וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס ענה לשאלות גולשים: "על המק עבדו יותר אנשי מיקרוסופט מאפל"

12.2.2013 / 14:40

משתמש בטאבלט של מיקרוסופט, כותב קוד לפעמים ומאמין שאופי המחשוב ישתנה מהותית. ביל גייטס ענה לשאלות גולשים

ביל גייטס הוא כנראה אחד האנשים שזמנם הוא היקר ביותר בעולם, אך מייסד ומנכ"ל (לשעבר) מיקרוסופט המיתולוגי ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם הקדיש אתמול (ב') מזמנו כדי לענות על שאלות שהעלו עבורו גולשים לאתר החדושת החברתיות Reddit. זוהי הפעם הראשונה בה גייטס עושה סשן שאלות ותשובות כזה (המכונה ב'רדיט' AMA - ראשי תיבות של Ask Me Anything), אך כיאה לאיש מחשבים הוא קלט במהירות את האופי והדינמיקה של הכלי הטכנולוגי ו'זרם' היטב עם שואליו.

בין הדברים שחשף גייטס: הוא משתמש כיום במחשב הלוח סרפס פרו של מיקרוסופט, ועדיין כותב לפעמים קוד מחשוב - בשפות C, C# ובייסיק. הוא התלונן על כך שעדיין לא נוצרו שפות תכנות חדשות שהופכות את המלאכה לקלה יותר. את ענן המחשוב הוא תכנן לשלב כבר במערכת ההפעלה חלונות ויסטה (שיצאה ב-2007 ונחשבה לכשלון), אך באותה עת הוא הרגיש שזמן הענן עדיין לא הגיע.

גייטס התייחס למנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס וכתב ששניהם כיבדו אחד את השני. "הפרויקט המשותף הגדול שלנו היה מחשב המקינטוש - בו עסקו מצד מיקרוסופט יותר עובדים מאשר מצד אפל", כתב, והסביר שזה נבע מכך שבמיקרוסופט כתבו תוכנות רבות עבור המק.

ויש גם סרטון עם התשובות הנבחרות:

האנונימיות והזהות המלאה ימשיכו לשגשג ברשת

על עתיד המחשוב יש לו כמה תובנות: "רובוטים, מסכים מופשטים, אינטראקציה קולית - כל אלו ישנו את הדרך בה אנו מסתכלים על מחשבים. כאשר לראות, לשמוע ולקרוא יעבדו שם היטב - תתקיים אינטראקציה בדרכים חדשות", כתב.

בנוגע למאבק על האינטרנט החופשי והחינמי כתב ש"רשת האינטרנט הרוויחה מכך שיש בה הרבה דברים בחינם והרבה תוכנות מסחריות. מעניין לראות אנשים ממציאים מודלים משולבים של אלו. אפילו לדברים די מסחריים פעמים רבות יש גם גרסאות חינמיות לסוגי קהל שונים. ולרוב הדברים החופשיים יש פעמים רבות שירותים עבורם אנשים משלמים".

ובנוגע לאנונימיות באינטרנט ציין: "שתי הגישות ימשיכו כנראה לשגשג, מכיוון שאתה רוצה אנונימיות לדברים מסוימים וזהות חשופה לדברים אחרים. אני מופתע מכמה מעט התקדמות נעשה בעניין הזהות, אך זה ישתפר".

כאשר נשאל מהו הישגו הגדול ביותר עד כה, ענה שמדובר באספקת חיסונים למחלות מעיים ולדלקת ריאות שהצילו מיליוני חיים - זאת במסגרת קרן הצדקה שהוא מנהל עם אשתו מלינדה, לה מעבירים השניים כיום את רוב הונם.

בנוגע להעדפותיו האישיות גילה גייטס כי מלבד לטייל הוא אוהב גם להאזין למוזיקה - ללהקות יו2 ו-וויזר, למשל, לשחק טניס ואת משחק הקלפים ברידג'. ליום ההולדת בדרך כלל מביאים לו ספרים (גייטס מרבה לקרוא), והספר האהוב עליו בעשור האחרון הוא The Better Angels of Our Nature: Why Violence Has Declined מאת סטיבן פינקר. ומה הדברים הזולים שמספקים הנאה למליארדים. מלבד צ'יזבורגרים, הפתיע גייטס כאשר ציין (בצחוק, מן הסתם): "ילדים". וכאשר נשאל היכן משיגים ילדים זולים ענה: "אצל החסידה".


עוד בנושא:

- הנשיא אובמה ענה על שאלות הגולשים ב-Reddit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully