וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: לוקחים חופש מפייסבוק

6.2.2013 / 10:55

יותר מ-60% ממשתמשי הפייסבוק האמריקאים לקחו ממנה הפסקה בשלב זה או אחר. מדוע הם עושים זאת?

מחקר חדש של מרכז Pew האמריקאי מגלה ש-61% ממשתמשי הפייסבוק במדינה לקחו מרצונם "הפסקת פייסבוק" למשך כמה שבועות, בשלב זה או אחר. 20% מהאמריקאים שאינם משתמשים בפייסבוק היו ממשתמשיה בעבר, ופרשו ממנה. הסקר התבסס על משאל טלפוני שכלל 1,006 מבוגרים אמריקאים.

מתוך לוקחי החופש הללו, אמרו 21% שעשו זאת מכיוון שהיו עסוקים מדי ולא היה להם זמן לגלישה ברשת החברתית. 10% אמרו שהשימוש בפייסבוק הפך לבזבוז זמן. 8% אמרו שהם מבלים באתר יותר זמן ממה שהיו רוצים. 9% אמרו שלטעמם יש ברשת החברתית יותר מדי דרמה, רכילות ושליליות.

"הייתי צריכה פסק זמן מכולם. הייתי באתר יותר מדי ובזבזתי בו זמן בחיפוש מידע אחר חברים", הסבירה אשלי קילי בת ה-27 לרשת החדשות ABC, שפרסמה כתבה בנושא. לאחר חודש חזרה קילי להשתמש באתר מכיוון שהרגישה שהיא "מחוץ ללופ", לדבריה. כעת היא מנסה לחשב את זמן השימוש שלה טוב יותר ומאמינה שהיא יכולה לחיות גם בלי פייסבוק.

רבים מאלו שלא פרשו מפייסבוק רוצים לפחות להפחית את השימוש בה. לפי המחקר, 27% מהמשתמשים מתכננים לבלות בפייסבוק פחות זמן בשנה הקרובה. 69% מתכננים לבלות את אותה כמות זמן. רק 3% ענו שהם מתכננים לבלות בפייסבוק יותר זמן מאשר בעבר. נתון שיעודד קצת את פייסבוק הוא זה המראה כי 8% מהאנשים שמעולם לא היו חברים ברשת - מתכננים לעשות זאת בעתיד.

"המידע מראה שאנשים מנסים לכוונן מחדש את חייהם כך שיתאימו לכלי המדיה החברתית", אמרה ל-ABC עורכת המחקר לי רייני. "לחלקם, החישוב המרכזי הוא כיצד הם מעבירים את זמנם. אחרים מנסים להעריך מחדש כמה משנה להם מה חבריהם עושים וחושבים".


עוד בנושא:

- דיווח: פייסבוק תשיק אפליקציית איתור חברים באיזור
- צעירה אמריקאית מצאה את הוריה הביולוגיים בעזרת פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully