וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל פוקסקון נסגר לאחר קטטה המונית

24.9.2012 / 12:27

אחד ממפעלי פוקסקון המייצרים את מוצרי אפל נסגר לאחר שתגרה התפתחה למהומה של יותר מאלפיים איש

תאגיד פוקסקון, המייצר שורה ארוכה של מוצרים טכנולוגיים של חברות מהגדולות בעולם, סגר זמנית את אחד ממפעליו בצפון סין, לאחר מהומת ענק בה השתתפו יותר מאלפיים עובדים אמש (א'), ושהובילה לפציעתם של כארבעים איש.

המפעל, שמייצר בין השאר את מוצרי אפל, מעסיק 79,000 עובדים. כעת הוא סגור למטרת חקירת התגרה על ידי המשטרה המקומית וגורמים מטעם החברה. עדיין לא ברור אם המהומה נבעה מתנאי העבודה הקשים במפעל, שעלו לכותרות בשנים האחרונות לאחר שעובדים של מפעלים שונים שמפעילה פוקסקון התאבדו עקב לחץ בעבודה ומשברים נפשיים שנבעו ממנו. לאור הביקורת הכריזה פוקסקון שתשפר את תנאי עובדיה, ובחודשים האחרונים היא פועלת במגמה זאת. "ברור שקיימים רגשות תסכול וכעס עמוקים בקרב העובדים, שתועלו לאלימות. אין דיאלוג ואין דרכים לפתור מחלוקות, כך שזה לא מפתיע כשמחלוקת כזאת הופכת לאלימות", הצהיר ג'וף קרותל, מנהל התקשורת של ארגון זכויות העובדים China Labour Bulletin.

אחד מעובדי החברה פרסם באינטרנט שסיבת הקטטה הייתה ארבעה או חמישה אנשי אבטחה שהיכו עובד כמעט למוות. עובד אחר כתב שמדובר למעשה בשומרים שהיכו שני עובדים - פעולה שגרמה לעובדים אחרים להעלות שמיכות באש ולזרוק אותם מחלונות המפעל. בהודעה רשמית שמסרה החברה היום (ב') מסרה פוקסקון שהתקרית הסלימה מריב אישי בין מספר קטן של עובדים שהתרחבה ליותר מאלפיים איש ואילצה התערבות כוח משטרה של יותר מ-5,000 איש לאחר מספר שעות.


עוד בנושא:

- העובדים חושפים: כך נראים תנאי העבודה במפעל אפל
- מנכ”ל פוקסקון: ”ניהול מיליון חיות עושה כאב ראש”
- עשרות עובדי פוקסקון איימו בהתאבדות

  • עוד באותו נושא:
  • פוקסקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully