וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגר קנה 1.1 מיליון פרטי משתמשי פייסבוק ב-5 דולר

27.10.2012 / 23:26

כמה שווים פרטי הפייסבוק שלכם? לא הרבה. בלוגר בולגרי קנה רשימה של 1.1 מיליון רשומות תמורת 5 דולר בלבד

המידע שאנחנו מעלים לפייסבוק אולי יקר ערך לנו, אך מסתבר שיש לו תג מחיר נמוך מאוד. בוגומיל שופוב, פעיל בארגון פרטיות דיגיטלית בולגרי, פרסם בבלוגו פוסט בו הוא מספר שרכש 1.1 מיליון פרטי חברי פייסבוק תמורת סכום זעום של חמישה דולר בלבד.

הפרטים ברשימה שנרכשה כוללים שמות משתמש, שמות מלאים וכתובות אי-מייל. שופוב עשה את הקניה שלו באתר Gigbucks שעובד בשיטה דומה לאתר Fiverr הישראלי - ומאפשר לאנשים להציע שירותים קטנים תמורת סכומים קטנים. מוכר הרשימה מתכנה באתר mertem וטוען במודעתו שהמידע נאסף דרך האפליקציות של פייסבוק. "הוא שייך למשתמשים פעילים של פייסבוק בלבד, בעיקר מארצות הברית, קנדה, אנגליה ואירופה", נכתב במודעה המציעה את הרשימה.

"עשיתי בדיקה מהירה וגיליתי שרוב הפרטים אמיתיים ושאני אפילו מכיר חלק מהאנשים", כתב שופוב בפוסט שפרסם בנושא. "אתם עדיין מרגישים בטוחים?", שאל.

בתגובה לפניית פורבס, שפרסם את הסיפור, מסרה פייסבוק שהיא בודקת את המקרה ומנסה לאתר אם יש פירצה דרכה נגנב המידע. לאחר מכן מסרה שהיא מאמינה שמדובר במידע גלוי (כזה שמשתמשים פותחים לצפיה גם למי שאינו ברשימת החברים שלהם) שלא נאסף על ידי אפליקציה (פייסבוק לא מפרטת כיצד הוא כן נאסף, וקשה להניח שבצורה ידנית - שכן, כאמור, מדובר ביותר ממיליון רשומות). הבלוגר שופוב טוען שחלק מכתובות המייל שמופיעות ברשימה אינן כאלו הגלויות לכלל הציבור, אך ייתכן ומדובר בכתובות שהיו גלויות בעבר ונאספו אז.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully