וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אייטיונס מוזיקה בדרך לישראל?

דיווח חדש גורס כי אפל תציע בישראל מכירת שירים דרך אייטיונס בעוד כחודשיים. ובינתיים, Deezer נחסם בישראל - נראה כי השקתו הייתה טעות

האם חנות המוזיקה של אייטיונס נמצאת בדרך לישראל? תוכנית הטלוויזיה "נקסטר" של קשת עומדת לספר הערב כי על פי הערכות, בעוד כחודשיים תאפשר חנות המוזיקה שהינה חלק משירותי ה-iTunes של אפל רכישות גם מישראל. נכון לעכשיו, זמינה מישראל רק רכישת תוכנות למחשב ואפליקציות למכשירי iOS.

הדיווח גורס כי בחודשים האחרונים מנהלת אפל משא ומתן עם בעלי זכויות על מנת לאפשר לאפל למכור מוזיקה גם בארץ. בו בזמן, מתקיימים מגעים גם עם אקו"ם, כדי לכלול גם היצע מוזיקה מקומי עבור השוק הישראלי בקטלוג העצום של אייטיונס, הכולל כיום כ-28 מיליוני רצועות. אלה מוצעות לצרכנים במחירים שמתחילים ב-69 סנטים לשיר ומגיעים ל-1.29 דולרים לשיר, בהתאם לפופולריות שלו. מאז 2009, מציעה אפל את השירים ללא מנגנוני ניהול זכויות קניין (נז"ק) שהגבילו את המשתמשים.

כדי שתוכל לפעול בישראל עם היצע מלא של מוזיקה מקומית ולועזית, צריכה אפל הסכמים הן עם חברות מקומיות והן עם חברות המוזיקה העולמיות. את ההסכמים עם הלייבלים הגדולים בעולם כבר יש לה, אבל אלה לא כוללים כיום את הזכויות למכור בישראל. מספר גורמים שאמורים להיות מעורבים ביצירת הסכמים אלה מצד של חברות התקליטים המקומיות אומרים כי אפל לא מנהלת כיום משא ומתן עם הלייבלים הישראליים. כיום, יש לומר, כבר ניתן למצוא מוזיקה ישראלית ב-iTunes, זאת בזכות חברת Orchard הבינלאומית, שמפיצה את שיריהם של אמנים ישראלים ברחבי העולם, ללא הזכות למכור לשוק הישראלי.

Deezer יהפוך ללא זמין בישראל

גורם בתעשייה מספר לוואלה! TECH כי היעדר הסכמים מקומיים גרם לכך ששירות המוזיקה Deezer יהפוך ללא זמין בישראל זמן קצר לאחר שהושק ביותר ממאה מדינות לפני מספר שבועות. ישראל אמנם לא הייתה ברשימת ההשקה, אך משתמשים מקומיים יכלו להרשם לשירות בימים הראשונים לזמינות השירות ברחבי העולם. לאחר כמה ימים, עם זאת, האפשרות להירשם בוטלה, רק אנשים שכבר נרשמו אל השירות יכולים להמשיך ולהשתמש בו. לדברי אותו הגורם, בדיזר השיקו את השירות בישראל "בטעות" - עקב באג במערכת, זאת למרות שלא היו לחברה זכויות בינלאומיות מתאימות כדי לפעול כאן.

גורם בכיר נוסף בתעשייה מביע פסימיות לנוכח הדיווחים החדשים, וגורס כי "לאורך השנים אפל הראתה כי אין ברצונה לטרוח כדי להיכנס לשוק הישראל, והניסיונות שלה להגיע להסכמים הם מינוריים". לדברי אותו הגורם, הדיווחים האחרונים מייצרים אופטימיות יתרה. בו בזמן, גורם אחר המעורה בנושא קובע כי הלייבלים המקומיים מוכנים לשתף פעולה עם אפל, ומרגע הפניה אכן ניתן יהיה להגיע לפתיחת החנות בתוך מספר חודשים.

אותו הגורם אומר כי בהינתן הסכמים בינלאומיים שיש לאפל עם הלייבלים, היא הייתה יכולה להציע לצרכן המקומי את היצע השירים הלועזי שלה כבר עכשיו, זאת תוך שימוש במעמד שלה כדי לגרום לחברות התקליטים הגדולות להפוך אותה לנציגה רשמית גם בארץ הקודש. למה זה לא קרה? ההיסטוריה מראה כי אפל מבקשת להיכנס לשווקים בינלאומיים כשהיא מתאימה את התכנים בהם לקהל בשוק.

בינתיים, פועלות בישראל מספר חנויות מוזיקה ושירותי סטרימינג מוזיקליים. כך, Musix של פלאפון מאפשר הזרמת שירים במודל של מנוי חודשי, ואילו וואלה! music מציע הן שירות מנויים והן מכירת שירים במודל של תשלום לשיר או לאלבום.

גילוי נאות: פלאפון ווואלה! הן חלק מקבוצת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully