וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטבוק: מותה של פשרה

אסוס ואייסר אמנם מפסיקות לייצר נטבוקים, אך קטגוריית המחשוב הזאת לא מתה, אלא רק התפתחה

הנטבוק לא מת. אז נכון, אמש דווח כי שתיים מהיצרניות הגדולות של נטבוקים, אסוס ואייסר, עומדות להפסיק את הייצור של קטגוריית המחשוב הזו. וכן, אסוס היא זו שהמציאה את הנטבוק – בהתחלה כנייד עם מסך בגודל 7 אינץ' ולאחר מכן כליין שלם של מחשבים, אז מן הראוי להקשיב לה כשהיא חושבת שיציר כפיה כבר לא רלוונטי. אבל הנטבוק לא מת. לא מבחינת מה שסימל, לפחות.

לפני כארבע שנים, כשהנטבוקים היו בשיאם, מאחורי ההצלחה שלהם עמד בעיקר דבר אחד: המחיר. בתמורה ל-2,000 שקלים או פחות, זכו הצרכנים לקבל לראשונה חווית מחשוב ניידת סבירה. אז המקלדת אמנם הייתה צפופה קצת, והמסך היה קטן, אבל הנטבוקים דחפו אותנו, כצרכנים, קדימה. אם בעבר המחשב הביתי היה המרכזי, ולפטופ אישי היה יקר, הקטגוריה הזו שינתה את המצב: מחשב לכל אדם נראה אז כמו עתיד, אפילו שהטכנולוגיה הייתה, בבסיסה, טכנולוגיית עבר.

ואז הגיע האייפד

כי הרי היו גם לפני הנטבוקים מחשבים קטנים וקלים. אסוס לא המציאה אותם. הם פשוט היו יקרים, והתהדרו בחומרה הכי מתקדמת, כי השיווק שלהם נעשה כלפי אנשי עסקים שמשקל המחשב חשוב להם. בנטבוקים, המשקל הנמוך היה חלק מהניסיון לחסוך בחומרים, והמעבד היה מעבד אטום חלש יחסית לזה של המחשב הביתי.

אבל אז הנטבוק השתדרג. הצעד הבא אחרי מוצר עם חזון חדש וטכנולוגיה ישנה הוא שדרוג של אותו החזון עם טכנולוגיה חדשנית. את השדרוג הזה קיבלנו ב-2010, עת השיקה אפל את האייפד שלה. אז אמנם לא הייתה עליו מערכת הפעלה חלונות, אבל עבור אנשים שרצו מחשב כדי לצרוך תוכן, מדובר היה בפתרון אלגנטי יותר ונוח יותר מנטבוק - שהגיע במחיר דומה מאוד. אייפד, והקטגוריה אותה הוא מייצג, הם נטבוקים, פשוט כאלה שמותאמים הרבה יותר לצרכן שרוצה את חווית המחשוב האישית שלו נוחה יותר לצריכת מדיה.

במקביל, מי שרצו ליצור תוכן זכו לבשורה משלהם: מחירי הלפטופים התחילו לצנוח. מחשב מסוג שעלה 4-5 אלפי שקלים בשנת 2008 עולה כיום פחות מ-3,000. הגיוון גדל, ועכשיו כבר צריך להתפשר הרבה פחות מבעבר כשבאים לקנות מחשב חדש. וגם יצרני הטאבלטים החלו לפזול אל עבר יצירת תוכן. כיסויי מקלדת הפכו במהלך 2012 למוצרים משלימים פופולריים מאוד, ומיקרוסופט אף החליטה שעבור הטאבלט שלה, Surface, היא תייצר כיסוי מקלדת בעצמה.

אז כשאנחנו מדברים על מותו של נטבוק, אנחנו לא באמת מדברים על מותה של קטגוריית מחשוב, כי אם על מותה של פשרה. כיום, אתם יכולים להתאים לעצמכם מחשב נייד במחיר שתואם את היכולות שלכם, ולהתפשר הרבה פחות מאשר בעבר על הצרכים שלכם. וגם אם לא קוראים לזה נטבוק, החזון אותו הציגה אסוס ב-2007 עודנו כאן, הוא פשוט עבר שדרוג גרסה.


עוד בנושא:

- סוף עידן הנטבוק
- נטבוק של פקרד בל: עושה את העבודה
- נטבוק: חלש או צל"ש?

  • עוד באותו נושא:
  • נטבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully