וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט השיקה את חלונות 8

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט הושקה באירוע חגיגי בניו-יורק. " יוצרת את מערכת ההפעלה מחדש, החל מחווית השימוש ועד לחומרה עצמה"

מיקרוסופט משיקה את חלונות 8. ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום באירוע חגיגי שנערך בניו יורק על תחילת הזמינות של מערכת ההפעלה החדשה שלה, אשר תושק במקביל ביותר ממאה מדינות שונות ברחבי העולם. באירוע ההשקה, אמר סטיבן סינופסקי, האחראי על "חלונות" במיקרוסופט כי "חלונות 8" יוצרת את מערכת ההפעלה מחדש, החל מחווית השימוש ועד לחומרה עצמה.

"כל כך הרבה אנשים סומכים על חלונות, בכל כך הרבה דרכים" אמר סינופסקי. לטענתו, מערכת ההפעלה הקודמת של החברה - חלונות 7, נמכרה עד כה ב-670,000,000 עותקים, ובחברה מרגישים את האחריות כשהם יצרו את המערכת. וכך, 1,240,000,000 שעות של בדיקות הושקעות במערכת ההפעלה החדשה.


גרסת השדרוג של "חלונות 8" תעלה בישראל 280 ש"ח ברשת באג. מי שירצו רק להוריד אותה, בלי לקבל דיסק, יוכלו לעשות זאת ב-39.99$, דרך אתר אינטרנט ייעודי שמתופעל על ידי שותפה של מיקרוסופט, כשמי שרכשו מחשב חדש עם חלונות 7 החל מה-2 ביוני (ועד ה-31 בינואר 2013), יוכלו לשדרג את מערכת ההפעלה דרך מיקרוסופט ב-14.99 דולרים דרך האתר הזה.

חלונות 8 - שתי מערכות הפעלה תחת גג אחד

נזכיר כי "חלונות 8" מביאה עמה שינוי רדיקלי לדרך העבודה עם מערכת ההפעלה הפופולרית בעולם. המערכת, שבפעם הראשונה תוכננה עבור מסכי מגע, מהווה בעצם שתי מערכות הפעלה חופפות. האחת, שנגישה במקום כפתור ה"התחל" הסטנדרטי, כוללת ממשק מגע עם "משבצות חיות", שמאפשרות הן לגשת לאפליקציה והן מציגות מידע שנשאב ממנה. מערכת ההפעלה השניה, שמנותקת כמעט לחלוטין מזו הראשונה למרות שנגישה בלחיצת כפתור, היא ה"חלונות" הקלאסית, שמריצה יישומים אשר תוכנתו עבור הגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה.

שתי המערכות האלה חיות זו לצד זו במחשבים מבוססי מעבדי אינטל או AMD, אך לחלונות 8 יש גם גרסה נוספת - Windows RT שמה, אשר תפעל על טאבלטים ומכשירים שמבוססים על מעבדי ARM. אלה הם מעבדים מהסוג שעומד בבסיס מחשבי לוח כמו גלקסי טאב ואייפד, והם יוכלו להפעיל רק את היישומים שנבנו עבור הממשק החדש של חלונות, ורק דרך החנות הרשמית של מיקרוסופט.

כחלק מניסיון להחדיר את Windows RT לשוק, וליצור אקוסיסטמה שלמה הדומה לזו של אפל, תשיק מיקרוסופט בעוד מספר שעות גם מחשב לוח מתוצרתה - Surface. במקביל, משיקה מיקרוסופט כעת עם Windows 8 גם חבילת שירותי תוכן - מחנות אפליקציות, דרך חנות וידאו ומוזיקה, ועד ל שירות מוזיקה במנוי חודשי.

חנות האפליקציות של חלונות 8 זמינה ב-231 מדינות ברחבי העולם, אך במיקרוסופט לא מוכנים להגיד כמה אפליקציות יש בה. בחברה טוענים כי יש בה יותר אפליקציות מאשר בכל חנות אחרת ביום הראשון שלה, וכי מאות אפליקציות מתווספות בכל יום.

הדגש של באלמר: האקוסיסטמה

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, שם בדבריו באירוע דגש על האקוסיסטמה הזאת. לדבריו, היא מתחילה בשותפותיה של מיקרוסופט, שמייצרות מחשבים אשר מסוגלים לתפקד בצורה מצויינת עם עכבר ומקלדת, אך בו בזמן עובדים נהדר כמחשבי מסך מגע. החלק השני של המערכת סביב "חלונות 8" הם השירותים שמיקרוסופט מביאה - מאופיס, דרך בינג ועד שירות האחסון סקיידרייב. באלמר הזכיר גם את שירות המייל Outlook.com, אשר הושק לא מכבר, ואת שירותי ה-Xbox שמושקים כעת.

באלמר שם דגש בנאומו גם על SmartGlass - שירות לאקס-בוקס 360 אשר הושק בתערוכת E3 ביוני האחרון. מדובר בשירות שמטרתו להפוך את הטאבלט שלכם - בין אם הוא טאבלט חלונות, אייפד או אנדרואיד, למסך משני עבור הקונסולה. המסך הזה מסוגל להציג מידע רלוונטי על סרטים וסדרות בזמן שאתם רואים אותן, וישולב גם בתוך משחקים חדשים לקונסולה.

גילוי נאות: הכותב הינו אורח חברת מיקרוסופט בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully