וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 5: הצצה ראשונה

הוא גבוה יותר, דק יותר ומהיר יותר. לקחנו את האייפון 5 לסיבוב קצר ובדקנו במה הוא עוד שונה מהדגם הקודם

צלם:דייב שחר, עורך:אמיר קוטיגרו

דק יותר, קל יותר, עם מסך ארוך יותר. אייפון 5 הושק רק ביום שישי האחרון וכבר הגיע לישראל. בינתיים לא מדובר בהשקה ברשתות הסלולר, אלא ביבוא של חנויות פרטיות, דוגמת iStore שהביאה לנו את המכשיר הזה לבדיקה.

אז מה חדש באייפון 5? קודם כל, המימדים. השינוי הבולט ביותר במכשיר החדש הוא דווקא לא בגודל המסך, שעלה מ-3.5 אינץ' ל-4 אינץ', כי אם בעוביו. הירידה מ-9.3 מילימטרים ל-7.6 מילימטרים מורגשת מאוד כשמחזיקים את הטלפון, וכך גם הירידה מ-140 ל-112 גרם במשקלו. באפל דיברו מאז השקת האייפון הראשון על כך שמימדיו הם אידאליים לשימוש ביד אחת, ורק השנה נכנעו בחברה למגמה של שוק הסלולר להגיע לגדלי מסך של 4 אינץ' ומעלה. עם זאת, ניתן לראות שהשינוי במימדי המכשיר לא מאוד משמעותי. באפל העדיפו להגביה אותו ולקצץ מהמסגרת, כדי ליצור מארז שעדיין יהיה נוח יותר לשימוש ביד אחת. המשתמשים הרוויחו מכך עוד שורה של אייקונים במסך הבית.

חידוש פיזי נוסף הוא זניחת כרטיס המיקרו-סים, שאת מגמת השימוש בו החלה אפל בעצמה עם האייפון 4 לפני שנתיים. כעת עוברת החברה לנאנו-סים הקטן עוד יותר. מבחינתה, זה חוסך כמה מילימטרים קריטיים בהם אפשר לדחוף עוד תאי סוללה. מבחינתכם מדובר בטרחה של החלפת כרטיס סים.

ואם כבר טרחה, עוד דרך לחסוך במקום מבחינת אפל היא מעבר למחבר חדש. בחברה לא מוכנים להיות כמו יצרניות אחרות ולעבור להשתמש במיקרו-USB סטנדרטי, ומעדיפים להשתמש במחבר ייעודי עליו יכולה החברה לגרוף כסף באביזרים נלווים. אז כן, הוא קטן יותר, אבל עכשיו תצטרכו לעבור להשתמש במתאם עם האביזרים הישנים שלכם, או לקנות חדשים.

ומה מבחינת התוכנה? כמובן שהאייפון 5 מגיע עם גרסה 6 של מערכת ההפעלה iOS. זו כוללת בין השאר את שירות המפות החדש של אפל, שמחליף במכשיר את זה של גוגל (ובינתיים מקבל חוות דעת שליליות למדי), את אפליקציית סריקת כרטיסי הכניסה Passbook ואינטגרציה חזקה יותר עם פייסבוק וטוויטר.

מה שלא תוכלו לראות בסרטון הווידאו שצילמנו עם המכשיר זה את השבבים החדשים שבתוכו. מעבד ה-A6, למשל - שהינו אחד המתקדמים ביותר בשוק היום. או את אנטנות ה-LTE – תקן הסלולרי החדש שנכנס בשנה האחרונה לשימוש ברחבי העולם.

וזה, נכון לעכשיו, הכל. צפו לסקירה מלאה יותר בזמן הקרוב, לאחר שנבדוק את האייפון 5 לעומק.


עוד בנושא:

- אפל הכריזה על אייפון 5
- אייפון 5 יצליח גם בלי אפקט ה'וואו'
- תורים של מאות אנשים בפתיחת מכירת אייפון 5

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully