וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2013: תערוכה בלי מהפכה

המוצרים המוצגים בתערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס הם התפתחות אבולוציונית הגיונית, ללא 'הדבר הגדול הבא'

אבולוציה, בלי מהפכה של ממש - זהו המסר של החברות הגדולות שהציגו את מוצריהן החדשים ביום העיתונאים של תערוכת CES, אשר נפתחת לקהל הרחב בשעות אלה בלאס וגאס. סמסונג, סוני, LG, פנסוניק, שארפ - לכולן היו 45 דקות למלא במצגות שלהן, שלושת רבעי שעה כדי להלהיב את התקשורת ולהראות את הדבר הגדול הבא. הן לא עשו זאת, הן הראו את הדבר ההגיוני הבא.

הדבר הבא במסכים: הדור החדש של ההפרדה הגבוהה

הטלוויזיה הבאה שתקנו תהיה טובה יותר מזו הקודמת. אם אתם מיליונרים, ותרכשו מסך השנה, אולי הוא אפילו יהיה 4K - הדור החדש של מסכי הפרדה גבוהה, שמציגים רזולוציה גבוהה פי ארבע מה-Full HD "הרגיל". וזה נראה טוב, זה נראה מצויין - כל עוד מתעלמים מכך שכמעט ולא יהיה לכם תוכן לנגן ברזולוציה הזו, והצורה בה המסכים האלה מתמודדים עם תוכן Full HD מאוד לא אחידה. הרי אין להם מספיק פרטים כדי למלא את כל המסך בתמונה, אז הם משתמשים במנגנונים ממוחשבים כדי ליצור פיקסלים יש מאין.

זה עובד לא רע, וניכרת קפיצת מדרגה גם בהשוואה למה שראינו בתערוכת IFA בספטמבר, אבל גם בחברות עצמן מסכימים שזו רק ההתחלה, ועד שלא יהיו תכנים רלוונטיים - אי אז ב-2014-2015, המסכים האלה יהיו רלוונטיים למעט מאוד אנשים.

יצרניות המסכים הגדולות גם השקיעו חלק מהזמן שלהן כדי להראות כיצד מסכיהן הופכים להרבה יותר מכלים להצגת טלוויזיה. מגמה שהחלה אי אז ב-2009, של טלוויזיות חכמות, ממשיכה לנוע קדימה. בפנסוניק יודעים לזהות את המשתמש ולעשות התאמה אישית למסך הבית שלו על פי העדפות הצפיה, סמסונג מציעה מנוע המלצות משלה על תכנים שכוללים את תכני הטלוויזיה ואת שירותי האונליין השונים.

כל אלה נראים טוב, נראים כמו צעד לכיוון הנכון - מתן האפשרות למשתמש להגיע לתוכן בו הוא רוצה לצפות כמה שיותר מהר, ובצורה כמה שיותר מדוייקת. וזאת תוך הפיכת השירות ממנו התוכן מגיע, בין אם זו טלוויזיה או שירות אינטרנט, לשקוף.

אך בו בזמן חייבים לזכור, רוב השירותים האלה אינם רלוונטיים כלל לשוק הישראלי. הסכמי תוכן ארוכי שנים שלא בדיוק מתחשבים בכך שרשת האינטרנט היא כלל עולמית מונעים מהקהל המקומי גישה (גישה קלה וללא התחכמויות, זאת אומרת) לשירותים כמו נטפליקס והולו, movies unlimited וספוטיפיי. יש התקדמות מסויימת בנושאה הזה, אייטיונס כבר כאן בארץ והאחרים כנראה יבואו גם הם, אבל נכון לעכשיו, קשה שלא להתאכזב מכך שהחדשנות המגניבה נשארת בוגאס, ולא עולה על המטוס גם לישראל.

סוני ב-CES. AP
נראה מצוין, אבל אין מה לנגן ברזולוציה הזו/AP

תלת מימד בלי משקפיים? עוד לא

מה שבלט בהיעדרותו בכל מסיבות העיתונאים הוא ה-3D. תלת מימד עם משקפיים הפך כבר לעניין שבשגרה, אך לאחר מספר שנים של ניסיונות להגיד "הנה, תיכף יהיה לכם 3D טוב בלי משקפיים", החברות פשוט הפסיקו לדבר על הנושא. נראה שהטכנולוגיה עדיין לא מוכנה. מי שכן ניצל, סוף סוף, את משקפי ה-3D בצורה הגיונית, היא סמסונג. כבר מספר שנים שחברות טכנולוגיה, מפיליפס ועד סוני, מציגות את היכולת לראות באמצעות משקפי 3D לא סרט תלת מימד אחד, כי אם שני תכנים שונים לגמרי בדו מימד.

בסמסונג הלכו צעד אחד קדימה, ויצרו משקפיים עם אוזניות מובנות. וכך, לא רק שאפשר לראות שני תכנים שונים - דבר שעד כה שווק בעיקר למשחקי מסך מפוצל - אפשר פשוט לראות שני ערוצים שונים, ולשמוע את האודיו שלהם דרך האוזניות. רוצות לראות את המשחק כשבני הזוג צופים בקומדיה רומנטית (הלאה סטריאוטיפים מגדריים!) - עכשיו זה אפשרי, בינתיים בסדרת דגל, אך יש להניח שהטכנולוגיה הזו תזלוג מטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הבית האינטרנטי - חזון שהופך למציאות

LG וסמסונג, אך בעיקר LG, שמו דגש ניכר במסיבת העיתונאים שלהם על כך שכל הבית שלכם עומד להתחבר לרשת הביתית, ודרכה גם לאינטרנט. מתנורים שמורידים מתכונים, ועד למכונות כביסה שמורידות תוכניות כביסה חדשות ויעילות יותר, דרך מקררים שמספרים לכם מה יש לכם במקרר - זה חזון שאנו שומעים זה זמן רב, אך נראה כי השנה הוא באמת הופך למציאות. והאם המציאות הזו תהיה נוחה? האם הצרכן באמת צריך להוריד מתכונים לתנור דרך הרשת? זו שאלה שעליה תצטרכו אתם לענות בשנים הקרובות, כשתגיעו לחנות ותתבקשו לקנות את התנור הבא שלכם.

LG ב-CES. AP
LG שמה דגש על בית שמחובר לרשת/AP

NFC: נוח - אבל לא מהפכני

פתרון נוסף שכמעט כולם דיברו עליו בתערוכה הוא NFC. תקן שמאפשר להעביר מידע או ליצור חיבור מאובטח בנגיעה, וזמין כיום בטלפונים פופולריים רבים - מסדרת הגלקסי של סמסונג ועד ל-Xperia של סוני (לא באייפון, עדיין) משמש את חברות האלקטרוניקה ליצירת חיבור בין הסמארטפון למוצרים אחרים. געו ברמקול, והוא מתחיל לנגן את המוזיקה (החיבור נוצר דרך NFC, ואז הצליל מועבר בבלוטות'), געו בטלוויזיה והתמונה שעל הסמארטפון תופיע. געו במכונת כביסה והקושחה שלה תתעדכן (כן, בדיוק!). נוח? כן, בהחלט, במיוחד כשמדובר ברמקולים ומסכי טלוויזיה. מהפכני? לא, לא ממש.

הדבר הגדול הבא עוד לא כאן

ומה עם הדבר הגדול הבא? הוא, כאמור, עדיין לא כאן. לא במסיבות העיתונאים של הענקיות, לפחות. הדבר הגדול הבא, אם הוא בכלל נמצא בתערוכה, יהיה כנראה באחד הדוכנים הקטנים יותר. ואנחנו נמשיך לחפש אותו.


עוד מ-CES 2013:

- נחשף Tegra 4: המעבד המהיר בעולם לניידים
- בקרוב: USB מהיר פי 2
- מזלג HapiFork סופר כל ביס
- המכשירים מקבלים חיסון למים

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully