד כי השילוב של עברית בתוך מערכת ההפעלה נראה מלא, ועובד היטב. כל מה שצריך היה להיות מתורגם, תורגם, ויישור לימין עובד הרבה יותר טוב משעבד בגרסאות הקודמות של המערכת.


עוד בנושא:

- נוקיה חשפה את מחיר 'לומיה': גבוה יותר מהאייפון
- Windows Phone 8: הסיכוי של נוקיה לחזור לפסגה
- נוקיה חשפה את לומיה 920 - מכשיר הדגל בעל הטעינה האלחוטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully