וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם חוזרת בה: לא תמכור תמונות המשתמשים

19.12.2012 / 11:30

בעקבות הסערה שקמה לאחר פרסום תנאי השימוש החדשים של אינסטגרם, טוענת החברה שהדברים הובנו לא נכון

יממה לאחר פרסום תנאי השימוש החדשים באינסטגרם והזעם שהתעורר בעקבות העובדה שהם מתירים לחברה להשתמש בתמונות הלקוחות למטרות מסחריות ואף למכור אותן הלאה - חוזרת בה אינסטגרם מכוונה זו וטוענת שלמעשה זה מעולם לא היה התכנון, ושמדובר בחוסר הבנה של הניסוח.

בפוסט שפרסם מייסד החברה קווין סיסטרום, שכותרתו "תודה לכם, ואנחנו מקשיבים", נכתב ש"קל לפרש לא נכון מסמכים משפטיים" והוסבר מהי הכוונה האמיתית בניסוחים החדשים. לפי סיסטרום, בכוונת החברה לנסות מודל של שילוב פרסומות באינסטגרם בצורה שלא תפגע בחווית השימוש - ושהניסוח העוסק בכך הובן לא נכון ככוונה למכור הלאה את תמונותיהם של המשתמשים. "זה לא נכון, וזוהי הטעות שלנו שהשתמשנו בשפה מבלבלת. כדי להיות ברור: אין בכוונתנו למכור את התמונות שלכם", נכתב.

"השפה בה השתמשנו העלתה את השאלה אם התמונות שלכם יכולות להיות חלק מפרסומת. אין לנו תוכניות לדבר כזה ולכן נסיר את הניסוח שהעלה שאלות", הוסיף סיסטרום. "משתמשי אינסטגרם הם הבעלים של התוכן שלהם ואינסטגרם לא טוענת לבעלות על התמונות. שום דבר בכך לא השתנה. אנו מכבדים את האמנים ואת החובבים כאחד ומכבדים את העובדה שאלו תמונותיכם", נקודה".

בנוגע לפרטיות מבטיח סיסטרים שדבר לא השתנה, ומי שמגדיר את חשבונות כפרטי ימשיך לחשוף את תמונותיו רק בפני החברים אותם אישר. "אני תמיד רוצה שתרגישו בנוח לחלוק תמונות באינסטגרם, ותמיד נעבוד קשה כדי לטפח ולכבד את הקהילה, ונתאמץ לתמוך בזכויותיה", הוא מבטיח.

הבחירה הייתה: קבלו את זה או תעזבו את השירות

הפוסט בבלוג אינסטגרם הגיעה בעקבות הסערה שנוצרה לאחר שפורסמו תנאי השימוש החדשים, ביקורת ציבורית קשה, מאמרים חריפים בעיתונות ואף סנקציות מצד גופים ידועים נוסח הנשיונל ג'יאוגרפיק, שהודיעו שיפסיקו להעלות תמונות לחשבון האינסטגרם שלהם. "אנו מודאגים מאוד מהכיוון של תנאי השימוש החדשים שמוצעים, ואם הם יישארו כפי שמוצג - ייתכן שנסגור את החשבון שלנו", הודיעה נשיונל ג'יאוגרפיק. הדוגמנית הישראלית בר רפאלי, משתמשת ידועה באינסטגרם, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "קראתי את תנאי השימוש החדשים של אינסטגרם, שוקלת ברצינות לסגור את החשבון שלי! זה לא בסדר!". גם משתמשים מהשורה מביעים את ביקורתם בדרכים שונות. האפליקציה Starmatic המתחברה באינסטגרם, זכתה למספר העלאות תמונות כפול מהרגיל אמש, לאחר פרסום תנאי השימוש השנויים במחלוקת.

"אינסטגרם נתנה לאנשים אפשרות בחירה די בוטה: קבלו את זה או תעזבו את השירות", אמר עו"ד קורט אופסהל, מארגון Electronic Frontier Foundation העוסק בסוגיות חופש רשת. מייקרל רוסטד, פרופרסור למשפטים מאוניברסיטת סופולק, אמר שתנאי השימוש החדשים מקשים על משתמשי אינסטגרם לתבוע אותה ומסיר ממנה את האחריות המשפטית, כפי שרק מעט שירותים חברתיים עושים.

"למרות שתגובת נגד לשירותים טכנולוגיים אינה דבר כזה, מהמם לראות את השינוי בתחושה כלפי אינסטגרם תוך 24 שעות. הפעם האחרונה שאני זוכרת שינוי כזה היה כאשר נטפליקס עשתה שורה של טעויות שגרמו למשתמשים רבים לעזוב והורידו את ערך המניה בשני שליש", כתבה כריסטינה וורן ב-Mashable. "זה מצוין שאינסטגרם שומעת את הפידבק של משתמשיה, אך אם היא לא תנקוט בפעולה מהירה - אולי זה יהיה מאוחר מדי".


עוד בנושא:

- אינסטגרם רוצה את התמונות שלכם

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully